Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@14:44:00 GMT

تعویض غیرحضوری دفترچه درمانی دراستان

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۹۸۳۳

تعویض غیرحضوری دفترچه درمانی دراستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،جعفر سمساری مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: در راستای تسهیل امور و صرفه جویی در وقت مراجعان و با توجه به شیوع کرونا امکان درخواست الکترونیکی تعویض دفاتر درمانی تأمین اجتماعی فراهم شده است.

او با بیان این‌که افزایش سطوح دسترسی و تسهیل امور مخاطبان با استفاده خدمات الکترونیک از رویکرد‌های مهم سازمان طی سال‌های اخیر است، افزود: خدمات تمدید و تعویض دفترچه درمانی بیش از یک سوم مراجعات حضوری به واحد‌های اجرایی را به خود اختصاص می‌دهد که در راستای کاهش مراجعه و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ایام شیوع کرونا، اعتبار دفاتر حذف شده و اعتبار سنجی الکترونیکی جایگزین آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  ادامه داد: در این رابطه، مهر تمدید اعتبار دفاتر درمانی با استعلام از سامانه‌های تحت وب و USSD در تمامی مراکز درمانی و تشخیصی طرف قرارداد، جایگزین شده است.

او  با بیان این‌که تعویض دفاتر درمانی تا حذف کامل دفترچه درمانی و اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی تداوم خواهد داشت، گفت: تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران می‌توانند با ثبت نام در سامانه eservices.tamin.ir، از طریق منوی خدمات درمانی و دفترچه درمانی، نسبت به درخواست تعویض دفترچه درمانی خود اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی  ادامه داد: در این راستا، همکاران واحد اجرایی مربوطه، نسبت به چاپ و آماده سازی دفترچه درمانی اقدام کرده و متقاضیان به محض مراجعه و ارائه دفترچه قدیمی، در کم‌ترین زمان، دفترچه درمانی تجدید شده را دریافت خواهند کرد.

سمساری با بیان این‌که حذف دفاتر درمانی کاغذی و اجرای نسخه نویسی الکترونیکی از برنامه‌های اصلی سازمان طی ماه‌های آینده است، از بیمه گذاران سازمان تامین اجتماعی خواست به خاطر حفظ سلامتی خود و دیگران و همچنین پیشگیری از شیوع کرونا، از خدمات الکترونیکی سازمان استفاده کرده و تا حد امکان از مراجعه حضوری پرهیز کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی دفترچه تامین اجتماعی دفترچه درمانی دفاتر درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سامانه نسخه نویسی الکترونیکی برای پاسخگویی سریعتر

فاطمه حاج علی عسگری  گفت: سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از بزرگترین زیرساختهای بخش درمان و سلامت کشور، از دی ماه ۹۸ و در پی دستور موکد رئیس جمهور و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به توسعه جدی ارائه سرویس به مردم و جامعه پزشکی و سلامت پرداخته است.

رییس مرکز فن آوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: این سامانه تا قبل از دی ماه ۹۸ ماهانه حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار نسخه الکترونیک را ثبت و به پایگاه داده منتقل می کرده است که با اجرایی شدن فرآیند توسعه ارائه سرویس، به ماهانه حدود ۱۲ میلیون نسخه افزایش یافته است. همچنین رشد حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ برابری ورودی این سامانه در کنار لزوم ارائه خدمات جدید بیمه ای، ضرورت تقویت در زیرساخت و نحوه ارائه خدمت این سامانه را ایجاب کرده است.

وی تصریح کرد: از این روز در روزهای اخیر و پس از بررسی های متعدد صورت گرفته توسط تیم های فنی، تصمیم به جابجایی بستر سامانه و ارتقاء و بروز رسانی سیستم نسخه نویسی الکترونیکی گرفته شده است.

حاج علی عسگری ادامه داد: از جمله اهداف این ارتقاء بهبود امنیت اطلاعات سلامت مندرج در پایگاه های داده، بهبود فرآیند پشتیبانی از نسخه نویسی الکترونیکی (نظیر سرعت بالاتر، کاهش اشکالات فرآیندی و توسعه زیرساختی) بوده است. لذا انتظار می رود با اجرایی شدن این تغییرات، سرعت پاسخگویی در انجام فرآیندها افزایش بیابد.

وی گفت: با هدف انجام این ارتقاء زیرساخت روی سیستم نسخه نویسی الکترونیک، از دیروز فرآیند جابجایی به زیرساخت جدید آغاز شده و مستلزم ایجاد توقف در برخی سرویس های نسخه نویسی الکترونیک است. این وقفه طی مدت ۷۲ ساعت و با بروز رسانی سیستم از بین می رود.

رییس مرکز فن آوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: مطابق روند جاری نسخه نویسی کاغذی که از زمان شروع نسخه نویسی الکترونیکی بعنوان یک مسیر جایگزین حفظ شده است، استمرار خواهد یافت تا مشکلی در روند دریافت خدمات بیماران ایجاد نشود. همچنین همکاران سازمان بیمه سلامت در تمامی استان ها در مراکز بیمه و همچنین مراکز ارائه خدمت حضور خواهند یافت تا از استمرار روند نسخه نویسی و نسخه پیچی و انجام تعهدات بیمه ای اطمینان حاصل نمایند.

وی بیان کرد: بعلاوه سایت سازمان به نشانی ihio.gov.ir و شماره تلفن ۱۶۶۶ مرکز ارتباط با مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی برای ارائه هر توضیح و پیگیری هر مسئله احتمالی به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و ارائه دهندگان خدمت بصورت ۲۴ ساعته به فعالیت خود ادامه میدهد.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۱هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران
  • تحویل ۵ دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی خوزستان+فیلم
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • شرایط جدید در نحوه خرید مردم توسط کالابرگ الکترونیکی
  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • ارتقای سامانه نسخه نویسی الکترونیکی برای پاسخگویی سریعتر
  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • مدارس و دانشگاه‌های مناطق جنوبی بوشهر غیرحضوری شد