Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، منابع خبری گزارش داده‌اند همزمان با بستری شدن «ملک سلمان»، پادشاه عربستان سعودی در بیمارستان پیام‌های توئیتری زیادی علیه «محمد بن نایف»، ولیعهد سابق سعودی در حال انتشار است.

طبق گزارش خبرگزاری «رویترز»، کاربران در حال متهم کردن بن‌نایف به فساد هستند. دو منبع در گفتگو با رویترز هدف از انتشار این پیام‌ها را اعتبارزدایی از ولیعهد سابق عربستان سعودی قبل از اعلام جرم علیه او و هموار ساختن راه «محمد بن سلمان» برای نشستن بر تخت پادشاهی عنوان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد بن‌نایف سال ۲۰۱۷ طی کودتایی در کاخ پادشاهی عربستان سعودی از سمت ولیعهدی سعودی برکنار و محمد بن‌سلمان جانشین او شد. پیام‌ها علیه بن‌نایف از روز جمعه آغاز شده‌اند و علاوه بر او دستیارش «سعد الجبری»، مقام سابق سعودی را هم شامل شده‌اند.

دو منبع که خواسته‌اند نامشان فاش نشود به خبرگزاری رویترز گفته‌اند این طوفان توئیتری از سوی کاربران توئیتری وابسته به حکومت هدایت می‌شود و هدف آن هدایت افکار عمومی به سمت طرح اتهامات رسمی فساد علیه محمد بن‌نایف است.

یکی از این منابع که درباره این موضوع اطلاعات دارد گفت: «آن‌ها از ماه مارس مشغول آماده کردن اسنادی علیه او هستند.» وی اضافه کرد کاربران توئیتری به دنبال لکه‌دار کردن حیثیت او هستند.

دومین منبع مورد استناد رویترز گفته این طوفان توئیتری از حمایت حکومتی برخوردار است چرا که چهره‌های شاخص سعودی که به بن‌سلمان نزدیک هستند به این پیام‌ها ضریب می‌دهند.

اصلی‌ترین رقیب بن‌سلمان

محمد بن نایف قبل از اخراج و کناره‌گیری از قدرت، مهم‌ترین رقیب محمد بن‌سلمان برای رسیدن به تاج و تخت پادشاهی بود. او کنترل نیرو‌های امنیتی سعودی را در دست داشت، از روابط نزدیکی به دستگاه‌های جاسوسی کشور‌های غربی برخوردار بود و چهره‌ای محبوب در میان محافظه‌کارانی به شمار می‌رفت که توسط بن‌سلمان به حاشیه رانده شدند.

مسئولان عربستان سعودی بن‌نایف را ماه مارس بازداشت کرده‌اند و او همراه با دو شاهزاده دیگر در مکان نامعلومی نگه‌داری می‌شود.

بیماری ملک سلمان

این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که منابع خبری در عربستان سعودی، صبح دوشنبه از انتقال «سلمان بن عبدالعزیز» آل سعود شاه این کشور به بیمارستان خبر دادند.

وبگاه خبری روزنامه عکاظ نوشت: «امروز دیوان سلطنتی این بیانیه را منتشر کرد؛ خادم الحرمین الشریفین سلمان بن عبدالعزیز آل سعود... امروز دوشنبه ۲۹ ذی‌القعده ۱۴۴۱ مصادف با ۲۰ جولای ۲۰۲۰ برای اجرای شماری از معاینات به دلیل التهاب در کیسه صفرا، به بیمارستان تخصصی ملک فیصل ریاض منتقل شد.»

در این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

سلمان بن عبدالعزیز پسر بیست‌وپنجم عبدالعزیز (بنیانگذار پادشاهی سعودی) هفتمین شاه کشورش است که از سال ۲۰۱۵ به قدرت رسید.

ارتش ربات‌ها و ترول‌های رژیم سعودی

پیش از این رسانه‌های بین‌المللی از جمله نیویورک‌تایمز گزارش‌هایی درباره توسل رژیم عربستان سعودی به «ربات‌ها» و همچین «ترول های» مجازی برای انتشار پیام‌هایی در حمایت از این رژیم منتشر کرده‌اند.

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به تاریخ ۲۰ اکتبر سال ۲۰۱۸ از تشکیل نهاد‌هایی موسوم به «مزرعه‌های ترول» در ریاض به دستور «محمد بن سلمان» برای ساکت کردن مخالفان آل‌سعود در فضای مجازی و انتشار پیام‌هایی در حمایت از آن‌ها خبر داده بود. گفته می‌شود صد‌ها نفر در این نهاد‌ها مشغول به کار هستند.

رسانه‌های بین‌المللی همچنین فاش کرده‌اند یکی از پروژه‌های «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی که ترور شد مبارزه با ارتش ترول رژیم سعودی بود. گزارش‌ها حاکی است او سپتامبر سال ۲۰۱۸ برای پیشبرد این پروژه مبلغ ۵۰۰۰ دلار به حساب «عمر عبدالعزیز»، یکی از مخالفان آل‌سعود واریز کرده بود.

طرح خاشقچی برای مقابله با ارتش ترول‌ها و ربات‌های بن‌سلمان، «زنبور‌های الکترونیک» نام داشت. خاشقچی ۱۱ روز قبل از آنکه ترور شود در توئیتر نوشته است: «زنبور‌ها دارند می‌آیند.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماده 474 ماده 477 احمد پورمخبر روح الله رجایی سید محمود موسوی مجد ترول ربات توئیتری عمر عبدالعزیز جمال خاشقچی محمد بن سلمان سلمان بن عبدالعزیز بیماری ملک سلمان بن نایف پادشاه عربستان سعودی شبکه های اجتماعی محمد بن نایف ولیعهد سابق سعودی ولیعهد عربستان ماده 474 ماده 477 احمد پورمخبر روح الله رجایی سید محمود موسوی مجد عربستان سعودی محمد بن سلمان محمد بن نایف پیام ها آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردان متولد این ماه مانند پادشاه رفتار می‌کنند!

زی‌سان: در جهان وسیع طالع بینی، متولدین برخی از ماه‌های سال به دلیل رفتار شاهانه و رویکرد باشکوه خود به زندگی برجسته می‌شوند.

به گزارش زی‌سان، اگر در مورد مردانی کنجکاو هستید که وجودشان را با حال و هوای سلطنتی هدایت می‌کنند ادامه مطلب را بخوانید.

متولدین مرداد

مردادماهی، شیر کاریزماتیک زودیاک است. آن‌ها رهبرانی زاده می‌شوند که با اعتماد به نفس و شور و شوق بر قلمرو خود حکومت می‌کنند. شخصیت شورمند و طبیعت خونگرم‌شان آن‌ها را پادشاه حلقه‌های اجتماعی خود می‌کند. مردادماهی‌ها با اشتیاق غیرقابل انکار زندگی می‌کنند و هر لحظه را به یک جشن سلطنتی تبدیل می‌کنند. کلمه کلیدی پادشاهی در کاریزمای آن‌ها بازتاب می‌یابد و بر اطرافیان آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

متولدین فروردین

فروردین، قوچ جسور، دومین مدعی برای تاج و تخت است. این جنگجویان نترس زندگی را با اعتماد به نفس سلطنتی سپری می‌کنند که نیازمند توجه هم هست. مردان فروردین جاه طلب و قاطع، اهداف خود را با عزم تزلزل ناپذیر دنبال می‌کنند. سبک رهبری آن‌ها شبیه به پادشاهی است که ارتش خود را به سمت نبرد هدایت می‌کند. اگر به دنبال زندگی با عظمت و جسارت هستید، راه یک فروردینی را دنبال کنید. 

متولدین اردیبهشت

ثور، گاو استوار و اردیبهشتی جایگاه سوم را در فهرست سلطنتی ما دارد. مردان اردیبهشت که توسط زهره، سیاره عشق و تجمل اداره می‌شوند، زندگی را با تمرکز بر لذت‌های مادی می‌گذرانند. ذوق آن‌ها برای چیز‌های ظریف و تعهد به ثبات، آن‌ها را به حاکمان سرسختی تبدیل می‌کند. در دنیایی که اغلب به شکلی آشفته می‌چرخد، پادشاهان اردیبهشت حکومتی آرام و متین را فراهم و محیطی سرشار از ثروت و آرامش ایجاد می‌کنند.

متولدین آذر

پادشاه نهایی ما آذر است، کماندار ماجراجو. این امپراتوران اکتشاف در مقیاس بزرگ زندگی می‌کنند و همیشه به دنبال افق‌های جدید و سرزمین‌های ناشناخته هستند. مردان آذر توسط مشتری، سیاره گسترش و انبساط، اداره می‌شوند و جهان را با قلبی باز در آغوش می‌گیرند. تلاش پادشاهانه آن‌ها برای دانش و خرد آن‌ها را متمایز می‌کند و الهام بخش اطرافیان‌شان می‌شود تا به تلاش برای زندگی خوب بپیوندند.

tags # طالع بینی ، شخصیت شناسی سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • دختر شایسته عربستان در مسابقات جهانی شرکت می‌کند!/عکس
  • (تصاویر) رومی القحطانی؛ زیباترین دختر عربستان و نماینده سعودی در مسابقه دختر شایسته جهان کیست؟
  • عربستان سعودی برای اولین‌بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • مردان متولد این ماه مانند پادشاه رفتار می‌کنند!
  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان