Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته فناوری اطلاعات مجلس از بررسی چرایی افزایش قیمت بسته‌های اینترنت و دزدی احتمالی از حجم آن‌ها با حضور وزیر ارتباطات خبر داد.

مجتبی رضاخواه در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به افزایش هزینه بسته‌های اینترنت در کشور، اظهار کرد: با افزایش قیمت ارز در ماه‌های اخیر رشد نرخ بسته ‌های اینترنتی که از خارج از کشور خریداری می‌شوند طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مطالبه مجلس از دولت تسریع در راه‌اندازی اینترنت داخلی است، افزود: اینترنت داخلی باعث حمایت از نرم‌افزارها و برنامه‌های داخلی نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی به صرفه بودن قیمت اینترنت است، گفت: با توجه به بالا رفتن نرخ ارز زمینه تفاوت قیمت اینترنت داخلی و بین‌المللی فراهم شده است.

رضاخواه با بیان اینکه علت افزایش نرخ بسته‌های اینترنت و اینکه آیا شرکت‌ها اطلاع‌رسانی در خصوص افزایش آن کرده بودند یا خیر از موضوعاتی است که با دعوت از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار خواهد گرفت، افزود: وزیر باید در خصوص این موضوع که آیا بسته‌های اینترنت به همان میزان که گفته می‌شود، به فروش می‌رسند نیز پاسخگو باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کمیته فناوری اطلاعات کمیسیون برنامه و بودجه در موضوع گرانی بسته‌های اینترنت ورود داشته است، تصریح کرد: با قیمت فعلی ارز و رویه رو به رشد قیمت بسته‌های اینترنت از سوی اپراتورهای مختلف از وزارت ارتباطات می‌خواهیم که برنامه مشخصی برای قیمت این نوع خدمات به مجلس ارائه کند.

وی با تأکید بر اینکه نظارت مجلس بر نحوه عملکرد اپراتورها در بحث فروش بسته‌های اینترنت تداوم خواهد داشت، گفت: قبل از بررسی همه جوانب نمی‌توان در مورد دزدی از بسته‌های اینترنت از سوی اپراتورها اظهارنظر کرد، اما واقعیت این است که گزارش‌های مبنی بر این نوع تخلفات به مجلس رسیده است.

رضاخواه با بیان اینکه از بسته‌های اینترنت به شخصه استفاده می‌کنم، اضافه کرد: در سال‌های گذشته حجم بیشتر خرید در بسته‌های اینترنتی ممکن بود که اکنون علاوه بر کاهش حجم بسته‌ها قیمت‌ها آن‌ها نیز بیشتر شده است.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امید است با تصویب تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی در مجلس بتوانیم به بخش مهمی از چنین  دغدغه‌هایی رسیدگی کنیم.

انتهای پیام/4151/

منبع: آنا

کلیدواژه: مجلس اینترنت کمیته فناوری اطلاعات مجلس بسته های اینترنت فناوری اطلاعات بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت ژاوی از روزنامه‌نگار معروف

به گزارش "ورزش سه"، روز چهارشنبه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ژاوی از مانوئل ژابویس، روزنامه‌نگار، به دلیل ادعاهای نادرست مبنی بر تبادل پیامک بین آنها شکایت کرده است.

اکنون مارکا گزارش داده است که ژاوی علیه یک روزنامه‌نگار دیگر هم اقدام قانونی انجام داده است. خاوی میگل که در بین بارسایی‌ها شناخته‌شده است، قبلا ادعا کرده بود که ژاوی هرناندز از دستیارانش در مورد نشت اطلاعات از رختکن پرس‌وجو کرده است.

در بخشی از آن خبر آمده بود که ژاوی تلفن‌های همراه همه اعضای کادر فنی را جمع کرده تا با بررسی و مشاهده مکالمات واتساپ جاسوس رختکن را شناسایی کند.

همچنین گفته شده بود که برخی از جلسات فنی تیم فقط در حضور ژاوی و بازیکنان برگزار شده و دستیاران سرمربی اسپانیایی از این جلسات کنار گذاشته شده‌اند.

بارسلونا قبلا این اخبار را با بیانیه‌هایی رد کرده است اما ژاوی تصمیم گرفته خودش هم علیه این روزنامه‌نگار شکایت کند. میگل حالا مهلتی برای اصلاح خبر و عذرخواهی خواهد داشت و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، ژاوی پروسه شکایت را ادامه خواهد داد.

در ماه‌های اخیر، روابط بین ژاوی و بخش‌های خاصی از رسانه‌ها تیره شده است و سرمربی بارسلونا از آنها برای فشار بی‌مورد به تیم انتقاد کرده است.

دیگر خبرها

  • فیلم روش خلاقانه یک پسربچه برای دزدی در خیابان در روز روشن
  • شکایت ژاوی از روزنامه‌نگار معروف
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز پنجشنبه نهم فروردین
  • آنچه که درباره اینترنت ماهواره‌ای نمی‌دانید
  • با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ + بررسی مشخصات و دوربین Xiaomi Redmi Note 11 (۸ فروردین)
  • رقابت نفس‌گیر آیفون ۱۵ با شیائومی ۱۴ / برنده کدام است؟
  • زیان افزایش نرخ بلیت موزه ها را آژانس‌داران باید بدهند
  • دوربین‌های نظارتی در بهشت زهرا(س) افزایش می‌یابد