Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان گفت: ۱۹هزار تن گردو در کل استان کرمان تولید می شود که امسال برنامه ریزی برای اصلاح باغات گردو را دستور کار داریم که در این راستا ۶۲ هزار نهال گردوی اصلاح شده وارد استان کرمان شده که به دنبال راه اندازی و ایجاد باغات یکدست گردو در استان هستیم.

"عباس سعیدی" شامگاه دوشنبه ۳۰ تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کشاورزی شمال استان کرمان اظهار کرد: می توان عنوان کرد که در بخش کشاورزی، تمامی منابع استان با تمام ظرفیت در حال کار کردن است به طوری که به دلیل استفاده حداکثری از ظرفیت آب، توسعه سطح زیر کشت نمی توانیم در استان داشته باشیم و باید بروی موضوع بهره وری کار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امسال برنامه های متعددی در افزایش تولید محصولات کشاورزی از طریق افزایش بهره وری را در دستور کار داریم افزود: یکی از این برنامه ها، اصلاح الگوی کشت در محصولات کشاورزی است که نمونه آن نگاه ویژه به کشت های گلخانه ای است که در این راستا از سوی دولت تسهیلات بانکی بسیار خوبی در اختیار کشاورزان برای کشت های گلخانه ای قرار خواهد گرفت و محدودیتی در این راستا نداریم.

سعیدی با اشاره به پیش بینی شمال استان برای ایجاد ۶۰ هکتار کشت گلخانه ای در سال جاری اظهار کرد: اگر متوسط ۳۰۰ تن تولید محصول برای هر هکتار کشت گلخانه ای در نظر بگیریم بالغ بر ۱۸ هزار تن افزایش محصولات گلخانه ای را در شمال استان را برای سال جاری خواهیم داشت.

رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به برنامه استان برای افزایش تولید دانه های روغنی اظهار کرد: امسال کشت محصولات کنجد و آفتابگران را علاوه بر کلزار را در دستور کار داریم که در این راستا بالغ بر ۲۲۰۰ هکتار برنامه ریزی صورت گرفته که ۲۲ هزار تن افزایش محصول را خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به برنامه اصلاح باغات استان اشاره کرد و گفت: ۱۹هزار تن گردو در کل استان کرمان تولید می شود که امسال برنامه ریزی برای اصلاح باغات گردو را دستور کار داریم که در این راستا ۶۲ هزار نهال گردوی اصلاح شده وارد استان کرمان شده که به دنبال راه اندازی و ایجاد باغات یکدست گردو در استان هستیم.

سعیدی در رابطه با باغات خرما در استان کرمان نیز گفت: عمده خرمای تولیدی در استان به صورت رطب مضافتی است که به برای اولین بار، ۱۵۰۰ اصله نهال خرمای مجول وارد استان شده است که نقش مهمی در تولید، صادرات و اشتغال در این حوزه در استان خواهد داشت.

رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان به موضوع توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ۵ ساله برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان کرمان در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت که می تواند در امر بهره وری محصولات کشاورزی در استان نقش بسیار مهمی داشته باشد.

سعیدی در بخش دیگری از صحبت های خود به شرایط آبی بحرانی استان کرمان اشاره کرد و گفت: استان کرمان در سال گذشته رتبه دوم کشوری در اجرای طرح های آبیاری های نوین را به خود اختصاص داد که برای سال جاری نیز اجرای طرح های آبیاری نوین در سطح ۶۰۰۰ هکتار از مزارع و باغات شمال استان را در دستور کار داریم که در این راستا تسهیلات بلاعوض به کشاورزان ارائه می شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای آبیاری سیتم های تحت فشار می تواند نقش موثری در پایداری و تدوام تولید بخش کشاورزی داشته باشد افزود: یکی دیگر از برنامه های استان در سال جاری، صرفه جویی در منابع آبی است که در این راستا اجرای روش های مختلف الگوی کشت، کشت‌های نشایی، کشت های زیرپلاستیکی، تغییر تاریخ برخی از کشت ها و ... را برنامه ریزی کرده ایم.

رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان به موضوع آبزی پروری در استان نیز اشاره کرد و گفت: آبزی پروری یکی از موضوعاتی است که در سنوات گذشته کشاورزان به آن ترغیب شده اند به طوری که امسال و در سال «جهش تولید»، برنامه ریزی برای افزوده شدن ۳۰۰ تن به محصولات آبزی پروری استان را خواهیم داشت.

سعیدی با اشاره به استفاده از آب های شور برای آبزی پروری ماهیان معمولی و همچنین آرتیما گفت: استان کرمان تنها تولید کننده آرتیما در کشور است که در این راستا مزرعه ۴۰ هکتاری در استان کرمان فعال است که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، توسعه این مزرعه به ۲۴۰ هکتار را امسال دستور کار داریم

وی با اشاره به برنامه استان برای پرورش ماهیان خاویاری نیز گفت: به دنبال سرمایه گذاری در این راستا هستیم ضمن آنکه امسال در تولید بچه ماهی قزل آلا به خودکفایی خواهیم رساند که سال آینده به صادرات این محصول نیز خواهیم پرداخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد كشاورزي تخم ماهی قزل آلا اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی کشاورزی شمال استان کرمان اشاره کرد و گفت برنامه ریزی آبزی پروری گلخانه ای سال جاری هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمدمهدی برادران در سفر یک روزه خود به استان قزوین در بازدید از یک واحد تولیدی شهرستان آبیک بیان کرد: افزایش تولید در حوزه شوینده کشور ما را از حالت واردکننده به صادرکننده تبدیل کرده است.   برادران اضافه کرد: تراز تجاری صنعت شوینده در حوزه صادرات به ۱۸۰ میلیون دلار رسیده و این در حالی است که تنها ۲۵ میلیون دلار واردات مواد اولیه شوینده داشتیم.   وی با بیان اینکه قزوین قطب تولید شوینده در کشور محسوب می‌شود،بیان کرد: یکی از تولیدکنندگان عمده شوینده در این استان به تولیدکننده مواد اولیه شوینده تبدیل شده است.   معاون وزیر صمت در ادامه به مباحث مربوط به قاچاق و تقلب کالاها اشاره کرد و گفت: سال گذشته با ۳۰ نمونه تقلبی از یک نام تجاری برخورد شد که انجام این مساله بیانگر افزایش فعالیت متقلبان صنعتی دارد.   برادران گفت: متاسفانه امروزه سوداگران عرصه تولیدات صنعتی به مجهزترین وسایل چاپ و بسته بندی مجهز شده‌اند و حتی به حوزه آرایشی و بهداشتی نیز ورود پیدا کرده‌اند.   وی در ادامه به آخرین تفاهمنامه این وزارتخانه با بانک مرکزی در راستای تامین ارز تولیدکنندگان اشاره کرد و یادآور شد: تصمیم گرفتیم که ارز تامین شده برای صنایع با نرخ سال قبل را در اختیار کارخانجات و واحدهای تولیدی قرار دهیم.   برادران با بیان اینکه ۸۰ درصد بازار ارز در اختیار تولید کنندگان اصلی قرار دارد، ادامه داد: علی رغم اختلالات ارزی در بازار، تلاش شده تا رقابت در صنایع نساجی و صنایع عمومی همچنان به ثبات و مسیر خود ادامه دهند و عرصه را بر سوداگران ارز تنگ‌تر کنیم.   معاون وزیر صمت گفت: در حوزه صنایع بسته بندی نیز واحدهای فعال و بسیار مناسبی داریم که رشد صعودی هم داشته اند تا جایی که در همین حوزه ۸۵ تا ۹۰ درصد صنعت بسته‌ بندی ما به محصولات غیر فرهنگی اختصاص پیدا کرده که نشان از توسعه این صنعت دارد.   به گفته برادران، یکی از دغدغه‌های وزارت صمت همواره این بوده که با بسته‌بندی آسان و با قیمت مناسب بتواند محصول نهایی را با قیمت پایین به دست مشتریان برساند.   وی افزود: یکی از شرکت‌های مطرح صنعت بسته‌ بندی کشور در همین استان قزوین توانسته از نظر طراحی و چاپ متناسب با نیاز بازار فعالیت درخشانی را از خود برجای بگذارد.   معاون وزیر صمت در ادامه بازدید خود، ۲ دستگاه چاپ سیلک را با اعتباری معادل ۵۰۰ هزار یورو در راستای چاپ روزانه ۵۰ هزار برگه در داخل خط تولید، افتتاح کرد.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل