Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای تسهیل رد رسیدگی به پرونده های اسناد و املاک، این تعداد برگ اسناد که برخی از آنها چندین دهه قدمت داشته اند، اسکن و به صورت پرونده الکترونیکی در سامانه سازمان ثبت اسناد بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح الکترونیکی کردن در جهت کاستن از پرونده های کاغذی، تسریع در تبادل اطلاعات و نیز گردش پرونده ها با ضریب امنیتی بالا انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هم اکنون ۸۹ هزار و ۴۸۰ پرونده  ثبتی در آرشیو این اداره ثبت شده است اضافه کرد: در طول سال گذشته یک هزار و ۱۵۰ پرونده به این اداره ارائه شده که به صورت الکترونیکی ساماندهی شده است.

وی گفت: همچنین در راستای نظارت بر اسناد رسمی، در طول سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۹۲ برگ سند موجود و ۱۹ دفتر اسناد رسمی در این شهرستان مورد بازرسی بازرسان این اداره قرار گرفته است.

وی افزود: در راستای اجرای پرونده های موجود ارائه شده به شعبه اجراییان اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان، در طول سال گذشته، ۹۷۳ پرونده تشکیل و ۷۳۰ پرونده نیز مختومه شده است.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۳۲.۵ میلیارد تومان از موسسات و نهادهای دولتی و بیش از ۲۱ میلیارد تومان نیز از موسسات و شرکت های خصوصی در قالب اجراییات صادر شده از سوی این سازمان از طریق بانک ها وصول شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت، ۱۱۷ شرکت و موسسه و ۶ تعاونی در این اداره به ثبت رسیده و ۱۶ شرکت و پنج تعاونی نیز از طریق ثبت شرکت ها منحل شده اند.

وی افزود: همچنین ۶۲۷ مورد تغییرات شرکت های در این شهرستان ثبت و ۹ مورد کارت بازرگانی نیز در واحد ثبت شرکت های این سازمان صادر شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

برچسب‌ها ثبت اسناد و املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراغه ثبت اسناد و املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراغه اسناد و املاک ثبت اسناد پرونده ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۷۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست ارائه کلیات طرح تحول دیجیتال، ضرورت و دستاوردهای کلان آن در سازمان ثبت اسناد که با حضور معاونان و مدیران ستادی و مدیران شرکت‌های پیمانکار به صورت حضوری و مدیران کل استانی به صورت وبینار، برگزار شد، گفت: پیشانی تحول در هر سازمانی فناوری است اگر سازمانی در فناوری موفق بود موجبات ارتقا سلامت کارکنان و تحول به معنای واقعی که رضایتمندی مراجعان است را فراهم می‌کند.

وی بر نظارت هوشمندانه بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی و ابلاغ دیجیتال سردفتری در سال جاری با تکیه بر طرح تحول دیجیتال سازمان ثبت تاکید کرد و افزود: امیدواریم این برنامه‌ها در سال جاری عملیاتی شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه با تاکید بر تعامل کانون سردفتران و دفتر یاران و شرکت‌های پیمانکار در اجرای هر چه بهتر طرح تحول دیجیتال، عنوان کرد: در اجرای این پروژه دقت و سرعت در کار همزمان باید مدنظر باشد چرا که در ادارات اجرای اسناد رسمی شاهد کثرت مراجعات حضوری هستیم و مطمئناً با عملیاتی شدن این طرح عظیم، با کاهش مراجعات مردمی به شعبات اجرای اسناد رسمی در سراسر کشور روبرو خواهیم بود.

هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی نیز با تاکید بر اینکه سازمان ثبت با شتاب در مسیر هوشمندسازی در حرکت است، افزود: این حرکت تحولی در ارگان‌های دیگر بی بدیل بوده و رونمایی از سکوی خدمات دیجیتال ثبتی «کاتب» با حضور ریاست قوه قضائیه در دهه فجر سال گذشته مهر تأییدی بر این مطلب است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از شرکت‌های نام آشنا و مطرح کشور در طرح تحول دیجیتال در دستیابی به مأموریت‌های سازمان ثبت از قبیل اسناد، املاک، ثبت شرکتها، مالکیت معنوی، ثبت وقایع ازدواج و طلاق و دیگر مأموریت‌ها ما را همراهی می‌کنند، اظهار کرد: با ابلاغ نسخه جدید سند تحول قضائی به شرکت‌های مشاور و اجرای طرح تحول دیجیتال مطمئناً سال ۱۴۰۳ سالی پرکار خواهد بود.

تعاملات مشترک سازمان ثبت و کانون سردفتران و دفتر یاران و برکات انعقاد تفاهم نامه مشترک، پشتیبانی و نگهداری سامانه‌های فعلی، بازطراحی سامانه‌ها، بکارگیری نیروی متخصص در حوزه فناوری از دیگر مواردی بود که هاشمی بر آن تاکید کرد.

در این نشست پیمانکاران دخیل در طرح تحول دیجیتال به ارائه گزارش در حوزه‌های مأموریتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پرداختند و مقرر شد در هفته بعدی نیز این نشست با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شود.

کد خبر 6087780

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • دستگیری سارق حرفه‌ای در مراغه
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد
  • جریمه ۱۰۸ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهد ارزی