Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:38:44 GMT

یک هزار و ۴۴ سانتریفیوژ در فردو غنی‌سازی می‌کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۹۸۰۱

یک هزار و ۴۴ سانتریفیوژ در فردو غنی‌سازی می‌کنند

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه به خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: امروز تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سفر به قم و نطنز از سایت‌های هسته‌ای شهید علی محمدی و شهید احمدی روشن بازدید کردند؛ این سفر با هدف بررسی آخرین تحولات و اقدامات در فعالیت‌های هسته‌ای کشور صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در حال حاضر در سایت شهید علی محمدی در فردو ۱۰۴۴ سانتریفیوژ در ۶ آبشار از سانتریفیوژ های نسل یک اورانیوم را تا نزدیک ۴.۵صد غنی سازی می‌کنند.
عمویی گفت: در سایت شهید احمدی روشن در نطنز شاهد سانتریفیوژهای نسل یک، دو و نسل چهار بودیم که در زنجیره غنی سازی قرار گرفتند؛ در مشاهدات از روند تحقیق و توسعه بر روی نسل های جدید سانتریفیوژ ایرانی هم مواردی را دیدیم.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر روند تحقیق و توسعه از نسل‌های جدید سانتریفیوژ از جمله سانتریفیوژ های «آی آر ۶»، «آی آر ۸» و «آی آر۹» ادامه دارد و نمایندگان فعالیت‌های دانشمندان جوان هسته ای کشور و تحقیق و توسعه در مورد این سانتریفیوژها را از نزدیک دیدند.
وی افزود: کشور ما در طراحی،  تحقیق و توسعه روی نسل های جدید سانتریفیوژ روند روبه جلویی دارد و با طراحی و ساخت قطعات در داخل کشور ما را از وابستگی به خارج بی نیاز کرده است.
عمویی با بیان اینکه نمایندگان در بازدید از این دو سایت ضمن تقدیر از دانشمندان هسته‌ای کشور بر حفظ دستاوردها و توانمندی‌های علمی و انسانی موجود در این حوزه تاکید کردند، گفت: نمایندگان همچنین از محل حادثه رخ داده در نطنز بازدید کردند و در آنجا گفت و گو های کارشناسی با برخی افراد حاضر در محل صورت گرفت و مروری بر سناریوهای مطرح درباره این حادثه انجام شد.
وی افزود: جمع بندی دقیق تر در مورد علت این حادثه نیازمند بررسی های کارشناسی بیشتر است که امیدواریم نهادهای مسوول در این زمینه پاسخ مقتضی را ارائه کنند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون امنیت ضمن تاکید بر حفظ دستاوردهای هسته‌ای کشور، آمادگی خود را برای همکاری با سازمان انرژی اتمی برای حفظ و توسعه این دستاوردها اعلام و بر رعایت فاکتورهای پدافند غیر عامل در تاسیسات هسته‌ای کشور تأکید کردند.
وی تصریح کرد: فعالیت غنی سازی در سایت نطنز با صحت و در سطح سابق ادامه دارد و این حادثه خللی در آن ایجاد نکرده است.

به گزارش ایرنا مجتمع هسته‌ای شهید احمدی روشن در نطنز بامداد پنجشنبه -۱۲ تیرماه - دچار حادثه شد.  

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در این باره گفته بود که این حادثه در یکی از سوله‌ها که در فضای باز و فاقد مواد هسته‌ای بود رخ داد،  همچنین این سایت غیر فعال و عاری از مواد رادیواکتیو، نیروی انسانی بوده ولی خسارت‌های در برداشته است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی ایران نطنز شهید احمدی روشن کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی ایران نطنز شهید احمدی روشن کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی ایران نطنز شهید احمدی روشن کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شهید احمدی روشن تحقیق و توسعه هسته ای کشور غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۹۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیرو‌های توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی و اعتراض به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی حضور یافتند.

بر اساس این گزارش، رهبر کره شمالی بر رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای نظارت و آنها را هدایت کرد.

نیرو‌های کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین کرده و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

کره شمالی شهریور ماه گذشته یک رزمایش حمله هسته‌ای تاکتیکی برگزار و در آن حمله به مراکز فرماندهی و پایگاه‌های هوایی کره جنوبی را شبیه‌سازی کرد. این اقدام «هشداری» به آمریکا پس از استقرار بمب‌افکن‌های راهبردی این کشور در منطقه بود.

کره شمالی سال گذشته در مراسمی با حضور کیم جونگ اون از یک زیردریایی تاکتیکی هسته‌ای جدید رونمایی کرد. خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت: این اولین زیردریایی کره شمالی است که قابلیت حمل تسلیحات تاکتیکی هسته‌ای را دارد و برای آزمایش‌های دریایی آماده است.

رهبر کره شمالی اخیرا تاکید کرد که اوضاع بی‌ثبات ژئوپولیتیک ایجاب می‌کند که اکنون بیش از هر زمانی برای جنگ آماده بود.

وی در بازدید از «دانشگاه و نظامی کیم جونگ ایل» گفت، اگر دشمن به تقابل نظامی با پیونگ یانگ روی بیاورد، کره شمالی با استفاده از همه ابزار‌ها و بدون تعلل ضربه‌ای مرگبار به دشمن وارد خواهد کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • خدمات سئو سایت
  • کالبدشکافی یک پیوند نامبارک
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • لحظه تدفین شهید ۱۳ ساله حادثه تروریستی کرمان