Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، داریوش باقرجوان در خصوص آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات کرونایی به رانندگان حمل‌ونقل مسافری، گفت: مسائل و مشکلات پرداخت تسهیلات به مسئولان وزارت تعاون و همچنین وزارت راه و شهرسازی به عنوان حلقه واسطه اعلام شد، منتهی وضعیت هنوز تغییر نکرده و برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات برای رانندگان مانع‌تراشی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: متاسفانه برخی از بانک در راستای پرداخت تسهیلات مصوبه را رعایت نمی‌کنند و در کنار چک یا سفته از رانندگان ضمانت‌های دیگری نیز می‌خواهند.

وی افزود: در این بین برخی از بانک‌ها در حال همکاری هستند، ولی برخی طبق مصوبه پیش نمی‌روند و به نوعی سلیقه‌ای رفتار می‌کنند و از رانندگان سند خودرو یا اجاره‌نامه منزل مسکونی می‌خواهند که دریافت تسهیلات برای رانندگان را با مشکلاتی روبرو کرده است.

باقرجوان تاکید کرد: مقام پیگیری در این زمینه وزارت کار و رفاه اجتماعی است و سامانه کارا نیز زیر نظر این وزارت خانه در حال فعالیت است و ما تنها مشکلات را منعکس می‌کنیم، متأسفانه در این زمینه اقدام مؤثری که منجر به جهش در پرداخت تسهیلات شود ایجاد نشده است.

مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل گفت: تسهیلات کرونایی رانندگان قرار بود ابتدای تیرماه به دستشان برسد، اما در روزهای پایانی تیر ماه قرار داریم تا به امروز تعداد اندکی از رانندگان تسهیلات دریافت کرده اند.

وی در خصوص تعداد رانندگان دریافت کننده تسهیلات ۶ میلیون تومانی گفت: نزدیک به ۲ تا ۳ هزار راننده از میان ۱۱۳ هزار راننده متقاضی تسهیلات کرونایی را دریافت کرده‌اند که رقم ناچیزی است.

باقرجوان با بیان اینکه بیش از ۱۱۳ راننده در سامانه کارا ثبت‌نام خود را تکمیل کردند گفت: با توجه به تعداد ثبت نامی‌ها به رقم اندکی از رانندگان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل گفت: وزارت کار خط اعتباری را برای بانک‌ها تعیین کرده است و این وزارت خانه باید در این زمینه پیگیری کند و باتوجه به اینکه زمان برای رانندگان در شرایط فعلی از اهمیت بالایی برخوردار است و مشکلات جدی در معیشت و فعالیت خود دارند، باید سریع‌تر وام به آن‌ها تعلق گیرد و تأخیر در پرداخت آن به ضرر رانندگان است.

وی با اشاره به گلایه‌ها در زمینه ارائه تسهیلات گفت: خواهش ما این است که بانک‌های عامل مصوبه‌ای که برای وام‌های ۶ میلیون تومانی رانندگان ابلاغ شده است رعایت کنند و فقط به دریافت چک یا سفته و ثبت‌نام در سامانه کارا اکتفا کنند تا رانندگان بتوانند هرچه سریع‌تر به تسهیلات کرونایی خود دست یابند و برای دریافت آن معطل نشوند.

گفتنی است چندی پیش معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی پرداخت وام ۶ میلیون تومانی به ۱۱۳ هزار و ۵۱ راننده خبر داده بود.

لازم به ذکر است که سود این وام ۱۲ درصد و تنفس ۴ ماهه برای بازپرداخت اقساط آن در نظر گرفته شده است.

براساس مصوبه ابلاغی به بانک‌ها قرار شده است جای چک از راننده‌ها سفته نیز دریافت شود و فقط ارائه مدرک احراز هویت ضرورت دارد و بدین ترتیب تسهیلات ۶ میلیون تومانی رانندگان واریز شود، اما هنوز بسیاری از رانندگان تسهیلات کرونایی خود را به واسطه مانع تراشی برخی بانک‌ها دریافت نکرده‌اند.

کد خبر 532891 برچسب‌ها وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی وزارت راه و شهرسازی وام كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی وزارت راه و شهرسازی وام كرونا در ايران تسهیلات کرونایی ۶ میلیون تومانی پرداخت تسهیلات هزار راننده حمل ونقل بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۷۸ میلیارد و ۵۷ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مجموعاً پنج هزار و ۲۰۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ ۲۷۸ میلیارد و ۵۷ میلیون تومان به متقاضیان واگذار شد.

مهدی ملک افزود : افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی می‌توانند با ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن نسبت به اخذ دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام کنند و بانک‌های استان مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با محوریت افراد معرفی شده توسط نهاد‌های حمایتی هستند.

ملک ادامه‌داد : افراد معرفی شده باید با مراجعه به سایت نهضت ملی مسکن نسبت به ثبت نام برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر ۱۹ هزار و ۳۸۲ نفر متقاضی این تسهیلات بوده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۳۹ متقاضی حائز دریافت تسهیلات ودیعه مسکن بودند.


دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان
  • پرداخت تسهیلات درمان به بیماران خاص و صعب العلاج
  • پرداخت بیش از ۲۷۸ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • پرداخت ۲۷۸ میلیارد و ۵۷ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • بیش از ۷۰ درصد متقاضیان وام‌های ازدواج و فرزندآوری تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند
  • ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر غرب خراسان پرداخت شد
  • پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات ساخت و خرید مسکن
  • ۱۴۹ هزار نفر چشم انتظار دریافت وام ازدواج/ نمایش پیام پایان اعتبار وام ازدواج در برخی استان‌ها