Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محسن مددی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی مهارت برگزار شد،اظهار کرد: آموزش مجازی ما با آموزشی که توسط آموزش‌وپرورش ارائه می‌شود متفاوت است؛ یکی از کارهایی که انجام می‌دهیم تولید محتوای آموزشی است، شرایط به‌گونه‌ای است که تا پایان سال باید از ظرفیت مجازی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او عنوان کرد: یکی از مواردی که در فنی و حرفه‌ای به دنبال آن هستیم این است که ارتباط با صنایع را تقویت کنیم، در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با اتاق بازرگانی، صنعت و معدن تجارت منعقد کردیم که از ظرفیت صنایع برای آموزش استفاده کنیم و آموزش در محیط کار واقعی صورت بگیرد، همچنین ۲۸ استادکار مهارتی را شناسایی کردیم که مجوز مربی‌گری این افراد را صادر کنیم، مسئولیت آموزش در محیط کار بر عهده ما است و صنایع پذیرنده این صنوف هستند.
مددی بیان کرد: وظیفه فنی و حرفه‌ای ایجاد نیروی کار ماهر است، اگر این نیاز به‌درستی به ما منتقل نشود ما نمی‌توانیم این نیازها را تأمین کنیم؛ ۳۰درصد آموزش مهارتی ما برای اشتغال مؤثر است و ۷۰درصد وارد بازار کار می‌شوند.
او خاطرنشان کرد: استان قزوین استانی صنعتی است ما نیز به ایجاد زیرساخت‌های آموزشی در این بخش نیاز داریم، بنابراین دپارتمان آموزش مجازی و آموزش‌های نوین را در مرکز محمدیه راه‌اندازی کردیم که این مرکز در هفته ملی مهارت به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین بیان کرد: در سال جاری همچنین ظرفیت آموزش مهارتی در روستاها را افزایش داده‌ایم و میزان آموزش‌ها در این محیط از مجموع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان از ۱۱درصد متناسب با جمعیت روستاهای قزوین به ۲۷درصد رشد پیداکرده است.
او تأکید کرد: در سال جاری آموزش‌های مرتبط با کشاورزی برای نخستین بار در قزوین ارائه می‌شود، نخستین دپارتمان آموزش مربیان فنی و حرفه‌ای کشور در رشته باغبانی در استان قزوین نیز ایجادشده است، مرکز آموزش‌های گردشگری و هتلداری با توجه به ظرفیت‌های بالای قزوین در حوزه گردشگری نیز امسال راه‌اندازی می شود.
مددی خاطرنشان کرد: ازآنجاکه متولی رسمی و قانونی ارائه آموزش‌های مهارتی در کشور تنها سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است امسال با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضا با مراکز غیرمجاز آموزشی در استان برخورد خواهد شد و در همین رابطه ۲ شعبه عمومی و بازپرسی اختصاص‌یافته است.
او تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷۴آموزشگاه آزاد در قزوین فعال هستند از این میان ۱۴۴ آموزشگاه مرتبط به بانوان است و بقیه آقایان است، در حال حاضر بیش از ۸۰درصد آموزشگاه‌های ما در حوزه مراقبت‌های زیبایی، خیاطی و طراحی دوخت قرار دارند و بقیه به سایر رشته‌ها اختصاص پیداکرده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: در حال حاضر ۱۷۴ آموزشگاه آزاد در قزوین فعال هستند که بیش از ۸۰ درصد آن در حوزه مراقبت‌های زیبایی، خیاطی و طراحی دوخت فعالیت دارند.
او با اشاره به عملکرد فصل بهار سال ۹۹ فنی و حرفه‌ای، تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا و ایجاد محدودیت‌های کرونایی علی‌رغم تعطیلی‌ها، طی سه ماه اول سال توانستیم در بخش آموزش دولتی ۳۲۵۷ نفر را آموزش دهیم که از این تعداد ۱۰۳۰خانم و ۲۲۲۷نفر آقا هستند؛ از این میان ۵۵ درصد در بخش سیار و گروه‌های هدف و ۴۵درصد در مراکز ثابت آموزش دیدند.
این مقام مسئول افزود: در بخش آموزشگاه آزاد هنوز انتظار به سرانجام نرسیده و صرفاً حدود ۵۰۰ نفر آموزش دادیم که رقم پایینی است، در بخش آزاد هر آموزشگاه تنها می‌تواند یک یا دو نفر را آموزش دهد بنابراین خسارتی که در این زمینه واردشده زیاد است و باید جبران شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، آموزشگاه آزاد را به‌عنوان گروه‌های هدف دریافت تسهیلات کرونایی قرار دادند، اگرچه این تسهیلات برای کارگاه‌های بیمه‌ شده بود اما با رایزنی صورت گرفته آموزشگاه آزاد نیز می‌توانند تسهیلات ۱۲درصدی با تنفس در نظر گرفته‌شده را دریافت کنند، اما این کافی نیست، اغلب آموزشگاه‌ها در وضعیت استیجاری قرار دارند و مشکلشان مضاعف شده است بنابراین باید حمایت بیشتری صورت بگیرد.
او با اشاره به برگزاری آزمون‌های فنی و حرفه‌ای، تأکید کرد: در سه‌ ماهه اول سال جاری نیز ۴۸۹۴ نفر در آزمون‌های هماهنگ و آزمون‌هایی که برای اصناف، صنعت ساختمان و تفاهم‌نامه‌ها برگزارشده است، شرکت کردند؛ این میزان در مقایسه با سه ماه اول سال گذشته که ۵۱۰۰ نفر بود تفاوت چندانی نداشته است.
مددی یادآور شد: در برگزاری آزمون‌ها پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت کامل رعایت شده است، برگزاری این آزمون‌ها ضرورت دارد و تلاش می‌کنیم که افراد بتوانند گواهی‌های خود را دریافت کنند و از این ناحیه دچار ضرر نشوند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یک سال و نیم است که صدور مجوز آموزشگاه آزاد ممنوع بوده اما به‌زودی شرایط به‌گونه‌ای می‌شود که مجوز لازم برای ایجاد آموزشگاه آزاد را فراهم کنیم و به‌زودی ظرفیت ایجاد آموزشگاه آزاد در قزوین افزایش پیدا می‌کند.
مددی عنوان کرد: در بخش دولتی ۱۱مرکز فعال داریم، آموزش در این بخش رایگان است اما هزینه ثبت‌نام و آزمون اجتناب‌پذیر است و طبق مقررات دولتی به‌حساب خزانه وارد می‌شود اما برای آموزش هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، در بخش آزاد هم مجوز دریافت کرده که با تعرفه مصوب شهریه را دریافت کنند.
او در ادامه بیان کرد: المپیاد عصاره فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است که بُعدی ملی و جهانی دارد و هر دو سال یک‌بار به‌صورت جهانی برگزار می‌شود و ایران جایگاه خوبی در المپیاد دارد و بین رده هفت تا ۱۵ از بین ۷۶عضوی که به مسابقات می‌پردازند؛ قرار دارد، امسال المپیاد استانی را برگزار می‌کنیم از ۲۲ تیرماه ثبت‌نام شروع‌شده است و تا ۱۶مرداد باید اسامی افرادی که می‌خواهند ثبت‌نام کنند را به کشور معرفی کنیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین با اشاره به هفته ملی مهارت بیان کرد: در این ایام اگرچه با محدودیت کرونایی روبه‌رو هستیم و باید پروتکل بهداشتی را رعایت کنیم اما از ۳۱تیرماه هفته ملی مهارت آغاز و تا ۶ مرداد ادامه دارد؛ دیدار با استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان، تجلیل از مهارت آموختگان برتر، رونمایی از مرکز آموزش فناوری نوین، دیدار با گروه‌های ذی‌نفع، اجرای مسابقات ورزشی با حفظ پروتکل بهداشتی ویژه همکاران، افتتاح مرکز آموزش و اشتغال زنان سرپرست خانوار، افتتاح مرکز کارگاهی برای صنعت، افتتاح ۳۴کارگاه کشاورزی برای اولین بار در سطح استان به‌ویژه کشت زعفران، افتتاح دپارتمان آموزش باغداری و باغبانی، تجلیل از پیشکسوتان فنی و حرفه‌ای، شناسایی مربیان و رؤسای مراکز نمونه دولتی و آزاد انجام می‌شود.

46

کد خبر 1412662

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قزوین هفته ملی مهارت آموزشگاه آزاد مرکز آموزش آموزش ها آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۷۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان

خانواده‌‌های بیماران اوتیسم در استان کردستان به دلیل نبود مرکز نگهداری با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‎‌کنند، بهزیستی برای رفع این دغدغه‌ها مرکز جدید نگهداری موقتی راه‌اندازی می‌کند.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3059654 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش غیردولتی در سال ۱۴۰۳
  • لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است/ تنها با ارائه تسهیلات صنعت پویا نمی‌شود
  • راه اندازی اولین شهرک دانش بنیان کشور در منطقه آزاد ماکو
  • ساخت چاپگر خط بریل با همت متخصصان شرکت دانش بنیان اصفهان
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • آزاد راه قزوین - تهران پر حادثه‌ترین محور استان قزوین
  • یک کشته و ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در آزاد راه قزوین - زنجان
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان
  • خانه زعیم اولین خانه تاریخی قزوین + فیلم