Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته امام جمعه شهرستان صومعه سرا، اهدای بیش از هزار بسته پروتئینی با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد برکت استان گیلان در صومعه سرا در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی نوری در جریان مرحله جدید رزمایش کمک مؤمنانه برای همدلی و همراهی با قشر کم‌درآمد و مستضعف اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت استان گیلان همانند گذشته با لبیک به‌فرمان رهبر معظم انقلاب، بار دیگر تعبیر «مواسات» را تداعی و پیوند عمیق امام و امت را به‌خوبی یادآوری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با نگاهی به آموزه‌های دینی می‌توان ثواب و فضیلت بالای کمک به دیگران به‌خصوص دستگیری از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه را درک کرد، افزود: به‌هرحال وظیفه انسانی ما نیز ایجاب می‌کند که نسبت به مشکلات همنوعان خود به‌ویژه هم‌وطنانمان غافل و بی‌تفاوت نباشیم.

امام‌جمعه شهرستان صومعه‌سرا با تأکید بر اینکه شرایط امروز جامعه به‌گونه‌ای است که اهمیت همدلی و احسان مواسات باید بیش‌ازپیش نمود پیدا کند، تصریح کرد: فقرا را باید شناسایی کرد، چراکه ما افراد نیازمند باعزتی داریم که اهل تقاضا نیستند و به‌قول‌معروف با سیلی صورتشان را سرخ نگه می‌دارند تا مبادا عزتمندی و آبرویشان خدشه پیدا کند و  باید به وضع این افراد رسیدگی کرد.

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت که رسالت محرومیت‌زدایی را در کشور عهده‌دار است و کمک و توان‌بخشی حمایتی در محوریت توانمندی از اهداف آن‌ها است در این غافله همدلی نیز دستی بر خدمت به همنوعان داشته و طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در گام دوم با توجه به مبنی بر برگزاری رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه، قرارگاه همدلی و احساس را راه‌اندازی کرده که در سراسر کشور به توزیع بسته‌های حمایتی گام برداشته است.

 

راشدی نوری با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری «همدلی یعنی همراهی کردن و کمک کردن به برادر مؤمن در همه‌ی امور که انسان کمک فکری، مالی، جسمانی، آبرویی را وظیفه خود بداند» افزود: ازاین‌رو بر اساس رسالت نهاد امام‌جمعه و همکاری سپاه ناحیه صومعه‌سرا، گروه‌های جهادی و مساعدت ویژه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت، کمک مؤمنانه و مواسات، در غالب تهیه و توزیع ۱۲۰۰ بسته غذایی پروتئینی با محوریت کمک به هم نوعان و قشر آسیب‌پذیر با مدیریت گروه‌های جهادی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کارگروه مجمع تشکل‌های جهادی، برای شناسایی دقیق افراد آسیب‌پذیر و نیازمند با نظارت نهاد امام‌جمعه تشکیل‌شده است، گفت: توزیع بسته‌های حمایتی مرحله دوم رزمایش مواسات با همکاری این گروه‌ها با انسجام و مدیریت بهتری انجام خواهد شد.

امام‌جمعه شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری رزمایش احسان و همدلی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا و شرایط پس‌ازآن باعث شده که وضعیت اقتصادی و معیشتی افرادی که دارای درآمدی ثابت یا کارمند نبوده‌اند، دچار مشکلاتی جدی شود که در این راستا ستاد نماز جمعه شهرستان با همراهی سپاه و نیروهای جهادی و افرادی که دارای مکنت و توانایی مالی هستند در غالب بسته‌های حمایتی اندکی از آلام این قشر را تسکین بخشند.

راشدی نوری با بیان اینکه ارزش ریالی این بسته‌ها به مبلغ پنج میلیارد و 400 میلیون ریال است، افزود: توزیع بسته‌های همدلی و احسان در مرحله جدید رزمایش همدلی و احسان در ایام عید ولایت و عید سعید غدیر به‌صورت توزیع بسته‌های حمایتی بین اقشار آسیب‌پذیر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گیلان امام رزمایش رهبر معظم انقلاب امام جمعه شهرستان صومعه سرا ستاد اجرایی فرمان بسته های حمایتی توزیع بسته جمعه شهرستان بنیاد برکت صومعه سرا امام جمعه آسیب پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۵۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان اعلام کرد : فردا ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ، نماز جمعه در همه شهر‌ها و روستا‌های گیلان برگزار خواهد شد.
همچنین نمازجمعه رشت ، فردا به امامت آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلای امام خمینی این شهر اقامه می‌شود.

دیگر خبرها

  • رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا
  • راهپیمایی صومعه سرایی ها در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • وعده صادق تجلی هنر هماهنگی دیپلماسی و میدان بود
  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • «پرویز خان» سوژه امشب «بسته پیشنهادی» شد
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • «وعده صادق» تجلی ایمان راستین پاسداران اسلام بود