Web Analytics Made Easy - Statcounter

 این گروه از کشاورزان معتقد هستند ، چنانچه محصول خود را در شهر میامی تحویل بدهند ، برای مصرف به استان های دیگر منتقل خواهد شد، بنابراین با طی مسافت حدود 100 کیلومتری و هزینه زیاد ، در سیلو و کارخانه آرد شاهرود تحویل می دهند.

 این کشاورزان کیفیت محصول گندم کالپوش میامی را مرغوب دانسته و با تحویل آن در شاهرود ، در نظر دارند همین محصول در شرق سمنان مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند سالی است که مردم شاهرود و میامی از کیفیت آرد و نان گله دارند ، نانوایی‌های این منطقه دلیل آن را کیفیت پایین آرد عنوان می کنند ، به گفته مردم این منطقه محصول گندم مرغوب کالپوش میامی به  نقاط دیگر منتقل شده و برای نانوایی های شرق سمنان از آرد کم کیفیت نقاط دیگر و حتی وارداتی اختصاص می‌دهند.

کالپوش میامی جزو سردسیرترین مناطق استان سمنان است و آخرین برداشت محصول گندم استان از این منطقه انجام می شود.

در این منطقه کشت گندم به روش دیم انجام می شود. بارندگی های چند روز گذشته در این منطقه موجب شده کار برداشت سخت و درعین حال گندم های برداشت شده به خاطر رطوبت بالا با مشکل فروش روبرو شوند.

براساس دستورالعمل ها مراکز خرید مجاز هستند گندم  تا رطوبت ۱۲ درصد را از گندم کاران خریداری کنند اما با شرایط موجود و تداوم بارش ها، رطوبت تا ۱۵ درصد بالا رفته و در نتیجه محصول از گندم کار تحویل گرفته نمی شود.

در منطقه کالپوش ۴ مرکز خرید گندم وجود دارد اما گندمکاران محصول خود را با صرف هزینه بالای حمل به شاهرود آورده و تحویل کارخانه آرد می‌دهند.

کشاورزان می گویند اگر گندم را در مراکز خرید منطقه کالپوش تحویل دهند این محصول از منطقه خارج می‌شود .

دبیر خانه کشاورز استان سمنان در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : گندم برداشت شده در شرق سمنان از منطقه خارج و گندم بی کیفیت و یا خارجی تحویل این شهرستان می شود.

به گفته محمد حسین خنکال مقدار مصرف گندم شاهرود ۳۰هزار تن و کارخانه آرد این شهرستان  50 هزار تن ظرفیت دارد  و حتی سیلوهای شاهرود هم ظرفیتی حدود ۱۳ هزار تن  دارند.

 شهرستان میامی، با تولید ۴۵ هزار تن گندم در سال، بیشترین و باکیفیت ترین گندم را در استان سمنان تولید می کند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم سمنان شاهرود میامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم سمنان شاهرود میامی وزارت جهاد کشاورزی گندم سمنان شاهرود میامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگاواتی منطقه ویژه سمنان

مـدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از افتتاح نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگاواتی منطقه ویژه اقتصادی سمنان در سفر رئیس جمهور به استان سمنان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید محمد حسینی‌نژاد با بیان اینکه نیروگاه خورشیدی 6.1 مگاواتی منطقه ویژه اقتصادی سمنان با حضور برخط رئیس جمهور، وزیر نیرو و جمعی از معاونین و مسئولین کشور افتتاح شده، بیان کرد: این نیروگاه در زمینی به مساحت 20 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی و با سرمایه گذاری 160 میلیارد تومانی دایر شده است.

وی اضافه کرد: این نیروگاه قابلیت توسعه تا مقدار 18 مگاواتی را داراست.

مـدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از این نیروگاه برای 34 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده و برق تولیدی آن از سوی شرکت توزیع برق استان سمنان خریداری می‌شود.

حسینی‌نژاد خاطرنشان کرد: ظرفیت و تولید این نیروگاه یک میلیون و 200 کیلووات ساعت در ماه بوده و توان هر پنل خورشیدی 665 وات است و به طور سالیانه حدود 14 میلیون و 400 کیلووات ساعت برق تولیدی به شبکه توزیع تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه این نیروگاه خورشیدی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا شده است و برق تولیدی آن به شبکه فشار متوسط استان به صورت مستقیم متصل شده است افزود: استان سمنان به دلیل بهره‌مندی از میانگین تابش آفتاب بالای 300 روز در سال و وجود بادهای فصلی زمینه خوبی را برای سرمایه‌گذاری در ایجاد و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و بادی را دارد.

گفتنی است در  مجموع امروز با حضور ریاست جمهوری ، وزیر نیرو و هیئت دولت در استان سمنان مقدار 6 هزار و 240 کیلووات ساعت انرژی خورشیدی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب
  • احداث ۱۹ هزار واحد مسکونی در استان سمنان
  • افتتاح نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگاواتی منطقه ویژه سمنان
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • پیش بینی خرید تضمینی ۸۰۰هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان