Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@11:02:56 GMT

شهرداری به خیرین مسکن ساز تسهیلات می دهد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۶۶۸۹

شهرداری به خیرین مسکن ساز تسهیلات می دهد

خبرگزاری آریا - شهر: یک فوریت «ارائه تسهیلات ویژه خیرین مسکن ساز برای کمک به تامین مسکن اقشار محروم» با پیشنهاد مجید فراهانی در صحن علنی شورای شهر تهران به تصویب رسید.
به گزارش خبرنگار شهر، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران درباره دلایل فوریت بررسی این طرح گفت: مطابق اصل 31 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند بویژه روستانشینان و کارگران، زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.
عضو شورای شهر تهران گفت: این مساله برخلاف مداخلات دولت و فعالیت های خیرین به علت ماهیت سرمایه ای و بدل شدن سرپناه به یک کالای سرمایه ای از دسترس بسیاری از شهروندان دور مانده است که روند افزایش نرخ مسکن در سالهای اخیر سبب شده است تا شاهد طولانی شدن دوره زمانی توان خرید مسکن در تهران برای اقشار متوسط و دور از دسترس شدن خرید مسکن برای اقشار محروم شویم.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: از دیگر سو امام خمینی (ره) با افتتاح حساب 100 حضرت امام خمینی(ره) در جمهوری اسلامی ایران سنگ زیربنای رفع معضل مسکن در کشور را با تکیه بر توان خیرین بنا نهادند و در ادامه و استمرار این اقدام تاریخی به منظور جلب مشارکت مردم و تسریع برای تحقق هدف مقدس حساب 100 حضرت امام خمینی(ره) انجمن خیرین مسکن ساز ایران در سال 1383 تاسیس و ذیل شماره 16684 به ثبت رسیده است.
فراهانی گفت: این انجمن هم اکنون با مساعدت بنیاد مسکن در مرکز 30 استان کشور و 92 شهرستان به صورت انجمن، شعبه و دفتر نمایندگی با همت خیرین مسکن ساز در حال فعالیت است.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادمه داد: بر همین اساس طرح ارائه تسهیلات ویژه خیرین مسکن ساز برای کمک به تامین مسکن اقشار محروم با محوریت ارائه تسهیلات به خیرین مسکن ساز مورد تایید انجمن، برای کمک به خیرین تامین کننده مسکن اقشار محروم پیشنهاد شده است.
فراهانی با اشاره به متن این پیشنهاد گفت: در این ماده واحده به شهرداری تهران اجازه داده می شود به منظور تشویق و ترغیب خیرین مسکن ساز به احداث واحدهای مسکونی برای اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه شهری، تسهیلات زیر را برای ایفای مسئولیت اجتماعی در زمان صدور پروانه ساختمانی فراهم کند.
1: استفاده از معافیت ها و یا تخفیفات پیش بینی شده در تبصره های بودجه سالانه کشور و بودجه سالانه شهرداری برای اقشار محروم و کم درآمد به مجتمع های مسکونی خیرین مسکن ساز علاوه بر سایر تخفیفات پیش بینی شده برای عموم
٢. استفاده از امکان تقسیط عوارض و حقوق قانونی شهرداری در سقف حداقل 36 ماه و حداکثر 60 ماه بدون احتساب کارمزد تقسیط و یا جرایم ناشی از تاخیر در تادیه اقساط. خیرین مسکن ساز موظف به رعایت ضوابط و مقررات مندرج در پروانه های ساختمانی بوده و عوارض جرایم مربوط به تخلفات ساختمانی آنان تحت هیچ شرایطی مشمول بخشودگی نخواهد بود.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به تبصره یک افزود: خیرین مسکن ساز مشمول این تسهیلات، اشخاص حقیقی و حقوقی هستند که با نیت خیر و قصد کمک به اشخاص نیازمند، بدون هیچ گونه انگیزه مادی مبادرت به ساخت مجتمع های مسکونی ارزان قیمت و واگذاری آن به افراد واجد شرایط می کنند.
او افزود: این اشخاص باید مورد تایید انجمن خیرین مسکن ساز ایران باشند. استفاده از تسهیلات موضوع این مصوبه مشروط به اعمال نظارت و تایید انجمن خیرین مسکن ساز ایران خواهد بود.
فراهانی با اشاره به تبصره دو گفت: در صورتی که خیرین مسکن ساز در زمان ساخت و یا واگذاری واحدهای مسکونی با اعلام انجمن خیرین مسکن ساز، تصمیم خود را برای واگذاری واحدهای احداثی به افراد نیازمند تغییر دهند موظف به پرداخت حقوق شهرداری به صورت نقدی خواهند بود.
او ادامه داد: در تبصره سه بیان شده است که صدور پروانه ساختمانی برای احداث مجتمع های مسکونی، صرفا «در کاربری مجاز بوده و در صورت نیاز به تغییر کاربری، می بایست مصوبه کمیسیون ماده پنج قبلا» اخذ شده باشد.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به تبصره چهار عنوان کرد: در صورتی که پروژه زودتر از مدت زمان تقسیط بدهی به اتمام رسیده باشد در زمان انتقال سند به نام افراد، بدهی شهرداری می بایست تسویه شود.این پیشنهاد با 16 رای موافق به تصویب شورای شهر تهران رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انجمن خیرین مسکن ساز شورای شهر تهران اقشار محروم برای اقشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۶۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان اورژانس دیر با کمک خیرین تجهیز می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز صبح سه‌شنبه در نشست شورای سلامت شهرستان دیر با اشاره به فرسودگی و عمر بالای ناوگان اورژانس، اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت خیرین در حال پیگیری برای واردات ۳ دستگاه آمبولانس از طریق کشورهای امارات و قطر به شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه رایزنی‌هایی در این زمینه از طریق دانشگاه علوم پزشکی و ناظر گمرکات استان داشته‌ایم، افزود: به محض گرفتن مجوز این آمبولانس‌ها وارد شهرستان می‌شوند و خوشبختانه افراد خیری هستند که می‌توانند مشکل ناوگان بهداشت و درمان را حل کنند.

باربرز، مهمترین مشکل شهرداری‌های شهرستان دیر را کمبود اعتبارات دانست و گفت: یکی از مؤلفه‌های تخصیص اعتبارات، جمعیت است که به دلیل جمعیت کم دیر نسبت به سایر شهرستان‌های استان، اعتبارات شهرداری‌های ما کم است و بسیاری از پروژه‌ها به همین خاطر انجام نشده است.

وی افزود: متأسفانه ار نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تاکنون عوارض آلایندگی بین شهرداری‌های جنوب استان توزیع نشده است.

فرماندار شهرستان دیر خواستار ورود جدی تمام ادارات مرتبط با پسماند به این موضوع شد و خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود گرفتن جلسات متعدد درباره پسماند اقدام عملی در این رابطه انجام نداده‌ایم که انتظار است ناظرین و مجریان در این زمینه حساسیت بیشتری به خرج دهند.

وی، راه حل مشکلات شهرستان را کار جهادی برشمرد و افزود: برای حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان باید اراده جمعی داشته باشیم.

کد خبر 6086215

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • حکایت تاکسی برقی تهران!
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • ناوگان اورژانس دیر با کمک خیرین تجهیز می‌شود
  • حکایت تاکسی برقی تهران !
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا