Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-29@10:53:19 GMT

۱۸ سارق مسلح در دزفول به دام پلیس افتادند

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۰۹۹۵

صراط:

طی عملیاتی ضربتی توسط پلیس آگاهی نیروی انتظامی شهرستان دزفول با نظارت مستقیم دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان هیجده سارق مسلح که اقدام به سرقت سازمان یافته از منازل و خودروهای شهروندان دزفول کرده بودند به همراه یک مالخر دستگیر شدند.

به گزارش فارس منصور محمدی خباز دادستان شهرستان دزفول در خصوص دستگیری این سارقان و زورگیران مسلح، اظهار کرد: پیرو شکایات متعدد شهروندان در خصوص سرقت و زورگیری مسلحانه و سازمان یافته از منازل و خودروها، شناسایی سارقین در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام تحقیقات ویژه پلیسی و اطلاعاتی در عملیاتی همزمان و ضربتی ظرف کمتر از یک هفته هیجده سارق و زورگیر مسلح و یک مالخر توسط پلیس آگاهی دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افراد دستگیر شده تماما بزهکاران سابقه داری هستند که به وسیله سلاح گرم و سرد اقدام به سرقت از چندین منزل، پنج خودرو  کرده و دهها فقره سرقت به عنف و زورگیری از شهروندان در مناطقی مثل کوی آزادگان، بلوار شهید دانش، مقاومت ها و چندین نقطه دیگر شهر انجام داده اند.

دادستان شهرستان دزفول گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان هفت قبضه اسلحه شکاری، چهار قبضه سلاح جنگی، مقادیری فشنگ جنگی و شکاری،انواع سلاح و مقدار قابل توجهی طلا و جواهرات متعلق به مالباختگان کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: دستگاه قضا و نیروی انتظامی دزفول جهت رفاه حال شهروندان و تامین امنیت شهرستان بدون مماشات با مخلان امنیت  عمومی و هنجارشکنان که به هر طریق موجب سلب آسایش، آرامش و امنیت می‌شوند، برابر قانون به شدت برخورد خواهد کرد.

منصور محمدی خباز بیان کرد: پرونده این سارقان جهت بررسی و تکمیل تحقیقات به بازپرس ویژه جرائم خاص، جناب آقای مخمل زاده ارجاع شده است و به زودی پس از تکمیل تحقیقات، پرونده این سارقان خشن جهت صدور حکم به دادگاه ارجاع خواهد شد.

محمدی خباز ضمن تقدیر از تلاش‌های بی‌وقفه فرماندهی و پرسنل تلاشگر نیروی انتظامی و پلیس آگاهی دزفول از ارتباط خوب و اقدامات هماهنگ نیروی انتظامی با دستگاه قضا ابراز تقدیر و تشکر کرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سارق مسلح در دزفول پلیس آگاهی صراط نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس مقتدر پناهگاه مردم است

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: امروز پلیس جمهوری اسلامی در عین اقتدار و صلابت، به پناهگاهی امن و مطمئن برای آحاد جامعه تبدیل شده است و شهروندان بسیاری از مطالبات خود را از طریق انتظامی دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری، امروز_ پنجشنبه نهم فروردین _ در دیدار نوروزی با فرمانده و جمعی از مدیران انتظامی استان، اظهار کرد: پلیس خدمتگزار وظایف سخت و سنگینی برعهده دارد و به فضل الهی توانسته است از همه آن‌ها سربلند خارج شود.

وی با اشاره به تنوع مأموریتی پلیس، گفت: مأموران جان برکف و همیشه در صحنه پلیس باوجود دشواری کار توانسته‌اند امنیت خوبی در جامعه ایجاد کنند و در همه حال پشتوانه خوبی برای نظام و انقلاب اسلامی باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه پلیس نهادی مدنی است، گفت: همین ارتباط نزدیکی که پلیس با مردم دارد آن را به پناهگاهی امن و مطمئن برای آحاد مختلف جامعه تبدیل کرده است به گونه‌ای که امروز بسیاری از شهروندان مطالبات خود را از طریق انتظامی دنبال می‌کنند.

وی به تفاوت کار پلیس در کشورمان با پلیس دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: پلیس جمهوری اسلامی در عین اینکه باید اقتدار و صلابت خود را حفظ کند لازم است جنبه‌های معنوی برخورد با مردم را نیز در نظر بگیرد که به حمد الهی این‌چنین نیز بوده و رضایت اکثر شهروندان از اقدامات پلیس موید همین مطلب است.

حجت‌الاسلام غفوری در عین حال خواستار عمل دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود در حوزه فرهنگی شد و گفت: اگر این اتفاق بیفتد شاهد کاهش معضلات اجتماعی و در نتیجه سبک‌تر شدن کار پلیس خواهیم بود.

وی در پایان از تلاش‌ها و زحمات سردار مهدی حاجیان فرمانده و مدیران و کارکنان انتظامی استان نیز قدردانی و ابراز امیدواری کرد نیروهای خدوم پلیس در سال جدید هم بتوانند همانند سال گذشته امنیت خوبی را در سطح استان برقرار کنند.

سردار مهدی حاجیان فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه در ادامه این دیدار نوروزی با امام جمعه کرمانشاه، اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی همکاران پرتلاشم طی سال گذشته، یک‌هزار و ۹۵ فقره سرقت نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل سه درصد کاهش داشته است.

وی همچنین با اشاره به کاهش دو هزار و ۲۳۴ فقره‌ای سرقت‌های مهم در استان طی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن، گفت: در این خصوص هم ۱۸ درصد شاهد کاهش هستیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه کاهش ۴۴ درصدی سرقت منزل، ۲۰ درصدی سرقت خودرو، ۳۶ درصدی قاپ‌زنی، ۲۸ درصدی سرقت مغازه و کاهش هشت درصدی نزاع‌های فردی طی سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ را از دیگر مواردی برشمرد که با تلاش مأموران انتظامی حاصل شده است.

وی در ادامه به رشد دو درصدی کشف سرقت‌ها اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ در مجموع ۳۰۷ فقره سرقت بیشتر کشف شد.

سردار حاجیان با اشاره به رشد ۱۴ درصدی کشف سلاح و مهمات، یادآور شد: در حوزه سوخت قاچاق نیز با کشف حدود یک‌میلیون و ۳۸۰ هزار لیتر نسبت به سال قبل ۱۹۹ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی رشد ۹ درصدی دستگیری سارقان و ۹۶ درصدی کشفیات مواد محترقه را از دیگر موفقیت‌های پلیس در سال گذشته عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با معرفی پلیس به عنوان ضابط قانون، گفت: بر اساس وظیفه‌ای که نسبت به شهروندان احساس می‌کردیم جلسات قرارگاه کاهش تصادفات را در داخل شهر و خیابان‌ها برگزار کردیم و از دستگاه‌های متولی خواستیم تا نسبت به وظایف خود در قبال اصلاح نقاط حادثه‌خیز اقدام کنند.

وی با اشاره به اصلاح بسیاری از نقاط حادثه‌خیز و ترافیک زا در شهر کرمانشاه، از تداوم همین روند در سال‌جاری خبر داد و گفت: به مردم قول می‌دهیم سال ۱۴۰۳ نسبت به سال قبل برای آن‌ها بهتر باشد.

سردار حاجیان در پایان پلیس را خدمتگزار مردم و همراه همیشگی آن‌ها عنوان کرد و گفت: امیدوارم با تداوم حمایت‌های امام جمعه کرمانشاه بتوانیم خدمات بهتر و گسترده‌تری به شهروندان ارائه و احساس امنیت را در جامعه ارتقا ببخشیم.

کد خبر 739987

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ سارق زورگیر سابقه دار حین سرقت در فردیس
  • سارقان محتویات داخل خودرو گردشگران در مهاباد دستگیر شدند
  • پلیس مقتدر پناهگاه مردم است
  • سارقان سابقه‌دار در بیجار دستگیر شد
  • دستگیری باند سارقان اماکن خصوصی در لنگرود
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو در حین سرقت
  • ۱۸ سارق در ۲۴ ساعت گذشته در اصفهان دستگیر شدند
  • دستگیری ۲ سارق و یک مالخر در شهرستان بشرویه
  • دستگیری سارق خودرو با شلیک پلیس شاهین‌شهر
  • دستگیری سارقان سیم و کابل برق در اشکذر