Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: امام جواد(ع) حقیقتاً اُسوه بارز تقوامداری و جود و بخشش کریمانه است.

حجت الاسلام«محمد علی لیالی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) ابراز داشت: آنچه مسلم است این که همه ائمه اطهار(ع) در زمینه ایثار و از خودگذشتگی و جود و بخشش در بالاترین مراتب قرار دارند و این ها جزو شاخصه های عمومی این بزرگواران محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ادامه داد:اما با این حال در رابطه با هر یک از حضرات معصومین(ع) بنا به شرایط، یکی از این ویژگی ها بیشتر نمود پیدا می کند، کما این که جواد الائمه(ع) از یک سو به جهت تقوای بالا به "تقی" و از سویی دیگر به خاطر جود و بخشش به "جواد " مشهور بوده اند.

 

وی افزود: در خصوص جود و کرم امام جواد(ع) داستان های فراوانی مطرح است، از جمله این داستان که در زمان حج برای یکی از شیعیان در آن ایام، مشکل مالی پیش آمد و آن فرد برای رفع مشکلش می خواست که به حضرت مراجعه کند اما گویا خجالت می کشید و این درحالی است که حضرت به واسطه یکی از اطرافیان خود، بی آن که آن فرد نیازمند درخواستی هم کرده باشد، حاجت وی را برآورده می سازد.

 


این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: صفت بخشندگی و کرامت والا در بین همه امامان ما ، خصیصیه و ویژگی مشترکی بوده و ائمه اطهار(ع) هیچ گاه دست رد بر سینه سائل و نیازمندی نمی زدند و لذا چه خوب است که در این شرایط سخت اقتصادی ما نیز به تأسی از سیره و رفتار و زندگی حضرات معصومین(ع) حقیقتاً این گونه باشیم و از یاری و حمایت مستمندان و اقشار آسیب پذیر جامعه غافل نشویم.

 


وی یادآور شد: ما که خود را شیعه و محب این عزیزان می دانیم، باید بیش از سایرین به دنبال رفع گرفتاری از مردم باشیم، اما متاسفانه بعضی اوقات چون ما در بازپرداخت بدهی ها کوتاهی می کنیم و حقوق دیگران را رعایت نمی کنیم دیگران در کمک های مالی چون قرض دادن تمایلی از خود نشان نمی دهند و حال آن که بر اساس آموزه های اسلامی، نباید وضع چنین باشد.

 


لیالی افزود: با نگاهی به منابع تاریخی به خوبی متوجه می شویم که سیره اهل بیت(ع) این گونه بوده که به عنوان مثال چنانچه پولی را قرض می کردند در بازپرداخت آن کوتاهی نمی کردند و همواره بر لزوم ادای دِین و رعایت حقوق دیگران تاکید می نمودند.

 


وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: همه ما در زندگی فردی و اجتماعی خود از سیره و سبک زندگانی ائمه اطهار(ع) به خصوص حضرت جواد (ع) چه در جهت جود و بخشش کریمانه و چه تقوامداری ، به بهترین شکل ممکن الگوگیری کنیم.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک به نیازمندان امام جواد ع شهادت امام جواد ع نیازمندان امام جواد ع جود و بخشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | فشار و استرس جواد نکونام در آخرین ثانیه‌ها و شادی او پس از سوت پایان

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897222

دیگر خبرها

  • ببینید | فشار و استرس جواد نکونام در آخرین ثانیه‌ها و شادی او پس از سوت پایان
  • ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی
  • عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • اسراییل مصداق بارز یک رژیم دیوانه وبی‌رحم است/مسئولیت‌پذیری تهران
  • پیروزی دختران بلند قامت کردستانی در مصاف با نماینده زنجان + فیلم
  • عکس | درخواست ویژه نکونام از هواداران استقلال
  • امید شاخصه بارز آثار هنری توانخواهان بهزیستی اردبیل است
  • (عکس‌) درخواست جواد نکونام از استقلالی‌ها
  • واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها مصداق بارز بنگاه‌داری است