Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@06:02:19 GMT

ماجرای دیدار احسان قائم مقامی با سفیر سوئیس چه بود؟

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۱۲۴۶

احسان قائم مقامی کاپیتان تیم ملی شطرنج ایران در گفتگو با ایسنا، درباره  علت حضورش در سفارت سوئیس در تهران گفت: سفیر سوئیس مارکوس لایتنر به مناسبت روز جهانی شطرنج من را به رزیدانس سفارت سوییس دعوت کرد و ساعاتی را در خصوص ورزش و پیشرفت های شطرنج و شطرنجبازان ایرانی به صحبت نشستیم. آقای سفیر اطلاعات خوبی از رشته های مختلف ورزشی داشت و صحبت‌های بسیار خوبی شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین  استاد بزرگ تاریخ شطرنج ایران گفت: برای سفیر سوئیس موفقیت ورزشکاران مخصوصا جوانان در ورزش ایران خیلی جالب بود. ایشان به شطرنج علاقه مند هستند و بازی دوستانه‌ای با او  داشتم. در این دیدار هدایایی به رسم یادبود بین دو طرف رد و بدل شد.

وی هم‌چنین درباره حضورش در مسابقات آنلاین المپیاد شطرنج جهانی گفت: قرار است مسابقات المپیاد جهانی به صورت آنلاین با حضور ۱۶۰ تیم دنیا برگزار شود. با توجه به کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا توسط ایران تیم ملی کشورمان  در مرحله نهایی در بین ۴۰ تیم بازی های خود را آغاز می کند و نیازی نداشته که در  مراحل مقدماتی شرکت کند.
او افزود: امیدوارم که ملی پوشان بتوانند خود را به خوبی برای این مسابقات آماده کنند. با توجه به وقفه ای که بین تمرینات افتاد و همچنین کندی فعالیت ها به دلیل شیوع کرونا به امید خدا بچه ها بتوانند به صورت شخصی پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا آماده‌سازی برای رقابت ها به نحو مطلوب شکل بگیرد.

استادبزرگ شطرنج ایران درباره آمادگی خود برای حضور در المپیاد جهانی آنلاین  گفت: من هم مانند سایر بازیکنان تیم ملی به صورت شخصی کج‌دار و مریز تمرینات خود را انجام می‌دهم و سعی کرده که خود را آماده نگه دارم. برای حفظ آمادگی خود بازی های آنلاین انجام می دهم اما حقیقت امر این است که این فعالیت ها منسجم نبوده است. همچنین می‌دانم که کمیته تیم ملی شطرنج  ایران برنامه هایی برای بازیکنان دارد زیرا که این مسابقات مهم بوده و می‌تواند به آمادگی بازیکنان سطح اول کشور کمک شایانی کند. 

او گفت: به امید خدا به محض اینکه شرایط مهیا شود باید تیم ملی بتواند منسجم و خوب تمرین کند و برای رویدادهای پیش رو  آماده‌سازی مناسبی  داشته باشد. این وضعیت، خطر بزرگی نه تنها برای شطرنج بازان بلکه برای تمامی ورزشکاران است. در واقع اگر ورزشکاران نتوانند  در یک دوره نسبتا طولانی تمرینات حرفه‌ای خود را  داشته باشد ضربه ای بزرگ به روند ورزش حرفه ای آنها وارد می شود. همچنین باید ورزشکاران حداقل با کیفیت قبل تمرینات خود را انجام داده و پیگیری کنند. این نکته بسیار کلیدی است که در این شرایط خاص باید خود ورزشکاران خیلی مصرانه موضوعاتی  از قبیل تمرین شخصی  را مورد توجه قرار دهند که به امید خدا کمترین آسیب را ببینند. امید است ورزشکاران با پیگیری تمرینات به صورت صحیح و حرفه ای از قافله رقابت ها جا نمانند. 

وی در پاسخ به اینکه آیا نبود سرمربی برای تیم آقایان می‌تواند در این مسابقات تاثیر گذار باشد؟ پاسخ داد: فکر نمی‌کنم نبود مربی در مسابقات آنلاین خیلی تاثیرگذار باشد اما باید جزو برنامه‌های اصلی فدراسیون قرار داده شود که تیم ملی در طی سال سر و سامان داشته باشد. امیدوارم این دوره پشت سر گذاشته شود و به امید خدا با ریاست جدید فدراسیون بتوانیم شاهد جهت گیری های موثر تر در این خصوص باشیم. همچنین باید برنامه‌های تیم ملی را جدی تر دنبال کنیم. متاسفانه به نظر می‌رسد به تیم ملی کم توجهی هایی شده است یا شاید با توجه به زمان، شرایط به این وضعیت کشیده شده که توجه به تیم ملی شطرنج خیلی مهم جلوه نکرده است. اما حقیقت این است که تیم ملی پویا و خوب باید طی سال، با  برنامه‌های منسجم هدایت شود و واگرایی در فعالیت ها ایجاد نشود زیرا هر لحظه ممکن است شرایط تغییر کند و مسابقه مهمی پیش روی بازیکنان قرار بگیرد.

قائم مقامی ادامه داد: خوب نیست که تیمی به واسطه اینکه این دوره را پشت سر گذاشته با افت ۴۰ یا ۵۰ درصدی در مسابقات حاضر شود و نتایج غیرقابل قبولی را کسب کند. به هر حال فکر می‌کنم باید یک مقدار سیستمی تر به ورزش کشور نگاه کنیم و برنامه محور تر عمل کنیم. همچنین به موضوعات و موارد پیش رو به صورت روزمره نگاه نکنیم در غیر این صورت شطرنج و سایر فعالیت‌های ورزشی دچار مشکل می‌شود.

او اضافه کرد: باید به این سمت رفت که برنامه ها با یک پیش‌بینی و فراگیری لازم پیگیری شود.

منبع: الف

کلیدواژه: امید خدا برنامه ها فعالیت ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری آذربایجان و افغانستان در زمینه پزشکی

دفتر مطبوعاتی وزارت صحت عامه طالبان با نشر خبرنامه ای از دیدار قلندر عباد، سرپرست این وزارت با الهام محمدوف، سفیر آذربایجان برای افغانستان خبر داده است.

به نقل از خبرنامه، در این دیدار دو طرف در مورد همکاری‌های مشترک در بخش صحت، ارتقای ظرفیت کارکنان صحی افغانستان، نقش کشور آذربایجان در بخش صحت و دیگر موضوعات گفتگو کرده است.

از سویی هم‌، سفیر آذربایجان در این دیدار گفته است کشورش در تلاش است تا در بخش صحت، به‌گونه دوامدار با افغانستان کمک و همکاری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تکذیب دیرهنگام احضار سفیر سوئیس به سپاه پاسداران | فیلم
  • (ویدیو) تکذیب احضار سفیر سوئیس به سپاه پاسداران
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه تکذیب شد
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • (ویدئو) ماجرای احضار سفیر سوئیس به سپاه چه بود؟
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • همکاری آذربایجان و افغانستان در زمینه پزشکی
  • ماجرای چند نوجوان شیرازی که حساب و کتاب سیاسی‌شان درست بود
  • ماجرای اظهارات نسنجیده جناب سفیر که صدای فعالان مسلمان را درآورد | سفارت ایران ناچار به صدور بیانیه شد