Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@08:12:57 GMT

افزایش محسوس و قابل ملاحظه دما تا فردا

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۷۸۲۶

افزایش محسوس و قابل ملاحظه دما تا فردا

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: امروز و فرداشاهد افزایش قابل ملاحظه و محسوس دما در استان باشیم که با وزش باد همراهی دارد.

سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی تا فردا استقرار و تقویت الگوی تابستانه و همچنین شکل‌گیری جریانات گرم جنوبی انتظار داریم شاهد افزایش قابل ملاحظه و محسوس دما در استان باشیم که با وزش باد همراهی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتظار داریم بیشینه دمای هوا در شهرهای غربی تا ۳۵ و در شهرهای مرکزی و شرقی ۳۵ تا ۴۰ درجه برسد.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: باتوجه به افزایش محسوس دمای هوا، طی امروز و فردا، احتمال آتش‌سوزی جنگل و خسارت به باغ‌های میوه بر اثر تنش گرمایی وجود دارد که لازم است شهروندان با توجه به افزایش دما و وزش باد گرم از هرگونه روشن کردن آتش در مزارع، مراتع و جنگل‌ها خودداری کنند.

این مسؤول تصریح کرد: از فردا شب با تغییر سوی جریانات و شکل‌گیری جریانات مرطوب شمالی انتظار داریم به‌تدریج شاهد وزش باد شدید موقتی در استان،کاهش دما (چهار تا هشت درجه‌ای)، رگبار و رعدوبرق در آسمان استان باشیم.

رضوی اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه علاوه بر کاهش شدت گرما شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود و انتظار داریم شاهد ابرناکی آسمان همراه با رگبار و رعدوبرق پراکنده در استان باشیم.

وی یادآور شد: البته از سه شنبه شب ابتدا وزش باد آغاز وتا روزچهار‏شنبه وزش باد شدید موقتی ادامه می‌یابد و ازعصر چهارشنبه تا پنج شنبه رگبارباران ورعدوبرق پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با هشدار احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست بنیان، تاسیسات و داربست‌ها، شکستن شاخه درختان، احتمال سیلاب‌های ناگهانی محلی، خاطرنشان کرد: باتوجه به این شرایط باید نسبت به استحکام سازه‌های موقت و داربست‌ها  اقدام لازم به‌عمل آید و همچنین صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه محدود شود.

رضوی با بیان اینکه دریای مازندران از بامداد چهارشنبه مواج خواهد شد، ادامه داد: بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل تا ۱۷ متر بر ثانیه (۶۱ کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا ۲۰ متر بر ثانیه (۷۲ کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی می‎شود و همچنین طی این مدت بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل تا ۲.۰ متر و دور از ساحل تا ۲.۵ متر برآورد می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه تمامی فعالان دریایی نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را به‌عمل آورند، گفت:همچنین طی این مدت شرایط برای شنا مناسب نخواهد بود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل هواشناسی مازندران پیش بینی وضعیت جوی مازندران انتظار داریم استان باشیم پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی آرام در انتظار کرمانشاه

محمدعلی زورآوند مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : سامانه ناپایدار حاکم در منطقه، همچنان تا اواخر وقت امروز ۳ اردیبهشت‌ماه جو استان را تحت تأثیر داشته و مجدداً بارش‌هایی غالباً به شکل رگبار‌های بهاری، همراه با وزش باد و رعدوبرق برای سطح استان در پی خواهد داشت.

وی بابیان این‌که شرایط ناپایدار در نیمه شرقی و نواحی شمالی نمود بیشتری خواهد داشت، افزود: بارش‌ها، بخصوص در مناطق کوهستانی، ممکن است به‌صورت رگبار پراکنده تگرگ مشاهده گردد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: به دنبال این وضعیت، از فردا سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه تا شنبه هفته آینده ۸ اردیبهشت‌ماه، به دلیل تقویت نسبی شرایط پایدار، پدیده قابل‌توجهی برای جو استان پیش‌بینی نمی‌شود.

وی ادامه داد: دمای هوای روزانه که امروز تغییرات چندانی نخواهد داشت؛ از فردا تا پایان هفته با روندی آرام افزایش می‌یابد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جوی آرام در انتظار کرمانشاه
  • باران بهاری در راه مازندران
  • کاهش محسوس دما طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در گلستان
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا سه شنبه/دمای هوا افزایش می‌یابد
  • وزش باد و بارش باران برای قم پیش بینی می‌شود
  • باد و باران در راه مازندران
  • هشدار زرد هواشناسی برای استان قزوین/احتمال آبگرفتگی معابر
  • هشدار سطح زرد هواشناسی استان قزوین 
  • هوای گرم مازندران در دومین روز اردیبهشت
  • پیش‌بینی وزش باد‌های به‌نسبت شدید برای بوشهر