Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@07:18:50 GMT

باج گیری ۷.۵ میلیون دلاری باج افزارنویسان

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۱۶۴۵

به گزارش  فارس به نقل از زد دی نت، باج افزارنویسان شبکه داخلی یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات اینترنت در آرژانتین موسوم به تله کام آرژانتینا را هک کرده اند و خواستار دریافت باجی ۷.۵ میلیون دلاری شده اند تا فایل های قفل شده و رمزگذاری شده را رمزگشایی کنند.

 

این حمله در تاریخ شنبه ۱۸ جولای رخ داد و یکی از بزرگترین حملات هکری در کشور آرژانتین محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع مطلع می گویند هکرها خسارت بی سابقه ای به شبکه این آی اس پی وارد کرده اند و کنترل دامنه ادمین داخلی آن را در دست گرفته اند. آنها سپس باج افزار خود را برای ۱۸ هزار رایانه ورک استیشن ارسال کرده اند.

البته این مشکل دسترسی کاربران به اینترنت یا تلفن ثابت یا خدمات تلویزیون کابلی را مختل نکرد. اما بسیاری از وب سایت های وابسته به آی اس پی مذکور از روز شنبه از دسترس خارج شدند. تحقیقات برای شناسایی عامل یا عوامل این حمله کماکان ادامه دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۱۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین زندان اطلاعاتی

نشریه اینترنتی اینتر سپت مستقر در آمریکا پس از آغاز جنگ در غزه نوشت در ارتش رژیم صهیونیستی یگان نظامی سانسور وجود دارد که براساس ۸ ماده تمامی محتواهای تولید شده در سرزمین های اشغالی را سانسور میکند.

     

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074052 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بزرگترین زندان اطلاعاتی
  • مهر و موم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • رایتل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد
  • شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴
  • حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌‍پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴
  • ارائه خدمات درمانی در راستای برنامه‌های نظام سلامت
  • پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به سه اپراتور ارتباطی اعطا شد