Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر حق‌دوست، رئیس کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت در مورد احتمال تغییر زمان بازگشایی مدارس‌ گفت: قرار است مدارس و دانشگاه‌ها 15 شهریور بازگشایی شوند؛ اما متناسب با شرایط، ممکن است تصمیم‌گیری تغییر کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه می خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیهان

 

اسرائیل هیوم: نقض تحریم‌های آمریکا از سوی چین نگران‌کننده است

انتشار خبر تدارک ایران و چین برای همکاری راهبردی 25 ساله، در محافل صهیونیستی خبرساز شده است.

روزنامه اسرائیل هیوم در این‌باره در تحلیلی نوشت: هنگامی‌که  رئیس‌جمهور چین در سال 2016 به تهران سفر کرد، بیشتر تحلیلگران اهمیت این سفر را نادیده گرفتند چرا که تصور می‌کردند پکن روابط خود با آمریکا را به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد و قدرتمندترین کشور جهان به‌خاطر اتحاد با ایران خراب نمی‌کند. اما اکنون نگرانی در مورد روابط چین و ایران بیشتر شده چرا که مقامات ایران راهی تازه به سمت چین باز کرده‌اند. امروز در بحبوحه رکود اقتصادی جهانی که ناشی از شیوع ویروس کرونا است، رویای دور از ذهن اتحاد ایران و چین در حال تبدیل به واقعیت است. هفته‌ها بعد از شایعات پیرامون توافق ایران و چین، سرانجام دو کشور از توافقنامه استراتژیک خود رونمایی کردند.

بر اساس این توافق ایران برای 25 سال نفت به چین می‌فروشد و چین هم 400 میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری می‌کند. چین متعهد شده که در بخش بانکداری و ارتباطات به ایران همکاری دهد. در میان ده‌ها پروژه زیرساختی، چین بنادر و خطوط ریلی تازه‌ای را احداث و  به بهره‌برداری خواهد رساند. پکن همچنین ایران را در توسعه شبکه اینترنت 5جی و سیستم جی‌پی‌اس یاری خواهد کرد.

پیامدهای این توافق مشخص است، در حال حاضر پکن تصمیم به نادیده گرفتن تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران گرفته است. چین به وضوح اعتقاد دارد که هزینه اقتصادی و دیپلماتیکی که برای این کار پرداخت خواهد کرد، کمتر از قیمتی است که آمریکا برای نزول جایگاه خود به‌عنوان رهبر جهان پرداخت خواهد کرد.

برای ایران، چین یک راه تنفس است به‌ طوری که این کشور را از فشار تحریم‌های اقتصادی آمریکا نجات می‌دهد.

توافق چین- ایران یک توافق نظامی هم هست، طبق این توافقنامه، طرفین تمرین‌های مشترک نظامی خود را افزایش می‌دهند. از سال 2014، چین و ایران سه رزمایش مشترک نظامی انجام داده که آخرین مورد آن، یک مانور مشترک دریایی در دسامبر 2019 بود، مانوری که روسیه نیز در آن شرکت داشت.

از نظر دیپلماتیک، این توافق، آمریکا را در مقابل شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار می‌دهد. با این شرایط تلاش‌های واشنگتن برای گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران که تاریخ انقضای آن ماه اکتبر است، موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

برای اسرائیل اما، پیمان چین- ایران یک نقطه عطف استراتژیک است. این توافقنامه از منظر اسرائیل دو پیامد فوری دارد. پیامد فوری پیمان چین و ایران برای اسرائیل این است که دولت باید رویکرد خود در مورد نقش چینی‌ها در توسعه و مدیریت زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری در اسرائیل را تغییر دهد.

 اسرائیل چاره‌ای جز لغو قرارداد توسعه بندر حیفا به همراه چند پروژه زیرساختی دیگر و معاملات همکاری علمی ‌و فناوری با چین ندارد. همان شرکت‌های چینی که قرار است زیرساخت‌های حیاتی از جمله خطوط ریلی را در اسرائیل بسازند، اکنون متعهد به ساخت پروژه‌های مشابه در ایران هستند.

در سطح جهانی نیز، پیمان چین- ایران مسیرهای جدید استراتژیکی را ایجاد می‌کند. احتمالاً اروپا در مورد انتخاب آمریکا و چین اختلاف‌نظر داشته باشد. برخی دولت‌های اروپایی تصمیم می‌گیرند که خود را با ایران و چین هماهنگ کنند در حالی که دیگران تلاش می‌کنند جانب واشنگتن را بگیرند.

از تیتر «بفرمایید گلابی برجام» تا تیتر «جوانی‌مان سوخت»

روزنامه بزک‌کننده توافق با آمریکا و اروپا که برای چند سال تیترهای فریبنده وغیر واقعی می‌زد، حالا ضمن رد گم کنی تیتر می‌زند «جوانی‌مان سوخت»!

روزنامه آفتاب یزد با اشاره به نابسامانی قیمت‌ها و از جمله قیمت ارز در گزارشی با عنوان «جوانی‌مان سوخت»، نوشت: افزایش بی‌رحمانه قیمت دلار زندگی و روح و روان مردم را نشانه گرفته است. انگار برایشان مهم نیست که چه برسر مردمی می‌آید که آرزو و امیدشان را برای فردایی بهتر بر باد رفته می‌بینند. خستگی و ناامیدی تنها چیزی است که این روزهایشان را در برگرفته و بیخود نیست که می‌گویند خزان جوانیشان رسیده است. با دلاری که افزایش قیمتش انتها ندارد اما از اثرگذاری بالایی بر روزگار مردم برخوردار است، نه می‌توانند زندگیشان را در ایران سر و سامان دهند و نه می‌توانند از ایران بروند که آیندشان را بسازند. تلخ‌تر آنکه اعتراضاتشان هم گوش شنوایی ندارد که بخواهد بر دردهایشان مرهمی باشد.

یکی از کاربران نوشته: «بابا با دلار ۲۶ تومنی که دیگه نمیگن آرزوهام سوخت و مهاجرت غیرممکن شد،الان بحث تنازع بقاست، من یه لیست برداشتم غذاهایی که دیگه نمی‌تونم بخورم رو دارم خط می‌زنم»

کاربر دیگری گفته: «دلار ۲۶ تومانی برای همه مردم سخت است، برای برخی سخت‌تر...!»

دیگری نوشت: «ما دهه ۷۰‌ها نسلی هستیم که جوونیمون تباه شد»

کاربر دیگری نوشته «دیگر جوان نخواهیم شد»، «تو این وضعیت مملکت کلمه خسته برای بیان حال ما واقعاً کم است»، «چه زندگی‌هایی که رفت چه یک عمر تلاش و سرمایه یک نفر که تو همین چند روز رفت!»، «دارم به دلار ۲۶تومنی فکر می‌کنم و آینده نامعلومم بغضم گرفته و نفرت همه وجودمو گرفته از همه کسایی که این شرایط را برای ما رقم زده‌اند»، «دلار ۲۶ تومنی یعنی نه میتونی بمونی مملکت خودتو آباد کنی نه میتونی بری خارج آیندتو بسازی»، «زندگی با این تورم، تفاوتی با مرگ نداره» و ...

این نوشته تلخ و سیاه روزنامه اجاره‌ای در حالی است که مرور تیترهای چند سال اخیر همین روزنامه، از فریبکاری دایمی با مردم حکایت می‌کند. تیترهایی مانند: «کلید (توافق) چرخید، ایران خندید»، «تحریم رفت»، «بفرمایید گلابی برجام!؛ توتال به ایران می‌آید»، «توافق ایران و 5+1، سوغات ظریف برای مردم: شکون 13 (به در)، «فدریکا موگرینی: هرچه تهران بگوید»، «خداحافظ فدریکا» «با عکس بزرگ موگرینی»، «هاشمی آنها که می‌گویند برجام اثری نداشته، پاسخ خدا را چگونه می‌دهند»، «شهرام جزایری: دلم می‌خواهد به مردم بخندم» و...

دموکرات‌ها اگر در انتخابات پیروز شوند به برجام برنخواهند گشت

«چه دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود و چه جوزف بایدن، آمریکا به راحتی به توافق هسته‌ای با ایران باز نخواهد گشت.»

روزنامه آسیا تایمز ضمن انتشار تحلیل فوق نوشت: اگر دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر پیروز شوند آیا به توافق هسته ای بازخواهند گشت؟ دو سال پیش دموکرات ها با خروج ترامپ از توافق هسته‌ای مخالفت کردند اما از آن زمان به این طرف، چنین به نظر می رسد که مواضع آنها در قبال این توافق تغییر کرده است. یکی از کسانی که دیدگاهش درباره توافق هسته ای تغییر یافته جیک سولیوان، مشاور ارشد هیلاری کلینتون در دوره تصدی او بر وزارت امور خارجه آمریکا در دولت اوباماست. وی سپس مشاور امنیت ملی جو بایدن معاون اوباما شد.

در سال 2016 وقتی هیلاری کلینتون خود را برای ریاست جمهوری نامزد کرد جیک سولیوان مشاور ارشد وی در امور سیاست خارجی بود و اکنون انتظار می رود که در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات، سولیوان که اکنون مشاور سیاست خارجی وی است در همین سمت باقی بماند.

سولیوان از حامیان جدی توافق هسته ای و از مخالفان عمده خروج ترامپ از توافق هسته‌ای بود. وی در مقاله‌ای در نشریه آتلانتیک نوشت تحریم علیه ایران زمانی کارساز خواهد بود که همه شرکای تجاری ایران، این کشور را تحریم کنند.

اما اکنون دیدگاه او هم تغییر کرده است. چندی پیش وی در مقاله مشترکی با ویلیام برنز در نیویورک تایمز نوشت تحریم های آمریکا علیه ایران از آنچه تصور می شد کارسازتر بوده است. سولیوان در یک سمینار اینترنتی در ماه مه که از سوی موسسه هودسون برگزار شده بود گفت تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران قدرت دلار و نظام مالی آن را نشان داد.

البته سولیوان در مقاله مشترک دیگری با ویلیام برنز که در ماه ژانویه در مجله آتلانتیک به چاپ رسید نوشته بود پی آمدهای منفی ترور ژنرال سلیمانی برای آمریکا، بیشتر از ایران خواهد بود. آنها در این مقاله نوشتند سلیمانی با مرگ خویش نیز از آمریکا  انتقام خود را گرفت.

اکنون سولیوان و برنز هر دو موضع خود را تغییر داده‌اند و در مقام مشاوران سیاسی جو بایدن می‌گویند پیروزی دموکرات ها در انتخابات به این معنی نیست که تحریم ها علیه ایران کاهش خواهد یافت، مگر اینکه ایران بی‌درنگ تضمین دهد آماده است برای تجدیدنظر در مفاد توافق هسته‌ای از جمله تمدید زمان محدودیت‌های آن، موشک‌های بالستیک و راستی آزمایی، با آمریکا وارد مذاکره شود. هیچ یک از این دو کارشناس مسائل سیاست خارجی به تازگی درباره ایران اظهار نظر نکرده‌اند اما می‌توان گفت احتمالا مواضع آنها در قبال تهران از گذشته نیز تندتر شده است. چنین به نظر می رسد که در صورت پیروزی بایدن، اگر ویلیام برنز و سولیوان به عنوان مشاوران سیاست خارجی  انتخاب شوند، آمریکا به برجام باز نگردد. چه بایدن پیروز شود و چه ترامپ، کاخ سفید برای دستیابی به توافق تازه با ایران برای مهار فعالیت های هسته ای این کشور و رفتاری که ایالات متحده و متحدان غربی اش بی ثبات کننده در منطقه می دانند تلاش خواهد کرد.

همکاری راهبردی ایران و چین هیولایی است که آمریکا باعث آن شد

یک نشریه آمریکایی تصریح کرد: رفتار واشنگتن باعث شده هیولایی ترسناک به نام توافق همکاری 25 ساله ایران و چین پدید بیاید.

نشنال‌اینترست درباره همکاری راهبردی ایران و چین می‌نویسد: انتشار اخباری درباره همکاری 25 ساله تهران- پکن، نگرانی‌ها را در مورد اتحاد قریب‌الوقوع بین دو رقیب آمریکا افزایش داد. این امر می‌تواند نفوذ چین در غرب آسیا را گسترش داده و توان اقتصادی ایران را در برابر تحریم‌های آمریکا قوت بخشد. البته هر دو کشور ایران و چین هنوز نسبت به یکدیگر با احتیاط رفتار می‌کنند. با این وجود، همکاری نزدیکتر دو طرف می‌تواند منجر به افزایش قدرت نظامی ایران و حضور بیشتر چینی‌ها در منطقه شود. در ژانویه 2016 دو کشور توافق کردند که به عنوان بخشی از مشارکت جامع راهبردی جدید خود، توافقنامه همکاری جامع 25 ساله را دنبال کنند. در این توافقنامه پیش‌بینی شده که دو طرف همکاری را در شش حوزه اصلی بسط دهند. این شش حوزه شامل خرید نفت و گاز طبیعی ایران، سرمایه‌گذاری‌های چین در زیرساخت‌ها از جمله کمک به توسعه بندر چابهار و بندرعباس، توسعه فناوری‌های نوین مثل 5جی و هوش مصنوعی، بانکداری و تجارت، حوزه‌های دفاعی با تمرکز بر مبارزه با تروریسم و هماهنگی در نهادهای چندجانبه می‌شود.

دلایل خوبی برای چرایی تمایل چین و ایران به همکاری وجود دارد. اقتصاد دو کشور در واقع مکمل یکدیگر است چرا که چین بزرگترین وارد کننده نفت در جهان و ایران به دنبال خریدارانی است که مایل به نقض تحریم‌های آمریکا باشند. ایران همزمان در حوزه زیرساختی از جمله توسعه ریلی و 5جی نیازمند نوسازی است و چین این امکان را در اختیارش می‌گذارد. روابط نظامی دو طرف نیز که در دهه 1980 هنگامی که چین به بزرگترین تأمین کننده تسلیحات ایران تبدیل شد، آغاز گردید، دوباره رو به افزایش است. در دسامبر سال 2019 ناوهای جنگی چین، ایران و روسیه مانور مشترکی را در دریای عمان برگزار کردند.

برخی مخالفت‌ها در ایران نباید باعث دست‌کم گرفتن توافق از سوی آمریکا شود. این توافق می‌تواند فواید عمده‌ای برای تهران و پکن داشته باشد. همکاری چین و ایران می‌تواند در چندین حوزه مشکلاتی را برای آمریکا ایجاد کند. اول اینکه، ادامه انتقال نفت به چین برای تهران پول نقدی فراهم می‌کند که بتواند از فشار تحریم‌های آمریکا خارج شود. دوم استراتژیک ایران است.

نشریه آمریکایی تاکید می‌کند همکاری 25 ساله ایران و چین، هیولایی است که آمریکا باعث پدید آمدن آن شد.

سرمان کلاه رفت اما کاش برجام بزرگ‌تری بسته بودیم (!)

ارگان مطبوعاتی حزب کارگزاران می‌گوید برجام برای کشور درس‌آموز بود.

روزنامه سازندگی نوشت: از همان ابتدا طرف غربی‌ با تفسیرهای حقوقی متفاوت با برداشت طرف ایرانی اخلال در روند اجرای برجام را آغاز کرد. تا اینکه سرانجام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه خود در قبال ایران خروج کشورش از این معاهده را اعلام و عملا آن را از اهداف اولیه خود تهی کرد.

زیاده‌طلبی ترامپ در کنار سیاست‌ بی‌اعتمادی به ساز و کارهای چند جانبه و بین‌المللی از سوی رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین اشتیاق وی برای تخریب میراث اوباما از یک‌سو و عدم اراده جدی سایر طرفین برجام خصوصا اروپایی‌ها در حفظ آن‌ از مهمترین دلایل تضعیف این توافق بین‌المللی قلمداد می‌شود. این امر بیش از هر چیز مبین‌آموزه رئالیستی نقص نهادها و ساز و کارهای بین‌المللی مبتنی بر اعتماد و حسن نیت در قبال سیاست قدرت و خودیاری واحدهای نظام بین‌الملل تلقی می‌شود؛ زیرا به رغم تعهدات غربی‌ها در جریان مذاکرات هیچ ساز و کار قابل اتکایی برای باز داشتن آمریکا از نقض تعهدات خود وجود نداشت و این کشور با کمترین هزینه دستاورد سال‌ها مذاکره را نادیده گرفته و از آن شانه خالی کرد.

از سوی دیگر تجربه برجام این واقعیت را بار دیگر برجسته کرد که مسئله سیاست خارجی ایران در قبال محور غربی، زنجیره‌ای از حلقه‌های به هم پیوسته است که چشم‌انداز حل همه‌جانبه آن‌ها جز در قالب توافقی بزرگ میسر نمی‌شود. به عبارت دیگر، پرونده هسته‌ای ایران در ارتباط با سیاست‌های منطقه‌ای و نیز برنامه موشکی آن تعریف شده است که در کنار تفسیر و خوانش اختلاف برانگیز دو طرف از برخی مسائل تاثیرگذار فی مابین که ناشی از نظامات ارزشی و نگاه متفاوت آن‌هاست، چالش بغرنجی را بر سر راه روابط ایرانی- غربی به وجود آورده است؛ به طوری که مذاکره صرفا بر سر پرونده هسته‌ای ایران به کام غربی‌ها خوش نمی‌نشیند. این در حالی است که هدف ایران از تن دادن به برجام صرفا حل مشکل هسته‌ای به قصد رفع تحریم‌های غربی‌ها هم زمان با حفظ مواضع منطقه‌ای و دفاعی خود بود. در عمل نیز ایران نه تنها تمایلی برای مذاکره بر سر کلیت موضوعات موردنظر طرف غربی نداشت بلکه ظرفیت‌های اقتصادی به دست آمده از برجام را نیز در خدمت اهداف منطقه‌ای خود قرار داد که برای طرف غربی بس ناخوشایند و غیرقابل هضم بود.

در راستای درس‌آموزی از برجام، نیل به توافق جامع در آینده، با بازی با حاصل جمع جبری مثبث یا چناچه در ادبیات دیپلمات‌های ایرانی مصطلح است، سیاست برد- برد، در صورتی امکان‌پذیر است که شاهد شناخت دقیق مناسبات بین‌المللی و خروج از فضای ذهنی جنگ سرد که همچنان بر بخشی از سیاست‌گذاران و گارگزاران سیاست خارجی ایران حاکم است، باشیم.

بخش پایانی این تحلیل در روزنامه سازندگی پیشاپیش مردود محسوب می‌شود. به عبارت دیگر، نویسنده در حالی نسخه برجام‌های جدید یا بزرگ‌تر را می‌دهد که در ابتدای متن تصریح کرد طرف غربی‌ از همان ابتدا، اخلال در توافق را آغاز کرد. «اخلال» در  واقع اراده مسموم و ناسالم غربی را بازگو می‌کند، ضمن این که نویسنده اذعان دارد برجام فاقد ضمانت بود و پرسش این است که اگر با همین ساده‌دلی و سهل‌اندیشی، امتیازات چند برابر نظامی و منطقه‌ای هم به دشمن داده باشد، آیا حجم خسارت‌ها بیشتر نمی‌شد؟! و سوال بعدی این که اگر برجام توافقی بی‌فایده بود، چرا آن‌ همه وعده‌های دهان‌ پرکن در حاشیه آن داده می‌شد و چرا از همان ابتدا فاش نکردند که برجام مطلوب، برجامی است که همه توانمندی‌های کشور را به دشمن واگذار کند و وعده‌ نسیه بخرد؟!
 

ایران

 

چه کسانی در خوانش جعبه سیاه  هواپیمای اوکراینی حضور دارند؟

خبر اول اینکه، دادستان نظامی استان تهران از آغاز عملیات خوانش جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی با حضور نماینده دادسرای نظامی خبر داد .به گزارش سازمان قضایی نیروهای مسلح،  غلامعباس ترکی گفت: روز جمعه جعبه‌های سیاه هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین توسط نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری با حضور نماینده دادسرای نظامی به پاریس منتقل شد تا در آزمایشگاه‌های تخصصی کشور فرانسه خوانش آن آغاز شود. وی افزود: طبق مقررات سازمان بین‌المللی هوانوردی، از کشورهای ذی‌نفع شامل امریکا سازنده هواپیما، اوکراین مالک هواپیما، کانادا، سوئد و افغانستان به لحاظ اتباع جانباخته در این سانحه، برای خوانش جعبه‌های سیاه دعوت به‌عمل آمده است .ترکی اظهار کرد: نمایندگان سازمان ایکائو، سازمان هواپیمایی کشوری ایران به همراه نماینده دادسرای نظامی تهران در عملیات خوانش حضور خواهند داشت .دادستان نظامی تهران با بیان مجدد این نکته که جعبه‌های سیاه این مدل از هواپیما تاکنون سابقه بازخوانی نداشته است، گفت: بنا به تشخیص سازمان هواپیمایی کشوری، آزمایشگاه‌های کشور فرانسه از امکانات فنی لازم برای خوانش اطلاعات جعبه‌های سیاه برخوردارند و این کشور بعد از اعلام آمادگی ایران به سازمان ایکائو برای ارسال جعبه های سیاه، آمادگی خود را برای خوانش اعلام کرد.

10 درصد رد صلاحیت‌ها به خاطر مواضع ساختارشکنانه بوده

شنیدیم که، یک عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت که علت حدود 10 درصد عدم صلاحیت نامزدهای رد صلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم موضوعات سیاسی بوده است. هادی طحان نظیف در بخشی از گفت‌وگوی خود با ایلنا با اشاره به مشکلات موجود در قانون انتخابات افزود: مشکل ما این است که قانون ما را منع کرده است که دلایل رد صلاحیت‌ها را به‌صورت عمومی اعلام کنیم، شاید کمتر از ۱۰ درصد از نمایندگان مجلس دهم علت رد صلاحیت‌شان موضوعات سیاسی بوده است، البته این موضوعات سیاسی نیز به معنای حرف‌های ضدنظام و ضدحاکمیت و ساختارشکنانه بوده است که هیچ یک از جریان‌های سیاسی در کشور این موضوع را نمی‌پذیرد؛ بنابراین بیش از ۹۰ درصد از دلایل رد صلاحیت‌ها مباحث غیرسیاسی بوده است.

عاملان تجمع پنجشنبه شب بهبهان دستگیر شدند

 دست آخر اینکه،   فرمانده ‌انتظامی خوزستان از دستگیری عاملان تجمع پنجشنبه شب در بهبهان خبر داد.به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حیدر عباس‌زاده گفت: حادثه تجمع تعداد محدودی از افراد آشوبگر در ساعت ۲۱ پنجشنبه شب هفته گذشته (۲۶ تیرماه) شکل گرفت که با ورود نیروی انتظامی شهرستان بهبهان و با کار جامع اطلاعاتی و همکاری مردم عزیز و شریف بهبهان، این تجمع محدود متفرق شد.وی افزود: با همکاری و همراهی مردم شریف و ولایتمدار بهبهان، آرامش کامل در شهرستان حاکم شده است. الحمدلله این تجمع غیرقانونی هیچ گونه خسارت مالی و جانی در پی نداشته است و محرکین و عاملین اصلی این تجمعات دستگیر شده‌اند.

خراسان

 

پاداش دادن به مدیران دولتی سخت‌تر شد

با توجه به تاکیداتی که قانون بودجه سال 1399 برای ارتقای بهره‌ وری سرمایه، نیروی کار و سایر عوامل تولید در شرکت های دولتی و دستگاه هایی چون شرکت های دولتی تابعه وزارت نفت، بانک مرکزی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع مطرح کرده است، یک نهاد نظارتی در ابلاغیه جدید خود به مدیران تعدادی از نهادهای دولتی متذکر شده پرداخت هرگونه پاداش سالانه به اعضای هیئت ‌مدیره و مدیران این شرکت ها علاوه بر رعایت قوانین و مقررات گذشته، منوط به رعایت شاخص های بهره ‌وری و تایید سازمان‌های مربوط دولتی، قابل اقدام است.

دستور ویژه برای شفاف کردن حساب و کتاب کمک به نیازمندان

بر اساس طرحی که با دستور یک مسئول ارشد اجرایی هم اکنون توسط تعدادی از اعضای کابینه مشغول رسیدگی و بررسی تخصصی است، قرار است به زودی دریافت، انعکاس و رسیدگی به اعتراض های مردمی که متقاضی دریافت خدمات رفاهی هستند، به صورت آنلاین و جامع انجام شود و کلیه دستگاه های دولتی، سازمان ها

 و صندوق هایی که خدمات امدادی، حمایتی و درمانی به مردم نیازمند ارائه می کنند، در زمره دستگاه های مشمول فعالیت در این سامانه خواهند بود تا برنامه های کاهش فقر مطلق و توسعه خدمات رفاهی به خانواده های نیازمند دقیق تر و سریع تر اجرایی شود.

آرمان

 

انتقاد از شرایط اقتصادی

کاپیتان استقلال بار دیگر به نوعی اعتراض خود را نسبت به شرایط اقتصادی مردم نشان داده است. گفتنی است وریا غفوری، بازیکن استقلال از جمله ورزشکارانی است که نسبت به شرایط جامعه و اتفاقات مختلف بی‌تفاوت نیست و نسبت به آنها از خود در فضای مجازی واکنش نشان می‌دهد. در این رابطه این بازیکن فوتبال در تازه‌ترین توییت خود نوشته است: و اما سعادتی که از دست رفت و کرامت انسانی که هر روز زیر بی‌تدبیری له‌تر می‌شود.

مجوز رائفی پور هوا شد؟

دبیر شورای ملی تشکل‌های مردم‌نهاد کشور در خصوص تنها مرجع صدور مجوز فعالیت برای تشکل‌های حوزه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: تنها مرجع صدور مجوز فعالیت برای تشکل‌های حوزه امر به معروف و نهی از منکر، وزارت کشور است. این در حالی است که مجوزهای صادر شده توسط معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای سازمان‌های مردم‌نهاد مربوطه فاقد وجاهت قانونی است. زهرا عابدینی درخصوص اقدام ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای صدور مجوز فعالیت برای سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: مراجع متولی صدور مجوز برای فعالیت‌های گروهی در قالب سازمان مردم‌نهاد در قوانین و مقررات جاری کشور تعیین شده‌اند و صدور مجوز توسط هر دستگاه دیگری به غیر از مراجع قانونی تعیین شده، فاقد وجاهت حقوقی است و مجوزهای صادر شده نیز غیرقانونی و فاقد قابلیت بهره‌برداری برای تشکل است.

سرانجام پسر عابدزاده تسلیم شد!

امیر عابدزاده که هفته‌های خوبی را سپری کرده بود، سرانجام گل خورد تا نتواند این بار کلین شیت کند. گفتنی است ماریتیمو در هفته‌های گذشته با درخشش امیر عابدزاده موفق شده است سه برد و یک مساوی به دست بیاورد. در این راستا امیر نقش پررنگی در موفقیت تیمش داشته است اما سرانجام او و یارانش شکست خورده‌اند. امیر عابدزاده هم بعد از 4 هفته کلین‌شیت، در هفته پنجم یک گل خورده است. بامداد دیروز ماریتیمو با یک گل به ویتوریو گیمارش باخت تا روند خوب این تیم متوقف شود.

احتمال تغییر زمان بازگشایی مدارس

علی‌اکبر حق‌دوست، رئیس کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت در مورد احتمال تغییر زمان بازگشایی مدارس‌ گفت: قرار است مدارس و دانشگاه‌ها 15 شهریور بازگشایی شوند؛ اما متناسب با شرایط، ممکن است تصمیم‌گیری تغییر کند. گفتنی است در این راستا اگر نگرانی ما برای زمستان بیشتر شود ممکن است زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها جلوتر بیفتد و اگر شرایط تابستان نامساعد شود ممکن است بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها عقب‌تر بیفتد. این در حالی است که در اکثر استان‌ها حداقل یک شهر یا شهرستان قرمز بوده‌اند اما خوشبختانه به یک ثبات رسیده‌ایم و اگر رعایت بهداشت و پروتکل‌ها و ماسک زدن به همین شکل ادامه پیدا کند از هفته آینده شاهد کاهش بار بیماری و علائم آن خواهیم بود.

دستگیری 170 متخلف زیست‌محیطی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان در مورد دستگیری 170 متخلف زیست‌محیطی‌ گفت: 170 متخلف زیست‌محیطی طی چهار ماهه امسال در استان دستگیر شده‌اند. مهرداد فتحی‌بیرانوند با اشاره به تکمیل 300 پرونده در مدت مشابه سال گذشته در این باره افزود: ارزش ریالی پرونده تخلفاتی این افراد حدود 2 میلیارد ریال است که در محاکم قضایی پیگیری می‌شود. وی با بیان اینکه در این رابطه 28قبضه اسلحه مجاز و 12 قبضه غیرمجاز از این افراد ضبط شده است، تصریح کرد: این در حالی است که کاهش تخلفات زیست‌محیطی در استان نتیجه فرهنگ‌سازی‌ها و همکاری محاکم قضایی و تلاش نیروهای محیط‌زیست است.

تست هوش ترامپ لو رفت!

مجری شبکه خبری فاکس‌نیوز در مصاحبه روز یکشنبه خود با رئیس‌جمهور آمریکا، تست هوش وی را که مدعی شده است در آن نتیجه غیرقابل‌باوری به‌دست آورده است، فاش کرده است. کریس والاس در این باره می‌گوید که یکی از سوالات این تست هوش این بوده است که در تصویر، عکس فیل را مشخص کنید! ترامپ با قطع سخنان والاس می‌گوید که سوالات ابتدایی این تست آسان است اما 5 سوال آخر این تست بسیار سخت است. این در حالی است که والاس می‌گوید اما یکی از سوالات سخت آخر این تست آن است که از عدد صد، 7 تا 7 تا به پایین بشمارید! ترامپ پیشتر گفته بود که نمره عالی در این تست گرفته است و پزشکان از نتیجه «غیرقابل باور» آن «بسیار شگفت زده» شده‌اند.

دستگیری سارقان 10 میلیاردی

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از دستگیری اعضای باند 9نفره سارقان و مالخران کالاهای ترانزیت به ارزش 100 میلیارد ریال خبر داده است. سردار حسین عبدی در این باره گفت: در پی وصول 4 فقره پرونده نیابتی از شهرهای بندرعباس و آذرشهر مبنی بر سرقت کالاهای ترانزیت‌شده شامل پسته، مغز بادام و لوله‌های مسی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفته است. وی با اشاره به تشدید اقدامات پلیسی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از ساعت‌ها کار تحقیقاتی و انتظامی، 9 نفراز اعضای این باند را که شامل 3 سارق و 6 مالخر بوده‌اند، شناسایی و دستگیر کرده‌اند.

طوطی‌ای که آبروی دانشجویان را برد

رسانه‌های عربی از یک طوطی که آبروی دانشجویان را برده است خبر داده‌اند. این طوطی 22ساله که «گریفین» نام دارد موفق شده است در امتحان حافظه از منتخبان دانشگاه هاروارد پیشی بگیرد و آنها را شکست دهد. به گفته محققان، طوطی‌ها در زمینه پیشرفت 300 میلیون سال از انسان‌ها عقب هستند و از این رو انسان‌ها باید در هر آزمونی به راحتی آنها را شکست دهند، این در حالی است که عملکرد این طوطی همه دانشمندان را شگفت‌زده کرده است. گفتنی است در این آزمون که با حضور 21 دانشجوی هاروارد، 21 کودک 6 تا هشت‌ساله همان منطقه و این طوطی برگزار شده است بازی کلاسیک لیوان‌های تصادفی انجام گرفته تا مشخص شود گوی زیر کدام یک از لیوان‌ها پنهان شده ‌است.

ابتلای احسان علیخانی به کرونا؟

احسان علیخانی مجری و تهیه‌کننده عصرجدید نسبت به شایعه اخیر درباره ابتلایش به کرونا در صفحه شخصی خود نوشته است: بعضی جاها دیده‌ام که نوشته‌اند من یا داوران عصرجدید یا عوامل زحمتکش برنامه به کرونا مبتلا شده‌ایم و به همین خاطر تعطیل شده‌ایم. وی در ادامه توضیح داده است: اینجا به صراحت عرض می‌کنم حقیقت نداره و خدا را هزار بار شکر، بعد از تست، همه در سلامتیم و تعطیلی ضبط و استودیو فقط به دلیل جلوگیری از ابتلای داورها، عوامل و شرکت‌کنندگان با انگیزه و با استعدادمون و از همه مهم‌تر حفظ سلامتی تماشاگران پرشور و با حالمون در موج جدید کرونا بوده است.

آمریکا روی ایران ششلول کشیده

محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص اختلافات با آمریکا گفت: ما با آمریکا یکسری اختلافات اساسی و ذاتی داریم، اما با چین آن اختلافات را نداریم. این در حالی است که می‌توانیم با چین اختلاف منافع داشته باشیم اما منافع مشترک زیادی هم داریم. با چین اختلافات ایدئولوژیک کمتری داریم، چین دنبال استعمار و تغییر حکومت ایران نیست. ما می‌توانیم با چین کار کنیم و معامله بین دو کشور معامله متقابلی است و زورگویی نیست. اما آمریکا ششلول را کشیده است و می‌گوید این کار را بکن و این کار را نکن! این در شرایطی است که چین این روحیه را ندارد و به خودش اجازه نمی‌دهد اینگونه با ایران صحبت کند و نه ایران اجازه می‌دهد که کسی اینگونه با او صحبت کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: احتمال تغییر زمان بازگشایی مدارس امر به معروف و نهی از منکر مدارس و دانشگاه ها تحریم های آمریکا جعبه های سیاه توافق هسته ای سیاست خارجی چین و ایران ایران و چین زیست محیطی دموکرات ها خوانش جعبه علیه ایران رئیس جمهور بین المللی سازمان ها مردم نهاد رد صلاحیت صدور مجوز منطقه ای طرف غربی تحریم ها شرکت ها دلار ۲۶ شده اند دو کشور دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه ساخت دستگاه جوجه کشی با استفاده از یک جعبه پلاستیکی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه ساخت قابلمه و زودپز در یک کارخانه پاکستانی (فیلم) سقوط دلخراش یک کارگر در چاهک آسانسور (فیلم) نحوه ساخت دستگاه جوجه کشی با مواد دور ریختنی (فیلم)

دیگر خبرها

  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • ابعاد جالب جت خصوصی در مقایسه با ایرباس A۳۸۰ (فیلم)
  • تغییر سیاست آمریکا در برابر رژیم اسرائیل/ نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات منطقه قابل تقدیر است
  • نحوه ساخت دستگاه جوجه کشی با استفاده از یک جعبه پلاستیکی (فیلم)
  • کلاس اولی‌ها برای «سنجش سلامت» ثبت‌نام کنند/ محدویت زمان بازگشایی سامانه
  • حکمتیار محل اسکان خود را تغییر داده است
  • روحانی: ترامپ ۸ بار پیغام داد که با هم ملاقات کنیم