Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@03:00:39 GMT

روزنامه نگار با هویت

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۴۴۵۴

روزنامه نگار با هویت

به گزارش خبرگزاری مهر، ایمان شمسایی، مشاورامور رسانه‌ای و ارتباطات رئیس سازمان و دبیر کمیته اطلاع رسانی سازمان بازرسی کل کشور طی یادداشتی در روزنامه جام جم نوشت: روح الله رجایی یک روزنامه نگار بود چون سوادش را داشت و از دانشکده ارتباطات و کف تحریریه شروع کرد. همشهری محله به گمانم آغاز کار جدی مطبوعاتی او بود که همانجا و سال ۸۳ زمینه آشنایی و رفاقتمان پیدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از خبرنگاری شروع کرد و سپس دبیر تحریریه شد و آنگاه سردبیر. پله پله رشد کرد و از درد مردم در رسانه‌های اجتماعی و شهری گفت.

مدیر بود چون در روابط عمومی هلال احمر، مدیریت را علاوه بر تحریریه در یک فضای اداری و البته رسانه‌ای تجربه کرد. او باز به تحریریه بازگشت و سردبیر جام جم شد. وقتی در جریان انتصابش قرار گرفتم، مثل روز برایم روشن بود که گل می‌کند. چون هم دغدغه خبرنگاری داشت و هم به شدت زود رفیق می‌شد و اوضاع اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را می‌شناخت.

اهل فرهنگ بود و علاقمند به شعر و ادبیات. خوش ارتباط بود و محال بود یکبار با اوبنشینی و رفاقتت ادامه دار نشود. رفیق بود چون با هرکسی از دوستانش دیالوگ خاص او راداشت. در جمع‌های رفاقتی محور جلسه بود و انرژی از سرورویش می‌بارید. خوش سلیقه و با نمک بود. با ته لهجه مشهدی و پرحرارت سخن می‌گفت و تند تند راه می‌رفت حتی وقتی به ندرت افسرده می‌شد.

اما اینها تمام ماجرا نیست. چیزی که روح الله رجایی را امروز بر سر زبان‌ها انداخته شاید مرگ اسطوره‌ای اش باشد. وقتی درگیر بیماری می‌شود پیام می‌فرستد و لحظه به لحظه رفقایش دنبالش می‌کنند. برایش قربانی می‌کنند، نذر می‌کنند، ختم نادعلی و توسل می‌گیرند و محافل روضه مجازی و حقیقی برپا می‌کنند. تمام اینها برای یک چیز است. او امام حسینی بود. عاشق و شیفته اهل بیت علیهم السلام. یادم هست سال ۸۳ یا ۴ که تازه صدام سقوط کرده بود، با دونفر دیگر از رفقا با ماشین بین راهی راهی کربلا شد. انقدر گل درشت و عیان از اهل بیتی بودنش سخن می‌گفت که رفقا زلفش را با پیاده روی اربعین و نوحه و هیأت گره زدند. اینگونه شد که ادامه حیاتش به مثابه ادامه نفس‌های یک سینه زن و مجلس گرم کن عزای سیدالشهدا علیه السلام در آستانه محرم تلقی شد.

ما نیازمند باوریم. نیازمند هویت. روزنامه نگاری و سیاستمداری برایمان هویت نمی‌شود. شاید فن و ابزار بشود اما هویتمان نیست. و چه عالی‌تر که هویتمان مقدس‌ترین داشته ما یعنی حب خاندان رسول اکرم صلوات الله علیه باشد. روح الله رجایی را یک روزنامه نگار با هویت می دانم که به این داشته عظیم افتخار می‌کرد.

شکر خدا که در پناه حسینیم
عالم از این خوب‌تر پناه ندارد

کد خبر 4979317

منبع: مهر

کلیدواژه: روح الله رجایی جشنواره جام جم روزنامه نگاری حسینی صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه مطبوعات ایران ویروس کرونا ایران توییتر صفحه اول روزنامه های ورزشی رادیو مهر اینفوگرافیک شیوع کرونا تهران ایالات متحده آمریکا قربانیان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۴۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات علوی‌تبار درباره ادعای رئیسی در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی/سند براندازی نبود، کتاب هانتینگتون بود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا علوی‌تبار، تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای سردبیری روزنامه "صبح امروز" در دهه۷۰، در توضیحی برای "راهبرد" به شرح زیر نوشت:

در خاطرات نقل شده از مرحوم هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۸۰/۱/۲۸ به نکته‌ای در مورد من (علیرضا علوی‌تبار) اشاره شده است. برای افزایش دقت و رفع سوءتفاهم توضیحی در مورد آن عرض می‌کنم.

در بازرسی نیروهای امنیتی از دفتر یکی از روزنامه‌ها خلاصه مکتوبی از کتاب هانتینگتون در مورد موج سوم گذار به دموکراسی و راه‌های مختلف آن که توسط من تهیه شده بود، به دست آنها افتاده بود.

آقای مرتضوی (قاضی! مشهور) آن را به‌عنوان سند یک برنامه براندازی مبنایی برای برخورد قرار داده بود. من که از طریق زنده‌یاد غلامعلی ریاحی (وکیلم) از این جریان مطلع شدم، بلافاصله با محبت و همیاری دوستان گرداننده نشریه "عصر ما" به چاپ کامل آن همراه با توضیح اقدام کردم.

مرتضوی پس از مواجهه با چاپ آن، زنده‌یاد ریاحی را به دفتر خود خوانده بود. قدری بد و بیراه نثار من و زنده‌یاد ریاحی کرده و پرونده مختومه شد.

در جریان این اتفاق، من نه بازجویی شدم و نه گفت‌وگویی در مورد براندازی و لیبرال‌ها با من شد. متن خاطرات آقای رفسنجانی در این مورد مبهم و غیردقیق است.

گفتنی است در خاطرات ۲۸بهمن ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی آمده: آقای [سیدابراهیم] رییسی، رییس سازمان بازرسی ‌کل‌ کشور آمد.گفت، سندی از آقای [علیرضا] علوی‌تبار، [سردبیر روزنامه صبح امروز] گرفته‌اند و اعترافات از ادله قصد براندازی لیبرال‌هاست و از ضعف آقای [علی] مبشری، [رییس دادگاه انقلاب تهران]، در اطلاع‌رسانی گفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896234

دیگر خبرها

  • برگزاری شب شعر و شاهنامه در شهرستان چرام
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • عنایتی: در پیکان با مهاجمان بیشتر کار می‌کنم/ شرایط خوبی را داریم اما بازی فردا برای ما سخت است
  • توضیحات علوی‌تبار درباره ادعای رئیسی در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی/سند براندازی نبود، کتاب هانتینگتون بود!
  • روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور | ناگفته‌های همسر ناصر عبداللهی از دلیل مرگ او
  • روزنامه اطلاعات : عشق که یکطرفه نمی شود؛ مسئولین هم مردم را دوست بدارند
  • انتقاد شدید روزنامه اطلاعات از راه‌اندازی دوباره گشت ارشاد
  • ناگفته‌های همسر ناصر عبداللهی از مرگ او پس از ۱۸ سال
  • انتقاد یک روزنامه از حضور صدیقی در نماز جمعه و راه اندازی دوباره گشت ارشاد
  • ناگفته های همسر ناصر عبداللهی از مرگ او پس از ۱۸ سال