Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@18:49:45 GMT

کاهش نرخ بیکاری سالانه کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۸۰۵۱

کاهش نرخ بیکاری سالانه کشور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرماشاه کاهش نرخ بیکاری سالانه کشور از بهار ۹۶ تا ۹۸ به میزان ۱.۴ درصد را اعلام کرد و گفت : طی مدت مشابه از بهار ۹۶ تا ۹۸ نرخ بیکاری در استان کرمانشاه به میزان ۶ درصد کاهش یافته است.

او گفت : در بهار ۹۶ نرخ بیکاری کشور معادل ۱۲ و ۶ دهم بوده و در بهار ۹۹ به ۹ و ۸ دهم رسیده و در استان کرمانشاه در بهار ۹۶ نرخ بیکاری ۲۰ و ۴ دهم درصد بوده که در بهار ۹۹ به ۱۳ و ۸ دهم درصد کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از نظر نرخ بیکاری در بهار امسال بعد از استان‌های لرستان و چهارمحال بختیاری در رتبه سوم قرار دارد، افزود: بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال ۹۸ یک درصد کاهش کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و تامین اجتماعی کرمانشاه، فاصله نرخ بیکاری فصل بهار سال ۹۶ استان براساس اعلام رسمی مرکز آمار ایران با متوسط نرخ بیکاری کل کشور ۷.۸ درصد اعلام کرد و افزود: فاصله نرخ بیکاری فصل بهار ۹۹ در استان با متوسط کشوری به چهار درصد رسیده است.

عزیزی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی به طور ناخالص در سطح استان ایجاد شده است که شهرستان‌های کنگاور، اسلام آبادغرب و جوانرود در ثبت اشتغال‌های ایجاد شده، پیشتاز هستند.

او با اشاره به تعهد ایجاد ۴۷ هزار و ۳۰۸ فرصت شغلی به طور ناخالص براساس سند اشتغال برای سال ۹۹ گفت: خوشبختانه تاکنون براساس سند اشتغال ۴۰ درصد تعهد سال۹۹ در ایجاد فرصت‌های شغلی در چهار ماهه اول امسال محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین به اشتغال ایجادی توسط دستگاه‌های اجرایی اشاره و افزود: جهادکشاورزی با ایجاد چهار هزار و ۶۱۴ فرصت شغلی و صنعت، معدن و تجارت با ایجاد چهار هزار و ۴۹ فرصت شغلی در رده‌های اول و دوم قرار دارند.

عزیزی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و راه و شهرسازی نیز دیگر دستگاه‌هایی هستند که از ابتدای سال جاری تاکنون بین یک تا ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

او در رابطه با ثبت نام متقاضیان تسهیلات ویژه کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا گفت: تاکنون پنج هزار و ۳۶۳ واحد کسب و کار با مبلغ ۷۳ میلیارد تومان برای حمایت از هفت هزارو ۷۷۳ فرصت شغلی در سامانه کارا در استان کرمانشاه ثبت شده است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعاون کار و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری نرخ تورم بیکاری جوانان استان کرمانشاه نرخ بیکاری فرصت شغلی بهار ۹۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۸۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان‌شمالی افزود: این فرصت‌های شغلی با پرداخت تسهیلات در قالب تبصره ۱۸، تبصره ۱۶ و مشاغل خانگی در استان ایجاد شده است.
وی گفت: نظارت بر نحوه اجرای طرح‌ها و هزینه کرد تسهیلات پرداخت شده، بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که شیوه نامه نظارت بر عملکرد طرح‌ها صادر شده است تا مورد رصد قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی بر راستی آزمایی طرح‌های اشتغال نیز تاکید و اضافه کرد: ایجاد شغل باید بتواند به معیشت و درآمد شهروندان کمک کند.
فخرموحدی با اشاره به اینکه بانک‌ها محدودیت‌های پرداخت تسهیلات را اعلام کنند، گفت: بانک‌ها باید موانع و محدودیت‌های موجود برای عدم پرداخت تسهیلات شناسایی و به شکل مکتوب اعلام کنند تا مراتب به شبکه بانکی اطلاع‌رسانی شود.
وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری از واحد‌های تولیدی تنها مشکلات مالی نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از این واحد‌ها مشکلات مدیریتی و حقوقی نیز دارند که رفع موانع و فعال سازی مجدد آنها در سال جاری به صورت جدی دنبال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تورم سالانه در زنجان ۶ درصد کاهش یافت
  • این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است