Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@02:57:53 GMT

ارسال طرح مطالعاتی شربت ضد کرونا به وزارت بهداشت

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۷۴۱۲

ارسال طرح مطالعاتی شربت ضد کرونا به وزارت بهداشت

سیدعباس موسوی با اشاره به آخرین دست یافته‌های محققان مازندرانی در تولید شربت ضد کرونا، از ارسال طرح مطالعاتی شربت ضد کرونا به وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعباس موسوی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ درباره آخرین دست یافته‌های محققان مازندرانی در تولید شربت ضد کرونا اظهار کرد: تایید گرفتن این داروی درمانی کرونا مراحل بسیار پیچیده علمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: طرح مطالعاتی تولید این دارو برای دریافت مجوز به معاونت پژوهشی وزارت بهداشت ارسال شده است و هم اکنون در مرحله بررسی اولیه قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: خطری که همه افراد را تهدید می‌کند این است که ویروس در بدن افراد بدون علامت خطرناکتر عمل می‌کند و همین موضوع باعث شده است که از تمام افراد چه سالم چه مبتلا درخواست شود که تمام پروتکل‌های بهداشتی اعم از ماسک زدن، حفظ فاصله اجتماعی، شست‌وشوی مکرر دست‌ها را رعایت کنند

این مسئول ادامه داد: بی توجهی به تغییر شیوه زندگی از جمله برگزاری مراسم تولد، عروسی و عزایی و حضور در تجمع‌ها علت طغیان کرونا در استان است.

موسوی با بیان اینکه در برخی شهر‌های مازندران وضعیت ابتلا به کرونا فراتر از قرمز است، گفت: هم اکنون 70 درصد تخت‌های بیمارستانی را بیماران کرونایی اشغال کرده اند که این روند بر کادر درمانی فشار مضاعفی را وارد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله بابیماری کرونا ویروس سه اصل طلایی زدن ماسک، شستن مداوم و ضدعفونی دست‌ها و نیز رعایت فاصله ۲ متری مهم است، خاطرنشان کرد: رعایت نکردن هر یک از این موارد می‌تواند در گسترده شدن شیوع آن تاثیر داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: تا زمانی‌که مردم برای حضورشان در جامعه از ماسک استفاده کنند بیشتر راه انتقال ویروس بسته و سرعت انتشار بیماری کم می‌شود.

موسوی گفت: هم اکنون هزار و 451 نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی استان بستری هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شربت ضد کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی ضریب ریالی k پایه کارشناسان پروانه‌دار و پرستاری، جزئیات تعرفه گذاری خدمات پرستاری را تشریح کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس عبادی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند وزارت بهداشت در اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، گفت: امسال برای نخستین بار تعرفه ترجیحی برای مناطق کمتر برخوردار تصویب شد که گامی در جهت دسترسی عادلانه مردم به خدمات پرستاری و انگیزه همکاران جهت ماندگاری در این مناطق است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به افزایش 50 درصدی ضریب ریالی k پایه کارشناسان پروانه‌دار و پرستاری اشاره و بیان کرد: این افزایش نسبت به سال گذشته از 20 هزار و 100 تومان به 30 هزار و 200 تومان رسیده است.

عبادی همچنین گفت: 15 درصد به ارزش نسبی خدمات پرستاری(k) نسبت به سال قبل اضافه شده است که این مصوبات منجر به رشد مناسبی در میزان تعرفه پرستاران در سال 1403 خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به مزایای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تصریح کرد: با اجرای این قانون، استقلال مالی و ارتقای هویت سازمانی گروه پرستاری بهبود یافته است.

وی افزود: این قانون منابع جدید مالی را برای بیمارستان ها فراهم کره است. دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند در توزیع این منابع وفق دستورالعمل های ابلاغی نقش فعالانه‌ای داشته باشند تا منافع آن به طور عادلانه به تمامی پرستاران برسد.

تدوین بسته "ماندگاری پرستاران"/ افزایش 46 درصدی تعرفه پرستاران در صورت تصویب دولت

وی از اهتمام دولت سیزدهم و وزارت بهداشت برای حل مشکلات پرستاری خبر داد و گفت: این دستاوردها حاصل تلاش‌های یکساله و اصلاحات انجام شده در قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که بدون شک، این اقدامات گامی کوچک در جهت ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور و افزایش انگیزه آنها برای ارائه خدمات بهتر به مردم شریف ایران خواهد بود.

به گزارش تسنیم، ارزش نسبی بسته خدمات و مراقبت‌های پرستاری به شرح جدول زیر به تصویب رسیده است:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • خطر قطعی برق بیمارستان‌ های غزه را تهدید می‌کند
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • خطر قطعی برق بیمارستان‌های غزه را تهدید می‌کند
  • جزئیات تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه پزشکان اعلام شد
  • جزئیات تعرفه‌های پزشکی اعلام شد