Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ با این‌که استارت اجرایی سالن تئاتر استان زنجان در سال ۸۵ آغاز شده اما این پروژه در طول ۱۴ سال اخیر همچون دیگر پروژه‌های استان همچنان بی‌ثمر مانده و تکمیل این طرح نیازمند اعتبار ۱۸ میلیارد تومانی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، تئاتر در ایران از پیشینه‌ طولانی مدت برخوردار بوده و با ترویج فرهنگ و هنر در عمق جامعه نقش مهمی را در تربیت و پرورش قشر نوجوانان و جوانان در کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا در استان زنجان هنرمندانی در حال فعالیت در این عرصه هستند و همواره از مسئولان هنری استان انتظار حمایت‌ دارند ولی متاسفانه توجه به هنر و همینطور توجه به رشته تئاتر و بازیگری در استان همیشه از نگاه مسئولان غافل مانده  و فقط در حد شعار از آن‌ها حمایت می‌شود.

حال در این روزها به‌خاطر عدم حمایت مسئولان، هنرمندان زنجانی با چالش‌ها و مسائل اساسی مواجه هستند که یکی از این مشکلات مهم، عدم وجود سالن نمایشی و پلاتوی اختصاصی در استان است که علی‌رغم کلنگ‌زنی چندین ساله برای ساخت این پروژه همچنان این ساختمان در حال خاک خوردن است.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در سال 85 اقدام به احداث بزرگ‌ترین سالن تخصصی تئاتر کرده  که از همان روز‌های نخست کلنگ‌زنی با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده و با توجه به اینکه این پروژه بیش از 14 سال است که کلنگ‌زنی شده ولی همچنان ناتمام مانده و دوست‌داران تئاتر سال‌هاست که چشم انتظار تکمیل این پروژه هستند. البته لازم به ذکر است که باید همچنان این هنرمندان منتظر تکمیل این پروژه بمانند چراکه تکمیل این پروژه به بودجه کلان ملی نیاز دارد و طبیعی است که مسئولان فعلی استان توان پرداخت این مبلغ را ندارند.

اخبار تئاتر|کاندیداهای مسابقه نمایشنامه‌نویسی «انسان، هنر، بحران» معرفی شدند/ «عجیب‌السلطنه» به سنگلج رسیدجشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران امسال در قالب «نمایشنامه‌نویسی» برگزار می‌شودگزارش ویدئویی| زنجان شهر پروژه‌های نیمه تمام/ چشم‌انتظاری سه دهه‌ای زنجانی‌ها برای اتمام طرح چاله‌میدان به سبزه‌میدان

حال سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا با وجود فعالیت هنرمندان عرصه تئاتر در استان، هنوز زنجان فاقد سالن نمایشی مجهز است؟ چرا بعد از گذشت 14 سال تاکنون اقدامی کارگشا برای تکمیل کردن سالن نیمه کاره تئاتر استان انجام نشده است؟ این پروژه‌ی سرگردان چه زمانی به اتمام خواهد رسید؟

علی‌محمدی، معاون سابق هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم با ابراز تاسف نسبت به نیمه کاره ماندن این پروژه اظهار داشت: تاکنون برای اسکلت طراحی شده این پروژه، 3 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی هزینه شده و متاسفانه تاکنون پیشرفتی جز ساخت دو پلاتوی غیر استاندارد نداشته است.

وی بودجه مورد نیاز برای تکمیل این پروژه عظیم را بالغ بر بیش ‌از  18 میلیاردتومان برآورد کرد و افزود: علاوه بر این مبلغ، تجهیز سالن نمایشی تئاتر به بودجه‌ای دیگر نیازمند است که خود دغدغه بزرگی محسوب می‌شود.

معاون سابق هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان زنجان در خصوص واگذاری سالن نمایشی به بخش خصوصی گفت: در چند نوبت فراخوان مشارکت بخش خصوصی آگهی شد و یک نهاد خصوصی تکمیل این بخش را به عهده گرفت ولی به علت بالا رفتن هزینه‌‌های سرسام‌ آور قیمت ارز این سرمایه‌گذار منصرف شد.

وی همچنین بیان کرد: علی‌رغم اینکه این پروژه ملی استانی تعریف شده اما متاسفانه در سال‌های اخیر به علت نوسانات قیمت ارز و وضعیت اعتبار دولتی، تکمیل این پروژه تبدیل به رویا شده است.

با تمام آنچه گفته شد، تئاتر نمایشی استان زنجان در وضعیت مناسبی قرار ندارد و در طول چند سال اخیر هیچ تلاشی برای تکمیل این سالن‌های نیمه کاره و دو پلاتوی غیر استاندارد نشده و مسئولان هیچ پاسخی قانع کننده‌ای برای علت نا‌تمام ماندن این پروژه عظیم ندارند و فقط تنها پاسخ آن‌ها کمبود اعتبارات و بودجه دولتی است. به هرحال امیدواریم این پروژه که امروزه به عنوان اصلی‌ترین دغدغه هنرمندان استانی محسوب می‌شود هرچه سریعتر و با تدبیر مسئولان عملیات ساخت آن از سر گرفته شود ولی احساس می‌شود امید داشتن به تکمیل این پروژه کار بیهوده‌ای است.

گزارش از حدیث انتا

انتهای پیام/ش

R7707/P/S6,59/CT16

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تکمیل این پروژه استان زنجان سالن نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود

سیدمسعود عظیمی در بازدید میدانی از زیرساخت‌های شهرک صنعتی فراشبند گفت: این طرح که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۴ آغاز، اما به علت برخی مشکلات نظیر تملک اراضی مسیر و تداخل حریم با شبکه متوسط، ۹ سال به طول انجامیده، با اجرای طرح رفع مشکل حریم، آماده بهره‌برداری می‌شود.

او با بیان اینکه طرح رفع نواقص مشکل خط اختصاصی برق با پیش‌بینی افزون بر ۲.۵ میلیارد تومان در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد، افزود: با بهره‌برداری از خط اختصاصی ۲۰ کیلو ولت شهرک صنعتی فراشبند شاهد تأمین برق پایدار در این شهرک صنعتی خواهیم بود.

عظیمی تصریح کرد: تاکنون ۲۶ قرارداد سرمایه‌گذاری تکمیل پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند در این شهرک صنعتی منعقد که ۳ واحد با اشتغال ۲۰ نفر در مرحله فعالیت و بهره‌برداری و ۲ واحد تولیدی نیز در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از برنامه این شرکت برای اجرای طرح تکمیل زیرسازی و آسفالت برخی از خیابان‌های این شهرک صنعتی در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح در مرحله برآورد قرار دارد.

او از سرمایه‌گذاران خواست با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان فراشبند در تولید خرما و برخی محصولات زراعی و باغی برای ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و مواد غذایی اقدام کنند.

عظیمی با بیان اینکه این ناحیه صنعتی دارای ۹۸ هکتار مساحت است که از این میزان، ۶۳ هکتار آن را اراضی صنعتی تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: مجموعه سردخانه و سورتینگ میوه، تولید سبد مستقر در این شهرک صنعتی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • «س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
  • (ویدئو) بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری!
  • بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری به وضعیت بد اقتصادی: خجالت بکشید (فیلم)
  • تلاش برای بازگرداندن کیف ۷۲ میلیونی پیدا شده از سوی کارگر فرودگاه مشهد
  • ببینید | بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری به وضعیت بد اقتصادی: خجالت بکشید!