Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدصلاح قریشی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: برقراری عدالت اجتماعی، ایجاد برابری‌های اجتماعی و تلاش برای تحقق جامعه آرمانی و ایده آل یکی از اهداف اصلی سازمان تأمین اجتماعی است که بستر مناسبی را برای تأمین رفاه بیمه شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان فراهم آورده است.

وی افزود: در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان در کلیه مراکز درمانی اعم از ملکی و غیرملکی طرف قرارداد و همچنین کاهش مراجعه مخاطبین ذیربط به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان و ایجاد رضایتمندی، در گام نخست درج اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان جایگزین آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان ادامه داد: از ابتدای خرداد ماه فرآیند تأمین اعتبار دفترچه درمانی حذف و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نیست.

قریشی یادآور شد: در این راستا بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان ضمن رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در کلیه مراکز درمانی اعم از ملکی، غیرملکی طرف قرارداد و پزشکان، با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین شاملUSSD ،Mobile App ،SMS و نرم افزارهای تحت وب medical.tamin.ir وdarman.tamin.ir انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در صورتی که بیمه شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد می‌تواند از طریق تماس با سامانه ۱۴۲۰ سازمان‎ تأمین اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان ضمن تاکید بر انجام بهینه امور در سازمان و رعایت تکریم ارباب رجوع و اشاره به فرایند جدید انتصابات بر اساس شایسته سالاری و شایسته گزینی در سازمان تأمین اجتماعی، گفت: از زمان مدیریت دکتر سالاری مدیرعامل سازمان این فرایند به صورت فرایندی قانونمند و بر اساس ضوابط در حال اجرا است و با اعلام فراخوان سراسری مبنی بر برگزاری آزمون تخصصی و عمومی برای انتصابات، آزمون سراسری مدیران آینده با شرکت و همکاری سازمان سنجش کشور در سال ۱۳۹۸ برگزار شد.

قریشی اظهار داشت: هم اکنون تمامی انتصابات در سطح مدیرکل، معاونین اداره کل، رؤسا و معاونین شعب و همچنین رؤسای ادارات اداره کل از بین ۲۰ نفر اول آزمون هر استان با معرفی به کانون‌های ارزیابی و طی مراحل شایسته گزینی انجام می‌شود.

وی به سامانه خدمات غیر حضوری بیمه شدگان اشاره کرد و افزود: بیشتر خدمات سازمان تأمین اجتماعی در این سامانه تعریف شده است که بیمه شدگان و کارفرمایان این سازمان می‌توانند کلیه خدمات خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir انجام دهند.

مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان استفاده از فناوری‌های نوین در جهت خدمت رسانی را لازمه پویایی سازمان‌ها دانست و ادامه داد: با توجه به تغییر فرهنگ عمومی و نیز پیشرفت تکنولوژی، فرآیندهای سنتی پاسخگوی نیاز مشتریان نبوده و سازمان تأمین اجتماعی با درک صحیح این موضوع در راستای گسترش خدمات غیرحضوری و الکترونیکی به منظور ارتقا کیفت خدمات و جلب رضایتمندی هر چه بیشتر مراجعین گام برداشته و کاهش تردد درون شهری و صرفه جویی در وقت و هزینه ذینفعان از جمله مزایای اجرای این طرح است.

قریشی یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، به تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه می‌کنیم که قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی ابتدا از طریق درگاه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی https://eservices.tamin.ir درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

وی بیان کرد: خدمات غیرحضوری بهترین جایگزین برای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های سازمان تأمین اجتماعی است و با توجه به شیوع ویروس کرونا، به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه می‌کنیم حتی الامکان از خدمات غیرحضوری استفاده کنند.

کد خبر 4979169

منبع: مهر

کلیدواژه: تامین اجتماعی کردستان دفترچه بیمه ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا شهرکرد گرگان حجاب و عفاف قزوین ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بیرجند مجلس شورای اسلامی بهزیستی شهرستان کرج شعب و کارگزاری سازمان تأمین اجتماعی مستمری بگیران خدمات غیرحضوری اعتبار دفترچه استحقاق درمان دفترچه درمانی بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دستمزد مقطوع تعیین شده از طرف این سازمان، به استناد مفاد ماده 35 قانون تأمین‌اجتماعی و منطبق بر ضوابط قانونی از جمله تصویب‌نامه شورای‌عالی کار درخصوص تغییر حداقل دستمزد روزانه و سایر سطوح دستمزدی و حداقل مزایای پرداختی به کارگران مشمول قانون کار، هر سال تعیین می‌شود و کارفرمایان مکلفند برمبنای دستمزد تعیین شده برای هر رشته شغلی، نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان کارگاه اقدام کنند.

به‌عنوان نمونه در این فهرست؛ دستمزد مقطوعی برای فروشنده در فروشگاه لباس به تفکیک فروشنده درجه یک و درجه 2 تعیین شده و کارفرمای فروشگاه لباس در صورتی‌که شغل یکی از کارمندان خود را به عنوان فروشنده در فهرست حق بیمه ثبت کند، ملزم خواهد بود در محاسبه و پرداخت حق بیمه مربوط به این شخص، دستمزد مقطوع اعلامی از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی را به عنوان مبنای کسر حق بیمه مورد نظر داشته باشد.

براساس این گزارش، فهرست دستمزد مقطوع مشاغل صنوف در دو جدول شامل 322 نوع فعالیت از جمله مشاغلی چون مشاغل مرتبط با هتل‌ها و مهمان‌سراها، نجاری، انواع نانوایی، نقاشی ساختمان، مؤسسات نشر و فروش کتاب، مؤسسات بارکشی شهری و بسته‌بندی اثاثیه، مؤسسات تاکسی تلفنی، فروشگاه‌های لباس و پوشاک و ... و به‌طور جداگانه برای هر یک از رشته‌های شغلی این مشاغل به تفکیک شهرهای با جمعیت کمتر از 500 هزار نفر و شهرهای با جمعیت بیش از 500 هزار نفر از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی منتشر شده و در سایت سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی www.tamin.ir  قابل دسترسی و دانلود است.

برای مشاهده و دانلود فهرست مشاغل مشمول دستمزد مقطوع و نرخ دستمزد مقطوع سال 1403 این صنوف، اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403
  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • مشکلی بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • افزایش ۱۲ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی زنجان
  • دیگر مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • هزینه‌کرد ماهانه ۶۰ میلیارد تومان در تامین درمان ایلام
  • پرداخت ۱۹۵میلیارد تومان به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد