Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چهل و نهمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری گسترش همکاری‌های کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان اسناد و املاک کشور و وزیر علوم بررسی شد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دبیرخانه صندوق‌های پژوهش و فناوری، چهل و نهمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری صبح امروز با حضور اعضا و خداییان معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان اسناد و املاک کشور و مهندس ادب مدیر کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری کشور در محل سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری برقرار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات و معرفی جایگاه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری توسط بهروز مدیر کارگروه ارائه و سپس گسترش تعاملات و همکاری‌های کارگروه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بررسی و پیشنهاداتی نیز مطرح شد.

در چهل و نهمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری،  تغییر نام صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی به صندوق پژوهش و فناوری شهید بهشتی و همچنین تغییر سهامداران آن مصوب شد و گزارشی از عملکرد چهار ماهه نخست دبیرخانه ارائه شد.

حفظ و تقویت صندوق ها نیاز به همراهی سایر دستگاه‌ها دارد

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در این جلسه گفت: حفظ و تقویت صندوق‌ها نیاز به همراهی و همکاری برخی از دستگاه‌ها دارد و ارائه تسهیلات بیشتر و کم کردن موانع و محدودیت‌ها در بحث‌های اجرایی در دستور کار کارگروه قرار دارد.

وی افزود : تلاش تمامی همکاران و اعضاء کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری بر آن است تا فعالیت صندوق‌ها قانونی و به درستی در سازمان اسناد و املاک کشور ثبت شده، شکل بگیرند و سپس توانمند گسترش یابند.

غلامی با بیان اینکه بخش نظارت هم ارزیابی‌های جدی و کافی دراین زمینه انجام می‌دهد، افزود: وظیفه نهادهای پشتیبانی کننده، حفظ، توسعه و گسترش سرمایه جوانان است؛ که در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و صندوق‌های پژوهش و فناوری فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه رویکرد مطلوبی از سوی مسئولان کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری در دور جدید آغاز شده است، گفت: بخش دانش‌بنیان کشور خیلی جوان است اما توانسته خود را به کشور ثابت کند؛ در این راستا باید محدودیت‌ها را برای فعالیت اثرگذار و بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان کمتر کنیم.

به گفته وزیر علوم همکاری خوبی بین معاونت علمی ریاست جمهوری، پارک‌های علم و فناوری، وزارت علوم و صندوق نوآوری درکشور شکل گرفته است.

همچنین در این جلسه محمد صادق خیاطیان عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر استان‌های کشور دارای صندوق‌های پژوهش و فناوری هستند؛ گفت: در یکسال و نیم اخیر با تغییر تیم مدیریت، دبیرخانه صندوق‌های پژوهش و فناوری توسعه جدی پیدا کرده است و جنبه‌های نظارتی بر دستورالعمل‌های این صندوق‌های تخصصی،  بیشتر شده است.

عضو هیات عامل صندوق‌های نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: با حمایت خوب معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از روند ثبت صندوق‌ها، امیدواریم در سامانه ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری کشور طبقه‌ای به نام صندوق‌های پژوهش و فناوری ایجاد شود تا  گامی برای  حمایت از صندوق‌های پژوهش و فناوری باشد.  

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صندوق‌های پژوهش و فناوری ماهیت غیر دولتی دارند باید تلاش کرد تا تسهیلات مالی در اسرع وقت به بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شود.

خیاطیان با بیان اینکه تاکنون هیچ شکایتی از خدمات ارائه شده توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری ارائه نشده اضافه کرد: امیدواریم این صندوق‌ها مطابق با استانداردهای روز دنیا و به خوبی به  فعالیت خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی دانش بنیان وزیر علوم منصور غلامی ثبت کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات این سازمان در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تقویت زیست‌بوم فناوری و حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و همچنین توسعه اقتصاد دانش‌‎بنیان، صدور سند برای ساختمان‌هایی که توسط بخش خصوصی و تعاونی در اراضی پارک علم و فناوری احداث می‌شوند را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از صدور اولین سند اعیانی توسط این سازمان در اجرای بند چ ماده ۴ قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز خبر داد و گفت: اجرای این تکلیف قانونی، علاوه بر تشویق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، روند دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان را همواره خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرآیندهای طی شده در سال گذشته در زمینه الکترونیکی شدن امضاها و پرداخت‌ها در ثبت و تغییرات شرکت‌ها، اظهار کرد: در پایان سال ۱۴۰۲ شاهد ۶۴ هزار و ۸۳۲ امضا و پرداخت الکترونیک برای تأسیس شرکت‌ها و ۳۵۲ هزار و ۲۷۵ امضای الکترونیک برای آگهی تغییرات شرکت‌ها بودیم؛ در نتیجه اجرای این فرآیند طی سال گذشته، مراجعه حضوری مردم به مراکز ثبت شرکت‌ها، ۴۱۷ هزار و ۱۰۳ فقره کاهش داشت.

کد خبر 6086271

دیگر خبرها

  • کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی فعال می‌شوند
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • راه‌های گسترش سرمایه‌گذاری در فارس بررسی شد
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد