Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام «سیدابراهیم حسینی» عصر دوشنبه در همایش سواد رسانه ای که در سالن سلمان ساوجی برگزار شد، افزود:‌ سیستم کنونی آموزش و پرورش نادرست و خلاف توصیه های رهبر انقلاب است زیرا دانش آموزان را به تفکر دعوت نمی کند و صرفا مسأله حفظ کردن مطالب و انباشت معلومات و محفوظات مطرح است.

وی تاکید کرد: چنانچه سواد رسانه ای در جامعه بالا برود دیگر نیازی به فیلتر کردن رسانه ها و ابزارهای پیام رسان نیست و در عوض رویه حمایتی از رسانه ها در دستور کار مسئولان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه افزود: اگر سواد رسانه‌ای مردم ارتقا یابد، رسانه ها هم محتوای تولیدی خود را با سطح آگاهی مخاطبان تنظیم می کنند.

وی گفت: رسانه را باید به منزله ابزار مهم توسعه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در نظر بگیریم و این کار مستلزم افزایش سواد رسانه ای آحاد جامعه است.

امام جمعه ساوه به هجمه های اخیر رسانه ای در مورد قرارداد ایران و چین در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: طبق سیاست نظام باید استراتژی ۲۵ ساله در سیاست خارجی داشته باشیم اما بدخواهان واقعیت ها را به گونه ای دیگر بازتاب می دهند.

حجت الاسلام حسینی افزود: هیچکدام از خبرها مبنی بر واگذاری بخشی از خاک ایران به چین یا حضور نیروی نظامی آنها در کشور یا تاراج منابع و ثروت های کشور که در برخی رسانه های خارجی و شبکه های داخلی بازتاب داده شد، واقعیت ندارد و لازم است با روشنگری و ارتقای قدرت تحلیل مردم، نیات پشت پرده انتشار این گونه مطالب عیان شود.

وی ادامه داد: در شرایط اقتصادی و اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشور باید دولت را درک کرد و فقط با قیاس درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت در سه ماه نخست امسال با مدت مشابه پارسال عمق مشکلات دولت را درک کنیم تا هم واقعیت ها روشن شود و هم مردم بدانند که با اجرای برنامه جهش تولید و همچنین راهکارهایی برای دور زدن تحریم ها باید راهی برای برون رفت از مشکلات بیابیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ساوه گفت: مشکل اصلی امروز کشور این است که دچار جنگ رسانه ای هستیم و دشمنان با همه توان و بهره گیری از ظرفیت مجازی و رسانه ای و تولید پیام های هدفمند، می خواهند امیدواری ملت ایران را تضعیف کنند تا نظام از پای در بیاید هرچند به این مشکل باید برخی سوءمدیریت های داخلی را هم اضافه کرد.

وی با بیان اینکه در موقعیت امام جمعه ساوه تاکنون از هیچ رسانه ای شکایتی نکرده ام، به مسئولان توصیه کرد که به جای فرار از انتقاد و شکایت از رسانه ها، خود را اصلاح کنند.

وی تاکید کرد: سواد رسانه ای یعنی داشتن قدرت تحلیل و اینکه هر پیامی که در رسانه ها منتشر می شود را سریع باور نکنیم و روحیه نقادی داشته باشیم.

حجت الاسلام حسینی همچنین ترویج تفکر انتقادی در میان جامعه را از شاخص های سواد رسانه ای دانست و گفت: باید فرهنگ نقدپذیری و نقد کردن در میان مسئولان، جامعه و رسانه ها نهادینه شود.

وی گفت:‌ آشنایی با ترفند و شگردهای رسانه ای و مجال دادن به بیان سخن مخالفان و نخبگان از دیگر عوامل ارتقای سواد رسانه ای در میان شهروندان است و باید مردم را چنان آگاه کرد که صدای غوغاسالاران در کشور بلند نباشد.

امام جمعه ساوه در ادامه، قضاوت عجولانه قبل از تحلیل و بررسی در مورد مطالب منتشره رسانه ها را از نشانه های نداشتن سواد رسانه ای در میان مخاطبان برشمرد و گفت: این معضل از آسیب های اجتماعی در پیوند با سواد رسانه ای است به خصوص در شرایطی که ضریب شایعه پذیری در جامعه ما بالا است و موج های رسانه ای با قضاوت های اشتباه و عجولانه در مورد رخدادها سبب سلب اعتماد عمومی می شود.

برچسب‌ها ساوه سواد رسانه ای همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه سواد رسانه ای همایش ساوه سواد رسانه ای همایش سواد رسانه ای رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف و مأموریت‌های کلان تربیت دانش آموز تمام ساحتی (تربیت زیستی - بدنی سند تحول بنیادین) و بند اول سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم مبتنی بر اصول ارزش‌های اساسی -اسلامی و نهادینه سازی آن در جامعه تاکید دارد.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه

هم افزایی و تقویت زمینه‌های همکاری مشترک برای بهبود نگرش و ترویج فرهنگ حوزه‌ی سلامت در راستای نهادینه کردن آن در بین دانش آموزان، آموزگاران، خانواده‌ها و عموم مردم از طریق همکاری مشترک و فعال در تدوین محتوای کتب درسی دانش آموزان. ترغیب اقشار مختلف جامعه پزشکی به شرکت در رویدادها، کمپین‌ها و فرآیندهای مشارکتی با محوریت آموزش و ارتقای سلامت دانش آموزان و خانواده‌ها. ارتقا ظرفیت رسانه‌های دیجیتال در جهت ایجاد فرصت‌های نوین در فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی. برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی مشترک در زمینه‌ی ارتقای دانش سلامت. بهره مندی از امکانات و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود طرفین در سطوح ملی و استانی با موضوع آموزش و ارتقای سلامت دانش آموزان، معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، طبق قوانین و مقررات وزارت آموزش و پرورش. استفاده از ظرفیت‌های شبکه شاد برای ارتقای دانش سلامت دانش آموزان و خانواده‌ها. اجرا و گسترش نظام ارجاع به منظور انجام امر درمان دانش آموزان (به ویژه خانواده‌های بی بضاعت). می‌باشد.

از جمله زمینه‌های همکاری سازمان نظام پزشکی کشور استفاده از ظرفیت اعضای سازمان نظام پزشکی در سراسر کشور و معرفی اساتید برتر جامعه پزشکی به وزارت آموزش و پرورش جهت همکاری برای تولید محتوای علمی با محوریت آموزش و ارتقای سلامت جامعه است.

از جمله موارد همکاری وزارت آموزش و پرورش نیز استفاده از ظرفیت اساتید جامعه پزشکی با معرفی معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی به منظور تهیه برنامه‌های آموزشی سلامت محور جهت ارتقای سواد سلامت برای دانش آموزان و آموزگاران است.

هفته سلامت که همه ساله با هدف ارتقای آگاهی و ترویج فرهنگ سلامت برگزار می‌گردد در سال ۱۴۰۳ با شعار محوری "سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت" مدارس را به عنوان نقطه اتکای دولت و ملت در پیشرفت همه جانبه و خط مقدم ارتباط با خانواده‌ها می‌داند که از این طریق می‌توان آموزش‌های سلامت محور را از طریق دانش آموزان به خانواده‌ها و جامعه منتقل کرد یکی از مهم‌ترین اهداف این تفاهم نامه ارتقای سواد سلامت دانش آموزان، خانواده‌ها و کارکنان است که در دستور کار وزارت آموزش و پرورش و سازمان نظام پزشکی کشور قرار گرفته است.

کد خبر 6086804 علی قدمی

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند