Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این اداره کل در اطلاعیه خود آورده است : در ادامه شکل گیری جریانات مرطوب شمالی سطح زمین از امشب مخاطراتی از قبیل وزش باد شدید موقتی ، افزایش ابر ، کاهش دما و رگبار و رعد و برق در استان به وجود خواهد آمد . 

براساس گزارش و پیش بینی هواشناسی مازندران از سه شنبه شب ابتدا وزش باد آغاز می شود و  روز چهارشنبه با وزش باد شدید موقتی ادامه می یابد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین از عصر چهارشنبه اول مرداد ماه تا پنجشنبه رگبار باران ، رعد و برق پراکنده مازندران را در بر می گیرد . 

بنا به اعلام هواشناسی مازندران این شرایط جوی تمامی سطح استان را فرا می گیرد و اثرات و مخاطراتی از قبیل احتمال خسارت به سازه های موقت و سست بنیان ، تاسیسات و داربست ها ، شکستن شاخه های درختان ، احتمال بروز سیلاب های ناگهانی محلی دور از انتظار نیست .

هواشناسی در اطلاعیه خود از شهروندان خواسته است تا نسبت به استحکام سازه های موقت و داربست ها اقدام کرده و از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.

در همین حال اداره دریایی هواشناسی مازندران نیز اعلام کرد که با توجه به وزش باد شدید از امشب ، دریای خزر از بامداد فردا چهارشنبه یکم مرداد ماه مواج است.

در این اطلاعیه بیشینه سرعت باد نزدیک ساحل ۶۱ کیلومتر بر ساعت و دور از ساحل ۷۲ کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است که باعث ایجاد امواجی با ارتفاع ۲ متر در نزدیکی ساحل و ۲ و نیم متر دور از ساحل خواهد شد.

امواج بالای یک متر دریای خزر را برای هرگونه فعالیت دریایی بویژه شنا ناایمن می کند.

بر اساس اعلام هواشناسی مازندران ، این شرایط دریایی تا بعد از ظهر جمعه ادامه خواهد داشت . 

جدول پیش بینی چند روزه وضع هوای مازندران هم نشان می دهد که امروز هوای استان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش محسوس دما و در دامنه ها و ارتفاعات با وزش باد گرم خواهد بود و از اواخر شب بتدریج همراه با وزش باد شدید موقتی است . 

بیشینه دمای  امروز مناطق غربی ۳۵ درجه سانتی گراد و مراکز شرقی و مرکزی تا ۴۰ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است . 

همچنین برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هوای مازندران نیمه ابری همراه با وزش باد و کاهش شدت گرما و کاهش دما به همراه رعد و برق پیش بینی شد که بیشینه دمای مناطق غربی استان برای این روزها ۲۶ تا ۲۹ درجه سانتی گراد و برای مناطق شرقی و مرکزی بیشینه دمای ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است.

برای روز جمعه هم هوای مازندران صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر بویژه در ارتفاعت و دامنه ها با رگبار و رعد و برق پراکنده است و از روز شنبه تا دوشنبه چهارم تا ششم مرداد ماه نیز هوای استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما خواهد بود .

برچسب‌ها مازندران رگبار سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران رگبار سازمان هواشناسی مازندران رگبار سازمان هواشناسی هواشناسی مازندران درجه سانتی گراد وزش باد شدید وزش باد رعد و برق پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره کیش هشدار قرمز گرفت

تردد تمامی شناورها، حتی شناور‌های تجاری به سمت کشور‌های حاشیه خلیج فارس متوقف شد.

به گزارش ایرنا، محمود بهرامی روز سه شنبه گفت: با بیان اینکه بازه زمانی این هشدار امروز و فردا خواهد بود، اظهار کرد: سرعت تند باد طی این بازه زمانی ۶۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است.

هشدار قرمز هواشناسی

وی با اعلام اینکه ارتفاع امواج در دریای کیش به سه متر می‌رسد، افزود: احتمال تخریب برخی سازه‌های شهری وجود دارد.

وی به احتمال خسارت بر اثر تند باد لحظه‌ای به سازه‌های سبک و زمین‌های کشاورزی اشاره کرد و افزود: آبگرفتگی معابر نیز پیش‌بینی می‌شود.

رییس اداره هواشناسی کیش خواستار آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شد و ادامه داد: احتمال قطعی برق به دلیل تند باد نیز وجود دارد.

هشدار قرمز هواشناسی در صورت احتمال خسارت گسترده و برای اقدام فوری و همه جانبه صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان
  • هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
  • ببینید | هشدار جدی هواشناسی به مردم؛ بارش شدید باران در این استان‌ها
  • افزایش محسوس دمای هوا در آسمان مازندران
  • ماندگاری هوای پایدار گیلان تا اوایل هفته پیش روی
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده
  • هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات
  • جزیره کیش هشدار قرمز گرفت