Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@04:07:51 GMT

20 فریم ماندگار؛ لالیگا در قاب عکاس‌ها

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۷۸۰۶

20 فریم ماندگار؛ لالیگا در قاب عکاس‌ها

فصل 2019-2020 لالیگا صحنه‌های به یادماندنی زیادی داشت. در این یادداشت به 20 نمونه از این تصاویر خواهیم پرداخت.

به گزارش "ورزش سه"، فصل 2019-2020 لالیگا با همه فراز و نشیبها و غمها و شادی‌های خود برای تیمهای مختلف اسپانیایی سرانجام با قهرمانی رئال مادرید به پایان رسید. این فصل با همه فصلهای تاریخ این لیگ تفاوت داشت چرا که به دلیل بحران کرونا در اسپانیا با توقفی بلندمدت مواجه شده و حتی بیم آن می‌رفت که به کلی در این فصل تعطیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت رقابتها اما از سر گرفته شد و با شرایطی ویژه ادامه پیدا کرد تا در نهایت جام قهرمانی در دستان رئال مادرید آرام بگیرد.

 

در این یادداشت به 20 تصویر مشهور این فصل که به یادماندنی‌ترین تصاویر رقابتهای لالیگا در سالی که گذشت هستند خواهیم پرداخت.

 

ضربه برگردان آدوریز

آرتیز آدوریز بازیکن اتلتیک بیلبائو سال پایانی دوران فوتبال خود را با یک ضربه برگردان تماشایی در اولین بازی فصل این تیم مقابل بارسلونا آغاز کرد که به گل تبدیل شد.

 

 

اولین شادی بعد از گل گریزمان

آنتوان گریزمان در اولین بازی خانگی خود با پیراهن بارسلونا اولین گل خود را به ثمر رساند و به شکلی جالب بعد از آن شادی کرد. او به سبک لبرون جیمز  کاغذهای رنگی آبی و اناری را به هوا پرتاب کرده و گلش را جشن گرفت.

 

 

روحیه شکست‌ناپذیر اتلتیکو مادرید

پیش از دربی شهر مادرید در واندا متروپولیتانو در ماه سپتامبر هواداران اتلتیکو طرحی موزاییکی در ورزشگاه خود اجرا کردند که عبارت روحیه شکست‌ناپذیر بر آن نقش بسته بود.

 

 

شادی وصف‌ناشدنی در لگانس

بعد از آنکه ضربه آزاد اسکار رودریگز بازیکن لگانس در وقتهای تلف شده بازی مقابل سوسیداد یک پیروزی مهم نصیب این تیم کرد شادی بازیکنان و کادر فنی لگانس وصف‌ناشدنی بود.

 

 

آرتورو ویدال در درون دروازه

همه بازیکنان تیمهای لالیگایی در این فصل برای تیمهایشان دست به هر کاری زدند ولی هیچ صحنه‌ای مثل وارد دروازه شدن آرتورو ویدال ستاره بارسلونا که برای گل زدن حاضر است دست به هر فداکاری‌ای بزند نماد این تلاش نبود.

 

 

فتح جایزه زامورا توسط تیبو کورتوا

تیبو کورتوا موفق شد به حاکمیت چهارساله یان اوبلاک بر جایزه زامورا پایان داده و آن را به خود اختصاص دهد. جایزه‌ای که هر فصل به بهترین سنگربان لالیگا تعلق می‌گیرد.

 

 

دیگو لاینز روز یک هوادار جوان را ساخت

دیگو لاینز ستاره مکزیکی رئال بتیس در پایان یک مسابقه پیراهن خود را هواداری جوان داد و روز او را ساخت.

 

 

فصلی با بیشترین تعداد پنالتی

این فصل دومین فصل تاریخ لالیگا با استفاده از VAR بود. تعداد پنالتی‌های این فصل بیشترین تعداد پنالتی در تاریخ لالیگا بود.

 

 

پاس گل کورتوا در آخرین لحظات بازی با والنسیا

در این فصل 21 بازیکن رئال مادرید برای این تیم گلزنی کردند. تیبو کورتوا در بازی مقابل والنسیا در آخرین لحظات روی ضربه کرنر از دروازه بیرون آمد و مهمترین نقش را در گل کریم بنزما بازی کرد. گلی که نتیجه بازی را به تساوی کشاند.

 

 

باران شدید در آیبار

حتی در باران شدید و زمانی که بازیکنان از نظر بدنی تحت بیشترین فشار قرار دارند، روحیه و اخلاق ورزشی حرف اول را می‌زند.

 

 

جشن روخیا در استادیوم ال سادار

روخیا، یکی از نشانه‌های باشگاه اوساسونا در استادیوم خانگی این تیم ال سادار، هواداران را سر ذوق می‌آورد. هوادارانی که مهمترین سرمایه این باشگاه هستند.

 

 

هت‌تریک خواکین در مقابل اتلتیک بیلبائو

خواکین 38ساله مسن‌ترین بازیکن فعال لالیگا است که ثابت کرد همچنان با بازنشستگی فاصله دارد. او حتی در مقابل اتلتیک بیلبائو موفق به ثبت هت‌تریک شد.

 

 

نجات سویا توسط لوکاس اوکامپوس

لوکاس اوکامپوس هرگز پیروزی سویا در هفته سی و چهارم لالیگا را فراموش نخواهد کرد. او بعد از اینکه تنها گل بازی را زد به دلیل مصدومیت دروازه‌بان سویا در اواخر بازی درون دروازه ایستاد و با یک سیو درخشان در مقابل مارکو دیمیتروویچ سنگربان آیبار در وقتهای تلف شده بازی پیروزی را نصیب سویا کرد.

 

 

بازگشت مارکو آسنسیو

مارکو آسنسیو ستاره رئال مادرید که بخش عمده این فصل را به دلیل مصدومیت زانو از دست داده بود بعد از یازده هفته به میادین بازگشت و در مقابل والنسیا پا به توپ شد.

 

 

یاگو آسپاس فدارکارترین بازیکن سلتا

یاگو آسپاس یک بار دیگر برای سلتاویگو فصلی درخشان را پشت سر گذاشت و باعث شد تیم محبوب شهر زادگاهش یک بار دیگر در هفته پایانی در لالیگا ماندگار شود.

 

 

زندگی سیاه‌پوستها مهم است

مارسلو ستاره رئال مادرید بعد از گلزنی مقابل آیبار زانو می‌زند تا از جنبش زندگی سیاه‌پوستان مهم است حمایت کند.

 

 

سیمئونه یعنی اتلتیکو مادرید

دیگو سیمئونه برای هشتمین سال پیاپی اتلتیکو مادرید را به لیگ قهرمانان اروپا رساند. سرمربی اتلتیکو امسال با کسب بیشترین تعداد پیروزی برای این تیم به کار خود در این فصل پایان داد.

 

 

رئال مادرید‌ و سی و چهارمین قهرمانی لالیگا

یک هفته مانده به پایان فصل، رئال مادرید با پیروزی مقابل ویارئال برای سی و چهارمین بار به قهرمانی رسید و جام قهرمانی را دریافت کرد

 

 

زیدان، ستاره اول رئال مادرید

زین‌الدین زیدان سرمربی رئال مادرید بعد از فتح دومین جام قهرمانی به عنوان مربی این تیم توسط شاگردانش به هوا پرتاب می‌شود

 

 

دربی بزرگ

یازده مسابقه پایانی این فصل به دلیل شرایط کرونایی پشت درهای بسته برگزار شد. دربی بزرگ یا ال گران دربی که بین سویا و رئال بتیس برگزار می شود اولین مسابقه دوران پساکرونا بود که بعد از چهار ماه وقفه در تاریخ 11 ژوئن برگزار شد.

 

 

 

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

 

 

لالیگا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: لالیگا رئال مادرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصای جادویی جود: رزرو توپ طلا برای شماره 5

به گزارش "ورزش سه"، از یک جایزه به جایزه‌ای دیگر، جود بلینگام، 20 ساله، جایزه پدیده سال لاروس را دیروز دریافت کرد و اولین فوتبالیستی شد که به این افتخار رسیده است. او جایزه خود را از دستان برنده این عنوان در سال 2023، کارلوس آلکاراس، دریافت کرد، تنیسور اسپانیایی اما زمانی که این جایزه را دریافت کرد، تنها 19 سال داشت.

برنده دو گرند اسلم، همراه با راننده مارک مارکز، وظیفه تاج‌گذاری شماره 5 رئال مادرید را داشتند، که پس از گلزنی مجدد در ال‌کلاسیکو به این رویداد رسیده بود. یک گل در وقت اضافه، مانند گلی که در بازی رفت در مونتجوئیک به ثمر رساند، تا رئال مادرید را به قهرمانی لالیگا بسیار نزدیک کند. قهرمانی‌ای که بلینگام را در یک قدمی اولین دستاورد بزرگ خود در سطح تیمی، بالاتر از قهرمانی جام حذفی آلمان با بروسیا دورتموند در سال 2021 قرار دهد.

در هر صورت این اولین قهرمانی بلینگام با رئال نخواهد بود، زیرا او پیش از این در ژانویه گذشته سوپرجام اسپانیا را به دست آورد. پس از شروع بی‌رحمانه فصل با رئال مادرید، باشگاهی که تابستان گذشته به آن پیوست، بلینگام نشان داده که حد و مرزی ندارد. عملکرد عالی رئال در بازار تابستانی با درحشش جود نمایان شد. اعجوبه انگلیسی با ایده کسب افتخارات متعدد و رسیدن به قله فوتبال جهان به رئال مادرید ملحق شد و به نظر می‌رسد که این رشد پایانی ندارد.

جوایز کوپا و پسر طلایی

پس از شروع عالی و گلزنی‌های متوالی با پیراهن سفید، جوایز فردی مانند کوپا و پسر طلایی نیز به دست آمد که به ترتیب توسط نشریات فرانس فوتبال و توتو اسپورت اعطا شد تا جود را به‌عنوان بهترین فوتبالیست زیر 21 سال دنیا متمایز کند.

بلینگام تاکنون در لالیگا در 25 بازی شرکت کرده و 17 گل به ثمر رسانده و 4 پاس گل به ثمر رسانده؛ در مجموع همه بازی‌ها، 21 گل و 10 پاس گل. اما جدای از آمار گلزنی، او فوتبالیستی متفاوت و یکی از آنهایی است که توانایی رهبری تیمش را دارد. ستاره‌ای که برابر بارسلونا گل قهرمانی لالیگا را زد تا نه تنها بهترین گلزن تیمش باشد، که رئال را به سمت قهرمانی 36 سوق دهد.

ورود بلینگام به یک بُعد جدید

ستاره انگلیسی پس از غلبه بر مصدومیت‌های مختلف، از شانه گرفته تا مچ پا حالا به بهترین سطح خودش رسیده است. اخراج جنجالی برابر والنسیا و دو جلسه محرومیت، او را کمی از مسیر دور کرد اما کمی طولی نکشید که او به ریتم گذشته برگردد. برای او حالا موفقیت‌های جمعی و فردی نزدیک‌تر از همیشه است.

با جایزه لاروس، بلینگام در فصلی که هنوز برای او یا باشگاهش به پایان نرسیده، به‌طور کامل وارد بعد جدیدی شد. در حالی‌که قهرمانی رئال در لالیگا تقریبا قطعی شده، هدف بزرگ اکنون فتح لیگ قهرمانان است و رئال در نیمه نهایی در دیداری کلاسیک باید به مصاف بایرن مونیخ برود. 

جامی که آرزوهای فردی و جمعی جود بلینگام را برآورده می‌کند، کسی که بیش از هر چیز به دلیل پتانسیل ورزشی بالای رئال در اروپا، این تیم را انتخاب کرد و یک یوروی خوب با تیم ملی انگلیس، می‌تواند درها را به روی یک الدورادوی دیگر برای جود باز کند: توپ طلا. و اینجا او فقط یک رقیب دارد؛ کیلیان امباپه.

دیگر خبرها

  • ستاره لورکوزن: بایرن شانسی مقابل رئال ندارد
  • ستاره بایرن: برای بازی برابر رئال لحظه‌شماری می‌کنم
  • دلداری پرز به لاپورتا قبل از ال‌کلاسیکو!
  • عصای جادویی جود: توپ طلا برای آقای شماره 5
  • عصای جادویی جود: رزرو توپ طلا برای شماره 5
  • استوری اورلین شوامنی با الهام از فیلم ماتریکس: به دنیای «رئال» خوش آمدید! + عکس
  • در مسیر اسطوره‌شدن؛ فدریکو والورده به رکورد ۲۵۰ بازی برای رئال مادرید رسید + عکس
  • آغاز شمارش معکوس؛ احتمال قهرمانی رئال مادرید در لالیگا به فاصله ۳ هفته مانده تا پایان فصل
  • ژاوی: با بی‌عدالتی مطلق به رئال مادرید باختیم
  • خلاصه‌بازی رئال‌مادرید و بارسلونا + فیلم