Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@23:02:49 GMT

افتتاح نمایندگی انجمن بازرگانی آلمان در ازبکستان

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۷۲۴۹

افتتاح نمایندگی انجمن بازرگانی آلمان در ازبکستان

انجمن فدرال اقتصاد کوچک و متوسط آلمان (BVMW) در ازبکستان نمایندگی خود را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، انجمن فدرال اقتصاد کوچک و متوسط آلمان (BVMW) در ازبکستان نمایندگی خود را افتتاح کرد.

این موضوع در دیدار «نبی‌جان قاسم اف» سفیر ازبکستان در آلمان و «مارکوس ییرگر» مدیر اجرایی انجمن فدرال اقتصاد کوچک و متوسط آلمان (BVMW) در سفارت ازبکستان در شهر «برلین» بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مارکوس ییرگر» با اشاره به پتانسیل اقتصادی ازبکستان برای توسعه روابط بین نمایندگان صنایع کوچک و متوسط دو کشور ابراز علاقه‌مندی کرد. وی همچنین آمادگی برای ارائه کمک همه جانبه در مسائل صادرات کالاهای ازبکستان به کشورهای اروپایی و جذب سرمایه‌گذاری‌های آلمانی برای ایجاد کارخانجات جدید در این کشور اعلام کرد.

به گفته «مارکوس ییرگر»، طی 3 سال اخیر در ازبکستان تغییرات قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته، اصلاحات گسترده انجام شده در زمینه‌های مختلف این کشور را برای سرمایه‌گذاران آلمانی جذاب کرده است.

این موارد موجب اتخاذ تصمیمی مبنی بر افتتاح نمایندگی انجمن فدرال اقتصاد کوچک و متوسط آلمان در شهر تاشکند شده است که از ماه جولای سال 2020 میلادی آغاز به کار کرد.

طرفین در پایان گفت‌وگو مراسم‌های مشترک را هماهنگ و در مورد سازماندهی سفر محافل بازرگانی آلمان به ازبکستان در پاییز سال 2020 میلادی به توافق رسیدند.

آلمان یکی از بزرگ‌ترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان در اروپا است.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و آلمان در سال 2019 میلادی در سطح 986 میلیون دلار قرار گرفته است.

هم اکنون در ازبکستان 132 شرکت با سرمایه‌گذاری آلمان در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

آلمان در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی استقلال ازبکستان‌ را به رسمیت شناخته و در تاریخ 6 مارس سال 1992 میلادی میان دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان آلمان همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۷۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجشنبه تعطیل می‌شود یا شنبه؟

اتاق بازرگانی تهران در بیانیه‌ای در مورد افزودن روز پنجشنبه به جای شنبه به تعطیلات پایان هفته عنوان کرد که تصمیمی گرفته شده که نشانه عدم باور قلبی و ذهنی به بخش خصوصی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتاق بازرگانی تهران در بیانیه‌ای در مورد افزودن روز پنجشنبه به جای شنبه به تعطیلات پایان هفته عنوان کرد که تصمیمی گرفته شده که نشانه عدم باور قلبی و ذهنی به بخش خصوصی است.

در بخشی از بیانیه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آمده است:

اسباب نگرانی است که نمایندگان مردم در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تازه‌ترین تصمیم خود با بی‌توجهی به پیشنهاد منطقی، کارشناسانه و مبتنی بر منافع ملی که توسط فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار در مورد تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات پایان هفته ارائه شده بود، در اصلاح لایحه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کاهش ساعات کاری هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت، روزهای کاری را نیز شنبه تا چهارشنبه و تعطیلات دو روزه پایان هفته را روزهای پنجشنبه و جمعه تعیین کردند.

تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صورت تأیید نهایی و تبدیل به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازارهای بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد و روشن است که در شرایط تحریم و محدودیت‌های خارجی و تنگناهای داخلی، ضمن تحمیل زیان مضاعفی بر اقتصاد کشور خصوصاً در شرایط دشوار کنونی، نقض اکید منویات مقام معظم رهبری در دستیافت به اهداف شعار سال خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: از موضوع تعطیلی ایام پایان هفته، نمودی از تجمع و یکدستی خواسته‌های فعالان اقتصادی و سایر شقوق اجتماعی کشور است که در همراهی با یکدیگر و با انتشار سیلی از بیانیه، اطلاعیه، مصاحبه و اظهار نظرات، تلاش می‌کنند تا از خواسته و آرزوی سربازان خط مقدم اقتصادی کشور که مجدداً نادیده انگاشته شده را به جهت پیشینه‌سازی منافع ملی محقق کنند.

امیدواریم نظر نهایی سیاست‌گذاران و قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم تأیید این تصمیم و استماع نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با هدف بیشینه‌سازی منافع ملی و به کار بستن آن باشد.

کد خبر 745174

دیگر خبرها

  • پنجشنبه تعطیل می‌شود یا شنبه؟
  • متوسط برداشت زعفران در هر هکتار ۳.۲ کیلو است
  • دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده
  • حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی
  • قدردانی اتاق بازرگانی از استاندار همدان
  • شورای امنیت خواستار پرهیز از گسترش تنش‌ها
  • تاریخ‌سازان جاوید محله کن | کوچک‌ترین و مسن‌ترین شهید محله را بشناسید
  • دیپلماسی گردشگری اولویت نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان جنوبی
  • استفاده از فضای آنلاین برای معرفی جاذبه‌های خراسان جنوبی
  • توسعه کسب‌وکارهای کوچک ‌و متوسط با رویکردی نوین، راهکار تحقق شعار سال