Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، هرچند کرمانشاهی‌ها در اوایل سال جدی‌تر با موضوع بیماری کرونا مقابله کردند و در روزهایی که اغلب استان‌های کشور در وضعیت قرمز قرار داشتند، کرمانشاه روزهای سفید و زرد را تجربه کرد و تعداد قربانیان این بیماری هم معدود بود، اما در اوایل فصل بهار عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی یا رعایت ناقص آن‌ها موجب شد تا آمارهای ابتلا به بیماری کرونا در استان به‌صورت سرسام‌آوری افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودرضا مرادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در اسفندماه ۱۷ مورد مرگ ناشی از کرونا، در فروردین ۴۴ نفر، در اردیبهشت ۳۸ نفر و در خردادماه ۱۳۱ مرگ در استان کرمانشاه ثبت‌شده است.

متأسفانه این عدد در تیرماه تاکنون به ۱۷۲ مرگ با تشخیص ابتلای قطعی به کرونا رسیده که نسبت به اسفندماه و شروع اپیدمی بیش از ۱۰ برابر شده است!

تعداد موارد فوت ناشی از کرونا با تشخیص قطعی در استان کرمانشاه از مرز ۴۰۰ نفر گذشت.

تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کرمانشاهی بر اساس آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی به این بیماری مبتلا شده‌اند که هشت هزار و ۷۵۳ نفر از ابتدای اپیدمی در بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند و همچنین آمار بهبودیافته‌های این بیماری هم از هشت هزار نفر گذشت.

کد خبر 532773 برچسب‌ها كرونا در ايران استان کرمانشاه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله

شاهرخ یارویسی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به پای کار بودن ۵۰ اکیپ بخش دولتی و خصوصی برای انجام واکسیناسیون دام‌های سبک استان علیه بیماری آبله، گفت : انتظار داریم دامداران استان با اکیپ‌های واکسیناسیون همکاری کنند.

وی با بیان اینکه کار واکسیناسیون دام‌های سبک استان علیه بیماری آبله به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شود واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز در این مرحله انجام شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: سال گذشته تمامی جمعیت گوسفند و بز استان کرمانشاه علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه آبله یک بیماری ویروسی است که بیشتر در فصل بهار و پاییز دام‌های سبک را درگیر می‌کند، گفت: بیماری آبله در صورت شیوع می‌تواند خسارات اقتصادی زیادی را متوجه بخش دامداری کند و از این حیث مقابله با شیوع بیماری اهمیت دارد.

یارویسی با بیان اینکه بیماری آبله خطری برای انسان ندارد و جزو بیماری‌های قابل انتقال به انسان نیست، تصریح کرد: این بیماری با علائمی مثل تب و ایجاد حالت افسردگی در دام همراه بوده و در نقاط کم مو و سرو صورت دام نشانه ضایعات پوستی ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری در جمعیت بالغ گوسفند و بز بین پنج تا ۵۰ درصد است و بین دام‌های نابالغ تا ۹۰ درصد هم می‌رسد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید
  • برگزاری نوبت اول کنکور سراسری با حضور ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • آغاز طرح راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان کرمانشاهی