Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت چهارشنبه (اول مردادماه) برای شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و ارتفاعات هرمزگان، پنجشنبه (۲ مردادماه) برای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و ارتفاعات هرمزگان و جمعه (۳ مردادماه) برای شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، شمال خراسان شمالی، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و ارتفاعات هرمزگان، نیمه غربی کرمان، شرق و جنوب فارس پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این هشدار با اشاره به تشدید سرعت وزش باد آمده است: امروز (۳۰ تیرماه) وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در شمال سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و جنوب خراسان جنوبی، شرق کرمان، شرق هرمزگان رخ می دهد. اواخر وقت فردا (۳۱ تیرماه) هم وزش باد شدید در شرق مازندران و گلستان پیش بینی می شود و تا ظهر چهارشنبه (اول مردادماه) ادامه می یابد.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی احتمال آسیب رسیدن به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیای سبک، شکسته شدن سرشاخه درختان، کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش بینی می شود و سازمان هواشناسی نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در رانندگی و حرکت با سرعت مطمئنه و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می کند.

در بخش دیگری از این هشدار به شمالی شدن جریانات و کاهش محسوس دما اشاره و آورده شده است: از چهارشنبه (اول مردادماه) تا اواخر وقت پنجشنبه (2 مردادماه) کاهش ۸ تا ۱۲ درجه ای دما بویژه دربیشینه دما در استان های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان پیش بینی و نسبت به کنترل دما، رطوبت و تهویه گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها با توجه به نوسانات دما توصیه می شود.

به گزارش ایسنا، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هواشناسی رگبار رگبار و رعد و برق سیستان و بلوچستان شمال آذربایجان وزش باد شدید پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و وزش باد شدید در استان‌های درگیر سیل

به گزارش «تابناک» به نقل از سازمان هواشناسی، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری درباره شرایط جوی، امروز (۳۰ فروردین) در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی وقوع رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین جمعه (۳۱ فروردین) در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال فارس و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وضعیت جوی هفته آینده

برهمین اساس وضعیت جوی اوایل هفته آتی، شنبه (اول اردیبهشت) در غرب سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال و شرق فارس، شمال هرمزگان، ارتفاعات کرمان و مناطقی از اصفهان و یزد وقوع رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بعداز ظهر یکشنبه (۲ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب به‌تدریج بارش باران در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز می‌شود همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال فارس رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

دوشنبه (۳ اردیبهشت) با تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی و مرکز کشور، رگبار پراکنده رخ می‌دهد همچنین با تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی و مرکزی کشور، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد در آسمان تهران

آسمان تهران فردا (۳۱ فروردین) صاف، در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۱ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • صدور هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها
  • رگبار باران و وزش باد شدید در استان‌های درگیر سیل
  • رگبار و وزش باد شدید در ۴ استان کشور
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان/ رگبار باران در این ارتفاعات
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان