Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علیرضا موسوی مجد» امروز (سه شنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: یکی از مشکلات تولیدکنندگان لوازم خانگی تامین ارز مورد نیازشان است و به همین منظور خط اعتباری از سوی بانک مرکزی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با گرفتن اعلام نیاز واحدهای تولیدی به ارز، پیگیری این موضوع و رفع مشکل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی مجد بیان داشت: هرچند در ماه های گذشته بسیاری شرکت ها نسبت به افزایش قیمت محصولات خود با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اقدام کرده اند، اما برخی دیگر از شرکت‌ها که همچنان با قطعات دپو شده و ارزی که در گذشته دریافت کرده بودند به تولید می پردازند، همچنان با قیمت‌های قبلی محصولاتشان را به فروش می رسانند.

این مقام صنفی ابراز امیدواری کرد با تداوم تولید و عرضه تا پایان سال وضعیت بهتری را در سطح بازار و تعادل عرضه و تقاضا شاهد باشیم.

حرکت به سمت مولتی برندینگ

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که برخی نمایندگی های برندهای معتبر این روزها به عرضه محصولات سایر برندها و حتی اقلام متفرقه همچون گوشی تلفن همراه در واحدهای خود اقدام کرده‌اند، اظهار داشت: در این شرایط ملتهب هرکس به دنبال حفظ ارزش سرمایه اش است و چنین موضوعی غیر طبیعی نیست.

رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از واحدها به صورت "مولتی برند" عمل می‌کنند، یعنی به منظور پاسخگویی به نیاز بازار علاوه بر عرضه و فروش محصولات برند خود، به فروش و عرضه سبدی از محصولات سایر برندها نیز می پردازند، زیرا ممکن است آن شرکت در محصولی خاص کمبود داشته باشد.

به گزارش ایرنا، در سال‌های گذشته کره‌ای‌ها بازیگران اصلی این بازار بودند، به طوری که تنها سهم دو شرکت بزرگ سامسونگ و ال. جی از بازار کشورمان حدود ۶۰ درصد بوده است. با این حال دو شرکت یاد شده تحت فشارهای آمریکایی‌ها پس از کش و قوس‌های فراوان بازار کشورمان را ترک کردند.

با خروج شرکت‌های بزرگ کره‌ای ال. ‌جی و سامسونگ از کشورمان، شرکای داخلی آنها بیکار ننشستند و در فاصله‌ای که بیم خروج آنها از ایران وجود داشت، به فکر جایگزینی محصولات به‌ویژه در گروه یخچال فریزر و ماشین لباسشویی افتادند.

خروج کره‌ای‌ها از ایران با تولد یک سری واحدهای جدید تولیدی در کشورمان همزمان شد که در مقیاس وسیع به تولید یخچال، لباسشویی، تلویزیون، ماشین ظرفشویی و اسپلیت اقدام کردند.

اکنون ظرفیت تولید ۲۰ میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی در کشور وجود دارد و برای امسال تولید ۱۲ میلیون انواع لوازم خانگی هدف‌گذاری شده است.

برچسب‌ها نرخ ارز لوازم خانگی جهش تولید بازار محصولات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نرخ ارز لوازم خانگی جهش تولید بازار محصولات نرخ ارز لوازم خانگی جهش تولید بازار محصولات لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۶۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود!

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران گفت: تایر در بعضی از رینگ ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک ها احتکار می شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۵ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تداوم کاهش قیمت شاهین در بازار
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک