Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه بازار اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۵ به ۵ تریلیون دلار می‌رسد، گفت: تسهیلاتی از سوی معاونت علمی به این دسته از شرکت‌ها اعطا می شود که این تسهیلات شامل وام ۲۰۰ میلیون تومان کم بهره است که می تواند به وام بلاعوض تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مهدی محمدی امروز در رویداد استارتاپی IOT که به صورت مجازی در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برآوردهایی که شده، تعداد اشیای متصل به اینترنت در دنیا تا انتهای سال ۲۰۲۰ به بیش از ۵۰ میلیارد اشیا می‌رسد که این تعداد ۲.۵ برابر سال ۲۰۱۶ است و این عدد نشان می‌دهد که ترند عجیب و غریب در حوزه اینترنت اشیا ایجاد شده است.

وی  با بیان اینکه علاوه بر تحولات فناوری در این حوزه در زمینه سرمایه گذاری روی اینترنت اشیا تحولات شگرفی رخ داده است، افزود: اینها نشان می‌دهند که ترندهای قوی در زمینه اینترنت اشیا ببینیم.

محمدی، به وضعیت بازار اینترنت اشیا اشاره کرد و یادآور شد: پیش بینی می‌شود که تا انتهای سال جاری بازار اینترنت اشیا به ۱.۷ تریلیون دلار می‌رسد که این تقریبا برابر با تولید ناخالص داخلی کشوری مانند ترکیه و کره است .

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی با بیان اینکه بازار اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۵  به ۵ تریلیون دلار می‌رسد، اضافه کرد: در سال ۲۰۱۸ بیشترین حجم سرمایه گذاری در حوزه اینترنت اشیا در امریکا مربوط به حوزه شهر هوشمند بوده که ۲۵ درصد سرمایه گذاری‌ها در این بخش جذب شده است علاوه بر آن ۱۷ درصد در هوشمند سازی خطوط تولید، تعمیر نگهداری و زنجیره‌های تامین بوده است. اینها فرصت‌هایی را به ما نشان می دهد که ما در کشور کمتر به آن پرداخته‌ایم.

محمدی تاکید کرد: این آمارها تلنگری است که اگر به آن دقت نکنیم دچار  عقب ماندگی در اکوسیستم نوآوری در زمینه اینترنت اشیا می‌شویم به همین دلیل در صدد هستیم که از این استارتاپ‌ها حمایت های لازم را به عمل آوریم.

وی از اعلام آمادگی ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال برای حمایت از استارتاپ‌های حوزه های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک چین، فناوری های مرتبط با تولید هوشمند خبر داد و افزود: تسهیلاتی از سوی معاونت علمی به این دسته از شرکت‌ها اعطا می شود که این تسهیلات شامل وام ۲۰۰ میلیون تومان کم بهره است که می تواند به وام بلاعوض تبدیل شود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بازار اینترنت اشیا معاونت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۰۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : خوشبختانه پرچم نظام جمهوری اسلامی در خصوص خدمات رسانی و توانمند نمودن جامعه هدف روستایی بالاست و این نتیجه تلاش‌های جهادی متولیان روستایی و از جمله معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و دفتر امور روستایی و شورا‌های کشور است.

وی به دیدار روز گذشته خود با معاون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور در تهران اشاره کرد و گفت: در این دیدار ظرفیت ها، توانمندی‌ها و خواسته‌ها و انتظارات حوزه روستایی استان مطرح شد و مسوولان حوزه مناطق محروم نیز قول مساعدت و همکاری بیشتر را دادند.

وی اظهار کرد: در این دیدار دکتر رضایی معاون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور، توسعه و خدمت رسانی به روستا‌های استان کرمانشاه را یک اولویت دانست و از هدفگذاری دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه قدردانی کرد.

خجسته به نشست ویژه خود با مدیران کشوری سه بانک صادرات، اقتصاد نوین و کشاورزی در خصوص تسهیلات روستایی نیز اشاره کرد و افزود: در این دیدار‌ها خواستار صدور دستورات بانکی در خصوص پرداخت تکمیلی تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۸ شدم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه با اشاره به درخواست توجه خاص به محرومیت‌های ناشی از دوران جنگ و بلایای طبیعی استان کرمانشاه، تسهیلگری در پرداخت‌ها را از اولویت‌های مهم برای کاهش نرخ بیکاری روستاییان عنوان کرد و افزود: همه مدیران بانکی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه موضوع تبصره ۱۸ روستایی را تسریع تا روستاییان از مواهب اشتغال آن هر چه زودتر بهره‌مند شوند و شاهد کاهش نرخ بیکاری استان باشیم.

خجسته اضافه کرد: در این دیدار‌ها مدیران بانک‌های یاد شده قول مساعد برای پرداخت سهم تسهیلات روستایی استان کرمانشاه را اعلام کردند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت: بر اساس اطلاعات آماری سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور؛ برای چندمین ماه پیاپی استان کرمانشاه در خصوص توزیع و پرداخت تسهیلات موضوع جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه عمومی کشور از سهم منابع معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور همچنان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

خجسته افزود: در تازه‌ترین اطلاعات آماری؛ استان کرمانشاه با بیش از ۸۲ درصد بالاترین رقم معرفی به بانک‌ها را داشته و با پرداخت بیش از ۳۵ میلیارد تومان بیشترین پرداختی را تا پایان فروردین به خود اختصاص داده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • روش جدید تراشه‌ها در مغز؛ با فکر شما اشیا هدایت می‌شوند!