Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-29@07:02:17 GMT

گردش مالی ۲۰۰ میلیاردی ۹ کلاهبردار فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۸۱۲۲

صراط: در رصد‌های اطلاعاتی پلیس فتای تهران مشخص شد افرادی با ادعای داشتن شرکت تجاری، تعدادی از کارت‌های عابربانک کاربران فضای مجازی را خریده یا اجاره کرده‌اند. بررسی موضوع در دستور کار مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و حین انجام تحقیقات پلیسی، تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اظهار کردند کارت عابربانک خود را به مدیر کانال‌های اینستاگرامی که مدعی داشتن شرکت‌های تجاری بودند، به‌ازای دریافتی مبلغی تحویل داده‌اند و این افراد که مدعی بودند برای دور‌زدن تحریم‌ها به این کارت‌ها نیاز دارند و مبالغ چندمیلیاردی با استفاده از کارت عابربانک آن‌ها جابه‌جا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرق نوشت: کارآگاهان پلیس فتا با بررسی‌های پلیسی درباره سرنوشت وجوه واریزی به این حساب‌ها، پی بردند تعداد بسیار زیادی از کاربران فضای مجازی طعمه متهمان قرار گرفته‌اند و متهمان با تشکیل دو باند و ایجاد سایت‌های شرط‌بندی و قمار، کاربران فضای مجازی به‌ویژه جوانان و نوجوانان را به واریز مبالغ زیاد و شرکت در شرط‌بندی ترغیب می‌کنند. سرشاخه اصلی این دو باند در یکی از کشور‌های همسایه شناسایی و هماهنگی‌های پلیسی برای استرداد او انجام شد. همچنین در این رابطه ۹ نفر از اعضای این باند‌ها که ساکن جنوب تهران و استان‌های هم‌جوار بودند، شناسایی و با دستور قضائی دستگیر شدند و به پلیس فتا انتقال یافتند.

تاکنون در تحقیقات سایبری ۴۳ کارت عابربانکی که مورد استفاده متهمان بوده کشف شده است و کارشناسان گردش مالی وجوه کلاهبرداری‌شده را ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران، با اشاره به اینکه کشف جزئیات پرونده ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد: برخی از افراد سودجو با ایجاد صفحات اجتماعی و سایت شرط‌بندی و قمار، متناسب با ایام و مناسبات ورزشی و طرح‌های فریبنده نظیر محتوا‌های غیراخلاقی، نمایش زندگی لاکچری و... اقدام به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی می‌کنند. کاربران فضای مجازی فریب ادعای‌های مدیران این کانال‌ها را نخورند و از شرکت‌کردن در این‌گونه سایت‌ها که ماهیت آن‌ها قمار و شرط‌بندی است، پرهیز کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: حوادث کلاهبرداری کلاهبردار فضای مجازی کارت عابر بانک صراط کاربران فضای مجازی شرط بندی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 حجت الاسلام پاکباز، کارشناس مذهبی صدا و سیما گفت: «کسی که احکامفضای مجازی⁩ را بلد نباشد و عدالت طلبی کند، می‌شود⁧ خوارج!» این بخش از اظهارات این روحانی که در فضای مجازی انعکاس وسیعی داشته را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در مرکز تهران 
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردی بازار فارکس در مازندران دستگیر شد
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • دستگیری سه نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • دستگیری ۳ نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند
  • کمین کلاهبرداران اسکیمری در قالب فروشندگان سیار