Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@10:49:47 GMT

رضا کیانیا، «دکتر نون» می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۲۲۰۵

رضا کیانیا، «دکتر نون» می شود

به گزارش افکارنیوز،

هادی مرزبان کارگردان باسابقه تئاتر درباره پیشنهادی که برای تبدیل نمایش «دکتر نون» به تله تئاتر مطرح کرده است گفت: اجرای نمایش «دکتر نون» برای من تبدیل به قصه هزار و یک شب شده است و بیش از ۱۲ سال است که به دنبال اجرای عمومی آن هستم اما هربار با مشکلی روبرو می‌شوم. متاسفانه بعد از مدت‌ها قرار بود سال گذشته این اثر نمایشی با بازی رضا کیانیان در نقش دکتر نون در تالار وحدت به صحنه برود که باز هم بلای آسمانی کرونا مانع از اجرای کار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار فرهنگ و هنر - وی ادامه داد: در نشستی که با آقای آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی داشتم پیشنهادی مطرح کردم مبنی بر اینکه مذاکراتی با صداوسیما برای تولید تله تئاتر مطرح شود چون به هر حال فعلاً شرایط این است و باید آن را بپذیریم. این روزها که به دلیل بحران کرونا تماشاگران ترجیح می‌دهند به سالن‌های تئاتری نیایند پس بهتر است که به سمت تولید تله تئاتر برویم. البته من همیشه اعتقاد داشتم که تئاتر یک مراسم است و حتی تماشاگری که به دیدن یک نمایش می‌نشیند هم در یک مراسم شرکت می‌کند چون قرار است یک زندگی فرضی را بپذیرد و در بازی شرکت داشته باشد اما الان که وضعیت به این شکل است تا زمانی که خطر رفع شود می‌توانیم به تولید تله تئاتر رو بیاوریم.

کارگردان «شب روی سنگفرش خیس» درباره به نتیجه رسیدن پیشنهادی که مطرح کرده است، بیان کرد: خوشبختانه به نظر می‌رسد قرار است اتفاقاتی در این زمینه بیفتد چون زمزمه‌هایی در این راستا شنیده‌ام که امیدوارم هرچه زودتر عملی شود. حتی تولید و پخش هفته‌ای یک دو تله تئاتر می‌تواند به هنرمندان و علاقه‌مندان هنرهای نمایشی کمک کند. شبکه ۴ در دهه ۸۰ متولی این جریان بود و الان هم می‌تواند این طرح را پوشش دهد.

مرزبان یادآور شد: در حال حاضر خود من ۴ نمایش آماده برای ضبط دارم که اولینش همین نمایش «دکتر نون» است. بچه‌های تئاتر برای این هنر کیسه ندوخته‌اند وگرنه وضعیتشان این نبود از همین رو امیدوارم در این شرایط این پیشنهاد عملی شود چون به عنوان نمونه منِ نوعی اگر توانش را داشته باشم می‌توانم کاری کنم شب‌هایی که تله تئاترها پخش می‌شود، خیابان‌ها خلوت شود و مردم پای تلویزیون بنشینند. فکر می‌کنم بچه‌های تئاتر این قدرت را دارند و امیدوارم که این طرح هرچه زودتر عملی شود.

مرزبان در پایان صحبت‌هایش درباره برنامه‌ریزی برای اجرای آثار دیگرش بیان کرد: اجرای نمایش «دکتر نون» نیازمند سالنی بزرگ، حضور حداکثری مخاطبان و فراهم بودن شرایط و امکانات است وگرنه بازیگران من آماده اجرا هستند به همین دلیل اگر وضعیت در آینده‌ای نزدیک مناسب‌تر شود این آمادگی را دارم که آثار دیگرم را در سالن‌هایی دیگر به صحنه ببرم اما ترجیحم این است که در این شرایط «دکتر نون» تبدیل به تله تئاتر شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رضا کیانیان صداوسیما کارگردان رضا کیانیان تله تئاتر دکتر نون تله تئاتر دکتر نون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشِ بهرام افشاری ۲ میلیاردی شد

تئاتر «چه کسی جوجه تیغی را کشت» به نویسندگی وکارگردانی بهرام افشاری پیش از شروع اجرا، میلیاردی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی گروه اجرایی، تئاتر «چه کسی جوجه تیغی را کشت» پیش از شروع اجراها و در پیش‌فروش بیش از ۶۰۰۰ بلیت فروخت و دو میلیاردی شد.

 این اثر نمایشی، به تهیه کنندگی محمد قدس که از ۱۵ فروردین روی صحنه می‌رود، در دوره اجرای قبلی توانست نظر مخاطبان تئاتر و هنرمندان را به خود جلب کند.

پیش فروش اجراهای جدید این نمایش در سایت تیوال آغاز شده است.
تئاتر«چه کسی جوجه تیغی را کشت» با بازی بهرام افشاری و تینو صالحی از ۱۵ فروردین ماه هر روز در دو سانس در ساعت‌های ۲۰ و ۲۱:۳۰ در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه خواهد رفت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: پایان همه چیز خوب است. اگر پایان چیزی بد شد؛ نگران نباش! این پایانش نیست.

از دیگر عوامل این اثر نمایشی می‌توان به مدیر تولید: علی ‌اکباتانی، دستیار کارگردان: حسن خان‌محمدپور، گرافیست: پیمان امدادی و مدیر تبلیغات:  آریان امیرخان اشاره کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مروری بر ۷ دهه حضور علی نصیریان در دنیای نمایش
  • نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود
  • روز جهانی تئاتر + تاریخچه و شعار
  • خاطراتی از «بلبل» شدن فردوس کاویانی و چند ماجرای دیگر
  • قدردانی از هنرمندانی که چراغ تئاتر را روشن نگه داشته‌اند
  • «آن‌ها دروغ می‌گویند» در پردیس تئاتر شهرزاد
  • هنرهای نمایشی زاهدان، زنده اما کم‌رمق است
  • نمایشِ بهرام افشاری ۲ میلیاردی شد
  • استقبال مخاطبان از «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت»
  • ضرورت اجرای مداومِ تئاتر خیابانی برای گردشگران