Web Analytics Made Easy - Statcounter

سقط جنین ۲۰ برابر سوانح رانندگی کشور تلفات می دهد.

 

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت در سال ۹۶، هر روز هزار جنین در کشور توسط والدین کشته می‌شود که تنها حدود ۱۰ مورد آن قانونی است. این یعنی ۲۰ برابر بیشتر از فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی، سقط جنین داریم.

به گزارش رکنا، در فرانسه از 1810 تا 1955 «سقط جنین» به هر دلیلی جرم محسوب می‌شد؛ در سال 1942 حکومت ویشی در این کشور پا را فراتر گذاشت و سقط جنین را «جنایت در حق دولت فرانسه» اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حتی در اکتبر 1943 در فرانسه زنی با نام «دزیره پیوژ»را نیز به جرم دست داشتن در 3 سقط جنین، اعدام کردند؛ در آوریل 1971 هفته نامه «نوول اُبسرواتور» بیانیه‌ای را با امضای 343 زن فرانسوی منتشر کرد که در آن اعتراف کرده بودند در زندگی‌شان دست به سقط جنین زده‌اند؛ بیشتر امضا کنندگان شخصیت‌های نامدار ادبی، هنری و فرهنگی بودند.

سقط جنین در ایران رکورد زد

تمدن‌هایی که به جای «خدا محوری»، به غلط «انسان‌مداری»را سرلوحه سیاست‌های خود قرار داده و بشر را عقل کل می‌دانند، همواره در حال افراط و تفریط هستند؛ این در حالی است در دین اسلام از ابتدا، عمل ناپسند سقط جنین را به شدت مذمت کرده است.

متاسفانه شاهدیم که این روزها آمار سقط جنین در کشورمان افزایش پیدا کرده است؛ پدران و مادرانی که در همان روزها و ماه‌های اولیه شکل‌گیری جنین، اقدام به سقط جنین با استفاده از روش‌های مختلف می‌کنند؛ قانون سقط درمانی در کشورمان سال 84 تصویب شده است؛ در سال 85 پزشکی قانونی اعلام کرد حدود 3 هزار مورد در کل کشور از این سازمان مجوز سقط دریافت کرده‌اند؛ سال 94 این آمار را حدود 10 هزار مورد اعلام می‌کند اما آمار تمام سقط‌ها یعنی سقط‌های قانونی و غیرقانونی بسیار فراتر است و هر سال نیز در حال افزایش است.

سال 74 وزارت بهداشت اعلام کرد، 80 هزار سقط‌ جنین در سال داریم یعنی حدود 220 جنین در هر روز سقط می‌شوند! در این فاصله زمانی آمار دیگری نداریم تا سال 92، که وزارت بهداشت آمار سقط جنین را 250 هزار جنین در سال اعلام می‌کند یعنی هر روز حدود 700 انسان زنده توسط پدر و مادر خود از طریق «سقط»کشته می‌شوند!

اما در جدیدترین آمار در سال 96، دکتر محمدباقر لاریجانی، معاون آموزشی وزیر بهداشت اعلام کرده که سالانه «بین 300 تا 500 هزار» سقط جنین غیرقانونی در کشورمان انجام می‌شود یعنی طبق آمار رسمی وزارت بهداشت، هر روز 1000 جنین در کشورمان توسط والدین کشته می‌شوند که تنها حدود 10 مورد آن قانونی است!

این نوع سقط در 5 درصد مادران باعث مرگ، در 20 درصد مادران باعث معلولیت و در برخی از موارد باعث برداشته شدن کامل رحم می‌شود و البته پیامدهای و عوارض بسیار متعدد روحی و روانی که گریبان‌گیر مادر و حتی پدر می‌شود؛ «احساس گناه»عارضه‌ای است که یک مادر را فرسوده و بیمار می‌کند.

در این آمار، یک واقعیت هولناک پنهان است! با یک حساب سرانگشتی اگر 990 را در تعداد روزهای سال ضرب کنیم، با عدد خیره کننده‌ای رو‌به‌رو می‌شویم! ما سالانه 361 هزار و 350 نفر سقط غیرقانونی در کشور داریم.

آمارهای سقط جنین در ایران شوک آور است

برای درک بهتر این عدد، دست به یک مقایسه می‌زنیم؛ براساس آمارها، سالانه حدود 800 هزار تصادف رانندگی در کشورمان رخ می‌‌دهد که منجر به کشته شدن روزانه 43 نفر می‌شود؛ ایران با داشتن 18 هزار فوتی در حوادث جاده‌ای در سال به لحاظ آماری یکی از بالاترین تلفات جاده‌ای در جهان را داراست؛ این در حالی است که بر اساس آمار وزارت بهداشت در کشور سالانه 20 برابر بیشتر از فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی، سقط جنین داریم! در واقع ما با یک فاجعه انسانی روبه‌رو هستیم.

نکته مهم دیگر در این رابطه، گسترش بازار قاچاق داروهای سقط جنین است؛ این داروها به آسانی در دسترس هستند.

متأسفانه ایران طی 30 سال گذشته، بالاترین رکورد سرعت کاهش نرخ موالید در دنیا را از آن خود کرده و جمعیت کشور با سرعت فزاینده‌ای در حال سالمند شدن است؛ ما حتی برای تأمین نیروی انسانی و مولد طی دهه‌های آینده با چالش جدی مواجه خواهیم بود!

با این حال اقدام عملی خاصی برای اصلاح رویه‌های جمعیتی از جمله آیین‌نامه اجرایی «سقط جنین»صورت نگرفته است و با وجود گذشت بیش از 7 سال از تدوین «طرح جمعیت و تعالی خانواده»و 15 سال از تصویب «قانون تسهیل ازدواج جوانان»هنوز هیچ کدام به سرانجام اجرایی نرسیده‌اند!

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو بورس کرونا جرم اعدام قانون پزشکی تصادف حوادث بازار قاچاق اخبار حوادث ایران سقط جنین شوک تلفات وحشتناک سقط جنین عکس فیلم اخبار تهران حوادث تهران کرونا ایران موساد قتل تلگرام اعدام وزارت بهداشت سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه به یک میلیون نفر رسید

ایسنا/کرمانشاه به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بازدید از جاذبه های گردشگری استان به حدود یک میلیون نفر رسیده است.

داریوش فرمانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه، اظهار کرد: طی مدت ۱۰ روز گذشته حدود ۹۰۰ هزار و ۱۰۰ نفر از جاذبه های گردشگری مختلف کرمانشاه بازدید داشته‌اند. 

وی افزود: بیشترین آمار بازدید از جاذبه های گردشگری کرمانشاه مربوط به جاذبه های طبیعی، تاریخی، تفریحی، مذهبی، فرهنگی، دست ساز و موزه‌ها است. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه از اسکان نزدیک به ۹۵ هزار مسافر نوروزی هم در کرمانشاه خبر داد و گفت: طی این مدت حدود ۴۷ هزار و ۶۰۰ نفر در مراکز اقامتی غیررسمی، حدود ۴۰ هزار نفر در مراکز اقامتی رسمی و حدود ۶۵۰۰ نفر هم در مراکز اقامتی اضطراری اسکان پیدا کرده اند. 

وی تاکید کرد: بیشترین آمار اسکان در مراکز اقامتی رسمی استان به ترتیب مربوط به هتل‌ها، خانه مسافرها، اقامتگاه های بوم گردی، مهمانپذیرها، مجتمع های گردشگری، مناطق نمونه گردشگری، مجتمع های خدماتی بین راهی، اقامتگاه های سنتی و زائر سراها بوده است. 

فرمانی در ادامه از اجرای بیش از ۱۵۰۰ فقره بازدید نظارتی هم از تاسیسات گردشگری و سرویس های بهداشتی سطح استان خبر داد و افزود: از این آمار ۹۶۱ فقره مربوط به بازدید از تاسیسات گردشگری شامل مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و پذیرایی بوده و مابقی هم مربوط به بازدید از سرویس های بهداشتی است. 

به گفته این مسئول، به دنبال اجرای بازدید از تاسیسات گردشگری استان برای ۵۵ واحد تشویق، ۱۳۰ واحد تذکر و ۲۲ واحد اخطار کتبی صادر و پنج واحد هم تعطیل و تعلیق شدند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • افزایش ورود پناهجویان به انگلیس رکورد زد
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در غزه
  • خواننده ای که رکورد اجرای کنسرت در ایران را شکست | آمار شگفت انگیز در سال ۱۴۰۲
  • فارغ التحصیلان دکترا این قدرها هم بیکار نیستند
  • آمار یک روحانی روی آنتن: یک میلیون سقط جنین در سال!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • بازدید از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه به یک میلیون نفر رسید
  • (ویدئو) آمار وحشتناک روزانه سقط در ایران از زبان کارشناس روی آنتن تلویزیون