Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله اعرافی در نشست با خبرنگاران که در آستانه چهارم مرداد، سالگرد برپایی اولین نماز جمعه پس از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران انجام شد؛ گفت: نمازجمعه تنها یک فعالیت عبادی نیست بلکه با توجه به شرایط و آدابی که دارد یک فعالیت سیاسی و اجتماعی است.

وی در ادامه تصریح کرد: شرط نماز جمعه اجتماع حداقل پنج یا هفت نفر است و از مهم‌ترین عباداتی است که در عین ارتباط با خداوند متعال با مردم هم ارتباط برقرار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قم با اشاره به سفرش به هندوستان و مشاهده برپایی نمازجمعه های برادران اهل سنت و شیعه آن کشور گفت: قریب ۹۰۰ نماز جمعه در آن کشور توسط روحانیون شیعه به شکلی منسجم اقامه می‌گردد که در اندازه شبکه نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران بوده و با همان الگو که با ویژگی‌های یکپارچگی، منسجم، سراسری و نظام مند بودن همراه است.

وی عمق بخشی و ارتقاء اعتقادات و افکار مردم و مباحث اخلاقی را یکی از کارکردهای نمازجمعه بیان کرد و افزود: ایجاد همبستگی اجتماعی و مراقبت از احوال و شرایط اقتصادی مردم و مومنان از دیگر کارکردهای نمازجمعه است.

اعرافی افزود: یکی از دلایل دشمنی با این فریضه این است که در کوران حوادث و دشمنی‌ها این نمازجمعه بوده که باعث تحکیم همبستگی مردم و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان شده است.

وی در ادامه با اشاره به شهدای محراب گفت: همواره در طول چهل سال گذشته و بویژه دوران دفاع مقدس نمازجمعه مورد دشمنی و عناد قرار گرفته است چنانچه در جریان آن چندین امام جمعه و چهره‌های برجسته انقلاب همچون آیت‌الله اشرفی اصفهانی، آیت‌الله مدنی، آیت‌الله دستغیب و آیت‌الله صدوقی و برخی از بزرگان ما را ترور شدند و چندین بار نیز اقدام به انفجار بمب در نماز جمعه کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه هجوم گسترده امنیتی، نظامی و تبلیغی نشان می‌دهد نمازجمعه رکنی مهم و تضمین‌کننده وحدت و پیشرفت کشور است گفت: امیدواریم امامان جمعه قدر این نعمت بزرگ را بدانند و بر غنای خطبه‌هایشان بیفزایند، به مسائل گوناگون بپردازند و نمازجمعه را جایگاه وحدت، انسجام، مقاومت و تزریق روح انقلابی به مردم قرار دهند.

کد خبر 4978775

منبع: مهر

کلیدواژه: قم نمازجمعه قم علیرضا اعرافی شهدای محراب ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین شهرکرد گرگان حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بیرجند استانداری قزوین بهزیستی مجلس شورای اسلامی نماز جمعه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات «وعده صادق» پس از اقامه نماز جمعه ۳۱ فروردین در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان برگزار می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: مردم عزیز و قدرشناس خراسان جنوبی همگام با سایر هم وطنان در چند روز اخیر در قالب تجمعات خودجوش، کاروان خودرویی، جشن و نورافشانی، بغض انباشته و فرو رفته از حدود هفت ماه ظلم و جنایت این رژیم کودک‌کش در غزه را ابراز و حمایت همه‌جانبه خویش از عملیات مقتدرانه و هوشمندانه وعده صادق علیه رژیم نامشروع، جنایتکار و متجاوز صهیونیستی را اعلام کردند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با محکوم کردن استمرار جنایات رژیم کودک‌کش و خبیث صهیونیستی همچنین تقدیر و تشکر از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انجام عملیات پیروزمندانه وعده صادق، از عموم مردم خراسان جنوبی دعوت می‌کند به شکرانه این عملیات غرورآفرین و تحقیر تاریخی رژیم خون‌آشام صهیونیستی با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی حمایت از مقاومت مردم مظلوم و مقتدر غزه که پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه ۳۱ فروردین در همه میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان برگزار خواهد شد، حضور منسجم و دشمن شکن داشته باشند.

بر اساس اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، این راهپیمایی در بیرجند از مصلی و مسجد جامع المهدی (عج) تا میدان نماز برگزار می‌شود.

کد خبر 6082103

دیگر خبرها

  • برگزاری راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در بندرعباس بعد از نماز جمعه
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق
  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه فردا در هرمزگان برگزار می‌شود
  •  اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه در آذربایجان شرقی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد
  • حمایت گلستانی ها از مردم غزه و فلسطین ؛ فردا با راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه
  • راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری راهپیمایی جمعه خشم، ۳۱ فروردین در لرستان
  • امام خمینی (ره) روح تازه‌ای به کالبد ارتش دمید