Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@23:54:53 GMT

روایت پیشکسوت اطلاعاتی ارتش ایران از جنگ

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۸۸۳۱

روایت پیشکسوت اطلاعاتی ارتش ایران از جنگ

عراق با چنین آرایشی که ذکر کردم، آمد تا خرمشهر را تصرف کند. عراق از غرب خرمشهر که نخل ها آن را احاطه کرده، به خرمشهر هجوم آورد...

به گزارش مشرق، امیرسرتیپ دوم سید تراب ذاکری نیا از افسران اطلاعاتی ارتش در زمان دفاع مقدس، با اشاره به شرایط و آرایش نیروی های ایرانی در روزهای آغازین جنگ تحمیلی روایت می کند: در خرمشهر این یگان ها آرایش نظامی گرفته بودند، گردان ۲۳۲ تانک، گردان ۱۶۵ مکانیزه، گردان ۱۵۱ دژ، گردان ۳۳۰ توپخانه، گردان ۱۴۱ توپخانه، آتشبار ۱۷۵ م م و یک آتشبار ۱۳۰ م م، سه گردان تکاور دریایی هم توسط ناخدا جوادی در خرمشهر مستقر شده بود و دو گردان پدافند هوایی نیز در خرمشهر حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته نیروهای سپاه پاسداران خرمشهر را هم باید به این تعداد اضافه کنم. نیروهای مردمی هم که در شهر بودند.

در مقابل، عراق با این نیروها هجوم خود را آغاز کرد: لشکر ۳ زرهی، ۲ تیپ زرهی، یک تیپ مکانیزه، تیپ ۴۹ پیاده، لشکر ۱۱، تیپ ۳۳ نیروی مخصوص ستاد کل و مقدار زیادی جیش الشعبی.

لطف خدا همه جا شامل حال ما بوده است. واقعا وقتی وقایع خوزستان را مورد بازخوانی قرار می دهیم، نام دیگری جز امداد غیبی بر برخی از این وقایع نمی توان گذاشت. اگر عراق شعور نظامی داشت- ببینید، من به عنوان یک کارشناس نظامی می گویم-  مطلقا برای پیشروی مسیری را انتخاب نمی کرد که مجبور شود ۳۴ روز در پشت دروازه خرمشهر در جا بزند. نوعی حماقت در بینش نظامی شان سرایت کرده بود که این مسیر را انتخاب کردند و این لطف خدا و امداد غیبی است.

برای شما خواهم گفت که کدام مسیر عراق را به راحتی به نتیجه می رساند. عراق با چنین آرایشی که ذکر کردم، آمد تا خرمشهر را تصرف کند. عراق از غرب خرمشهر که نخل ها آن را احاطه کرده، به خرمشهر هجوم آورد؛ در حالی که اگر از جاده شلمچه جلو می آمد، با یک زمین باز مواجه می شد که هیچ نیرویی را- جز تعداد محدودی دژ- برای دفاع در برابر خود نداشت.

تا کیلومتر ۲۵ همین گونه پیش می آمد. اگر با همین شیوه جلو می آمد، به جاده آسفالته می رسید و با کج کردن مسیر خود می توانست پل را در اختیار بگیرد. در واقع، در این شرایط  بر خرمشهر و آبادان مشرف شده بود، بی آنکه درگیری و تلفاتی داشته باشد. عراق با انتخاب مسیر غرب، پیشروی متر به متر را انتخاب کرد! موانع طبیعی هم به جنگ با او برمی خیزد تا شکل دفاعی خرمشهر منسجم تر شود و عراق ۳۴ روز پشت دروازه خرمشهر بماند.

در حالی که همه این پیشروی ظرف پنج ساعت می توانست حل شود. اگر مسیری را که خدمتتان عرض کردم، انتخاب می کرد؛ در واقع خرمشهر و آبادان را ظرف همان چند ساعت اولیه، در اختیار می گرفت. لطف خداست که سبب می شود چشم کارشناسان نظامی عراق بسته بماند و مسیری سخت و همراه با موانع طبیعی را برای هجوم انتخاب کند.

 اما ببینیم در غرب اهواز چه اتفاقی می افتد. ببینیم که لشکر ۵ مکانیزه، همراه سه تیپ زرهی و دو گردان مخصوص عراق چگونه و با چه شکلی تهاجم خود را آغاز می کند. تیپ یکم لشکر ۹۲ در کنار چهار گردان دیگر برای مقابله با این هجوم حضور دارند. منطقه ای هم از کوشک تا طلاییه خط پدافندی ایجاد شده بود و نیروی دیگری برای دفاع آنجا نبود. پشت این زمین ها باز است و برای حرکت سه لشکر زرهی فضا دارد.

برابر محاسباتی که انجام شد، معلوم شد که عراق ۱۴ گردان مانوری را در مقابل ۴ گردان ما قرار داده است. ۶ گردان توپخانه اش را در برابر دو گردان در منطقه تیپ یکم مستقر کرد و یک گردان پدافند هوایی اش را هم در برابر یک آتشبار پدافند هوایی ، آرایش داده است. در شرایطی که استعداد همه نیروهای ایرانی از نصف هم کمتر است. در منطقه بستان گردان های ۱۴ گانه عراق در برابر تیپ ۱ لشکر ۹۲ قرار گرفته که از یک ماه پیش نیروهایش در پایگاه ها مامور بوده اند. زد و خورد هایی که در این پاسگاه ها صورت می گرفت، به اضمحلال بخشی از توان رزمی این تیپ منجر می شود. در فکه گروه رزمی تیپ ۳۷ قرار دارد که تنها سه گروهان تانک در کنار یک گردان پیاده در کنار داشته است. یک لشکر مکانیزه عراق در برابر اینیگان ها با استعدادی نصف و نمیه قرار گرفته است.

روز دوم جنگ من در کنار شهید فلاحی و آقای بنی صدربه قرارگاه تیپ ۲ زرهی در عین خوش رفتیم. من شاهدم که آنجا چه وضعیتی داشت . حقیقتا چیزی از استعداد این یگان باقی نمانده بود؛ از بس بر آن یگان آتش و گلوله فرو باریده بود.اگر بر فرض، همه استعداد تیپ ۲ زرهی دزفول را هم در نظر بگیریم، می شود چهار گردان و یک گردان سوار زرهی که در برابر ۴ گردان عراق قرار گرفته است. جنگ با چنین شرایطی آغاز شد. سرهنگ ملک نژاد جانشین لشکر ۹۲ بود.  سرهنگ رضوی فرمانده ژاندارمری ناحیه خوزستان، گزارشی را به لشکر ارائه داد که «لشکر اجازه دهد پاسگاه ها تغییر محل بدهند». ملک نژاد در حاشیه گزارش چنین پی نویس کرد: «بسمه تعالی. سنگر هر ژاندارم به مثابه آرامگاه اوست». سرهنگ رضوی را می شناختم و مدتی بر اساس همین پاسخ درنگ کرد، اما وقتی دید ماندگاری به هیچ روی امکان ندارد، دستور عقب نسینی داد؛ منتهی گزارشی با این شکل برای لشکر به طنز نوشت: ((یگان های ژاندارهای ذیربط و نیروهای مردمی از کوشک به سمت منطقه حمید پیشروی موفقیت آمیزی داشتند! در واقع منطقه حمید ۲۰ کیلومتر عقب تر از منطقه کوشک واقع شده است! می خواهم بگویم یگان ها تحت چه شرایطی مقاومت می کردند. تا آخرین نفس مقاومت می کردند و وقتی عرصه را به عراق تنگ می کردند، کمی عقب می نشستند.

شهید فلاحی موقعیت را می شناخت. از همین روی، زمانی که به منطقه آمد، خواست که مدت یک هفته زمان را نفع نیروهای خودی به تعویق بیندازیم و دفع الوقت کنیم. بید با دشمن کلنجار می رفتیم. رهنمود تیمسار فلاحی عالی بود. ملک نژاد هم سنگ تمام گذاشت و پس از هم سرهنگ قاسمی هم همین رویه را دنبال کرد، ولی عراق اشتباهات تاکتیکی زیادی را مرتکب شد. عراق، از روی جاده آسفالته حرکت کرد و به عین خوش رسید. پیش از رسیدن به عین خوش پلی وجود دارد که به آن چها دهنه می گویند. اگر از کنار همین مسیر عبور می کردو جاده وزارت نفت را پی می گرفت، خیلی راحت به عبدل خان می رسید. عراقی ها پل دختر را پشت سر گذاشتند و به پل چنچاپ رسیدند که روبروی تیپ ۲ زرهی دزفول قرارداشت.

در واقع، اگر از بالای ارتفاعات حمرین، که ۲۵۰ متر ارتفاع دارد، حرکت می کردند، به راحتی به عبدل خان می رسیدند. این یکی از اشتباهات فاحش عراق در آغاز جنگ بود. مثل مورچه قدم به قدم نیروهای ما آمد و به راه های کم هزینه و قابل تصرف اصلا فکر نکرد. اینگونه بود که بعد از آنکه (( علی گره زد)) را پشت سر گذاست- در روز هفتم جنگ- زمانی که خواست از پل بگذرد، تو دهنی خورد! یک نفربر، دو جیپ عراق از پل کرخه عبور کرد. مرحوم امرالله شهبازی یک گروهان تانک را آنجا مستقر کرده بود که به مجرد عبور این یگان ها ، دمار از روزگارش درآوردند. این اولین پیشروی عراق از کرخه به سمت شرق بود که پایان یافت.

بعد، عراق در گودی قرار گرفت و تیپ دوم دزفول در ارتفاعات کمانه بزرگ و کوچک قرار گرفت که پیشروی عراق را غیر ممکن می ساخت. تا این موقع یک گردان دیگر هم به کمک تیپ ۲ دزفول آمده بود. دشمن زمین گیر شد. او راه های متعددی داشت و بدترین حالتش این بود که قدم به قدم دنبال نیروهای ما راه بیفتد که همین کار را کرد و این فیض الهی بود.

روز ششم مهرماه- غروب- صدام درخواست آتش بس کرد؛ در شرایطی که هنوز از رودخانه عبور نکرده و در منطقه نیروهایش رها و پراکنده هستند. به عقیده من این نقطه پایان جنگ بود که ارتش توانست،عراق را به زانو در آورد و راهبرد پیروزی در کوتاه مدتش را با شکست مواجه کند. این همه داستان جنگ هشت ساله است.

*مجله صف شماره ۳۵۹، مهر ۱۳۸۹

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهدا ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت یک گردان یگان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۸۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان گردان «نتصح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟

زی‌سان: جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و غزه به جایی رسیده است که صدای دولت آمریکا را درآورده است و زمزمه‌های تحریم یک یگان تندرو ارتش اسرائیل از سوی ایالات متحده به گوش می‌رسد. 

به گزارش زی‌سان، چند روز پیش وب‌سایت آکسیوس اعلام کرد که آمریکا  در نظر دارد یک گردان از ارتش اسرائیل را به دلیل انجام عملیاتی که مغایر با اصول حقوق بشر تشخیص داده شده تحت تحریم قرار دهد.  

به گزارش آکسیوس که رسانه‌های اسرائیلی نیز آن‌را را منعکس کردند انتظار می‌رود آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا طی روز‌های آینده تحریم‌های در نظرگرفته شده علیه گردان «نتصح یهودا» را که سربازان آن مظنون به نقض حقوق بشر علیه فلسطینیان در کرانه باختری هستند، رسما اعلام کند.

این اولین بار است که دولت ایالات متحده یک واحد نظامی اسرائیلی را در فهرست تحریم‌های خود قرار می‌دهد.

بر اساس اطلاعاتی که منابع آمریکایی فاش کرده‌اند، این تحریم‌ها شامل ممنوعیت انتقال کمک نظامی ایالات متحده به این گردان و نیز ممنوعیت حضور اعضای گردان یاد شده در دوره‌های آموزش نظامی توسط ارتش ایالات متحده یا هرگونه فعالیت دیگری که نیازمند بودجه آمریکا خواهد بود، می‌شود.

تحریم‌های در نظرگرفته شده بر اساس قانون سال ۱۹۹۷ سناتور دموکرات سابق پاتریک لیاهی وضع شده که ارائه کمک نظامی یا آموزش توسط ارتش ایالات متحده به نیرو‌های امنیتی، اعم از ارتش یا پلیس را که به طور موثق به نقض حقوق بشر متهم هستند، ممنوع می‌کند.

به گفته یک مقام ارشد دولت بایدن، تصمیم آنتونی بلینکن برای اعلام این تحریم‌ها مرتبط با وقایعی است که قبل از ۷ اکتبر در کرانه باختری رخ داده است.

تحریم این گروه خشن باعث ایجاد اختلاف تازه میان رژیم اسرائیل و آمریکا شده است

واکنش‌های تند در رژیم صهیونیستی

به گزارش زی‌سان، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اقدام آمریکا را در مقطع کنونی به شدت مورد حمله قرار داد و مدعی شد: «این تحریم‌ها نباید به نیرو‌های دفاعی اسرائیل که در حال حاضر می‌جنگند، تحمیل شود. این اوج پوچ‌گرایی و نشانه‌ای از پستی اخلاقی خواهد بود. دولتی که من رهبری می‌کنم با تمام توان علیه این اقدامات عمل خواهد کرد.»

بنی گانتس، وزیر کابینه جنگ اسرائیل هم گفته است که تحریم آمریکا علیه یگان ارتش اسرائیل «رویه‌ای خطرناک» خواهد بود. او در تماسی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا خواهان بازنگری واشنگتن در این تصمیم احتمالی شد.

گانتس گفت که وضع تحریم علیه گردان نتصح یهودا در زمان جنگ مشروعیت اسرائیل را خدشه‌دار خواهد کرد.

از سوی دیگر، ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل نیز به انتشار این خبر در رسانه‌های آمریکایی واکنش نشان داد و تصمیم واشنگتن برای اعمال چنین تحریمی را به مثابه «خط قرمز» قلمداد کرد.

وی ضمن درخواست برای حمایت کامل از نیرو‌های گردان «نتصح یهودا» تاکید کرد: «اطلاعات منتشر شده مبنی بر قصد ایالات متحده قصد برای وضع تحریم‌هایی علیه این گردان بسیار جدی است. این یک خط قرمز واضح است که نباید از آن عبور کرد.»

بن‌گویر با اشاره به عملکرد ضعیف وزارت دفاع در حمایت از این گردان، خواستار ادغام آن با پلیس اسرائیل شد. وی گفت: «وزارت دفاع از گردان آن طور که لازم است پشتیبانی نمی‌کند. من درخواست خواهم کرد که این گردان در پلیس اسرائیل ادغام شود تا از حمایت کامل و منابع لازم برخوردار شود.»

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، هنوز به اظهارات بن گویر واکنش نشان نداده است. با این حال، انتظار می‌رود که تنش‌ها بین اسرائیل و ایالات متحده در پی این گزارش‌ها افزایش یابد.

بتسالل اسموتریچ، وزیر تندرو دارایی کابینه رژیم اسرائیل هم این اقدام را «جنون محض و تلاشی برای تحمیل یک کشور فلسطینی علیه ما» توصیف کرده است.

یائیر لپید، رهبر مخالفان دولت در اسرائیل، گفت: «ارتش اسرائیل و فرماندهانش اولین کسانی خواهند بود که از این سیاست نامشروع و ناکامی سیاسی دولت [اسرائیل]ضربه خواهند خورد»

نیتسح یهودا گردانی تک جنسیتی از بنیادگریان یهودی است

از «نتصح یهودا» چه می‌دانیم؟  

به گزارش زی‌سان؛ گردان «نتصح یهودا» در سال ۱۹۹۹ با ۳۰ سرباز و به منظور سربازگیری از جوانان یهودی با اعتقادات مذهبی افراطی ارتدوکس و دیگر نیرو‌های ملی‌گرای مذهبی در ارتش ایجاد شد. در آن زمان ارتش رژیم صهیونیستی این گرادان را برای جبران کمبود نیروی خود تشکیل داد، اما حالا به محلی برای عرض اندام صهیونیست‌های افراطی تبدیل شده است. این گردان پیشتر در کرانه باختری مستقر بود، اما با اوج گیری جنگ به غزه منتقل شده است.  

این گردان منتقدانی در درون حاکمیت رژیم صهیونیستی دارد و آنها می‌گویند به محلی برای تربیت و آموزش نیرو‌های افراطی تبدیل شده است، اما موافقان آن مدعی هستند این گردان به جوانان ملی‌گرا فرصتی برای خدمت به کشور و بیان ارزش‌های خود می‌دهد.

میراف میخائیلی، رهبر حزب کارگر اسرائیل، در اظهار نظری متفاوت خواهان انحلال این گردان ارتش شده و گفته است که رفتار خشن و فاسد این یگان سال‌هاست که آشکار شده است.

«نتسح یهودا» تنها یگان تک جنیسیتی در ارتش رژیم صهیونیستی است و در آن نه تنها زنان حضور ندارند، بلکه تعامل این نیرو‌ها با زنان سرباز دیگر نیز محدود شده است. نیرو‌های این یگان اجازه دارند تا اعمال مذهبی خود مانند نماز و روزه را به جا بیاورند.

در واقع این گروه برای جذب جوانان تندرو و بنیادگرای یهودی به ارتش تشکیل شده است. اغلب آنها از یهودیان حریدی هستند.  

آنان باورهایشان را به‌طور مستقیم برگرفته از موسی و تورات نازل شده بر او در طور سینا می‌دانند. حدود یازده درصد جمعیت اسرائیل حریدی‌اند که اغلب در محله‌ها و شهرک‌های تماماً ارتدوکس‌نشین زندگی می‌کنند.

کودکان حریدی در مدرسه عمدتاً تورات و تلمود می‌خوانند. پسر‌ها باید در بزرگسالی و در حقیقت تا پایان عمر بیشتر وقت‌شان را صرف تحصیل این متون مذهبی کنند.

حریدی‌های در سرزمین‌های اشغالی که پیش از این به انزوای اجتماعی معروف بودند و بسیاری زندگی‌شان را وقف تحصیلات دینی می‌کردند، این روز‌ها بیش از همیشه سراغ فناوری و کار در اینترنت و علوم رایانه می‌روند. آنها از لاک خود بیرون آمده‌اند و عرض اندام می‌کنند.  

گردان نیرو‌های بنیاد گرای ارتش رژیم صهیونیستی وابسته به سازمانیه نام «ناحال حریدی» است. این سازمان که در سال ۱۹۹۹ تشکیل شد می‌گوید: «سربازان ما از اصول و محدودیت‌هایی پیروی می‌کنند که امکان خدمت مردان حریدی را در جایگاه‌های معتبر ارتش اسرائیل فراهم می‌کند، بدون آن که سبک زندگی حریدی آنها تحت تاثیر قرار بگیرد».

یهودیان حریدی به کودکان خود «تورات» و «تلمود» آموزش می دهند

جنایت‌های «نتصح یهودا»

این گردان تندرو متهم به رفتارهای بسیار خشن است. این گردان پس از انتشار گزارش‌هایی از ارتکاب جنایت علیه شهروندان فلسطینی از سرقت خودرو و حملات فیزیکی، در سال ۲۰۲۲ مورد توجه وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت.

 سربازان این گردان به دست داشتن در مرگ عمر اسد، یک فلسطینی-آمریکایی ۷۸ ساله که در سال ۲۰۲۲ پس از بازداشت در اثر حمله قلبی درگذشت و جنازه‌اش در محل یک ساختمان رها شد، متهم شده‌اند. کالبد شکافی سازمان پزشکی قانونی فلسطینی نشان داد که وی بر اثر حمله قلبی ناشی از استرس جان سپرده است.

این پرونده به دلیل تابعیت دوگانه عمر اسد، سن او و همینطور درخواست وزارت خارجه ایالات متحده برای تحقیق در مورد این مرگ توجه‌ها را به خود جلب کرد. ارتش اسرائیل در آن مقطع زمانی گفت که سربازان به دلیل امتناع آقای اسد از همکاری، موقتاً دهانش را با یک نوار پارچه‌ای و دستانش را با بست کمربندی بسته بوده‌اند.

فرمانده گردان «نتصح یهودا» به دلیل این واقعه توبیخ شد و دو افسر از کار برکنار شدند، اما دادستان‌های نظامی رژیم صهیونیستی تصمیم به عدم پیگیری اتهامات جنایی گرفتند و استدلال کردند که هیچ ارتباطی بین اشتباهات سربازان و مرگ عمر اسد وجود ندارد.

دادستان کل نظامی اسرائیل گفت یک مقام پزشکی نظامی نمی‌تواند تشخیص دهد مرگ عمر اسد به طور خاص به دلیل رفتار سربازان بوده است و سربازان در آن زمان نمی‌توانستند از وضعیت پزشکی این فرد مطلع بوده باشند.

علاوه بر پرونده مرگ عمر اسد، چندین رویداد دیگر نیز که نام گردان «نتصح یهودا» را به میان آورده در سال‌های اخیر رخ داده است. در برخی از آنها، که برایشان مدارک ویدئویی نیز موجود است، سربازان «نتصح یهودا» به سوء‌استفاده از زندانیان فلسطینی متهم شده‌اند.

یکی دیگر از جنایات این یگان، که ویدیوی آن در آگوست ۲۰۲۲ در شبکه "تیک تاک" منتشر شد، شکنجه یک مرد فلسطینی در غرب رام الله بود.

«عاموس هارائیل» تحلیلگر نظامی هآرتص گفت تعدادی از افسران عالی رتبه اسرائیلی که رفتار‌های گردان نتصح یهودا را از نزدیک دیده بودند، اذعان کرده بودند که ارتش این رژیم با افسران این گردان به طئور جدی مشکل پیدا کرده است. مثلا رفتار‌های خشونت آمیز اعضای این گردان با فلسطینی‌ها به مراتب شدیدتر و خشن‌تر از دیگر گردان‌ها و یگان‌های ارتش این رژیم است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت در سال ۲۰۲۱ در گزارشی اعلام کرد که نظامیان عضو این گردان با زور اسلحه و با لباس نظامی خودروی فلسطینی‌ها را سرقت می‌کنند و بدون هماهنگی با ارتش یا پلیس، آنها را به پایگاه‌های خود برده و توقیف می‌کنند.

در این گزارش آمده است در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ در یک حادثه رانندگی یه شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و یک نفر دیگر مجروح شد. بعد‌ها مشخص شد که یکی از نظامیان نیتسح یهودا خودرویی را که قبلا از یک فلسطینی سرقت کرده است.

همین روزنامه در گزارش دیگری، جنایت دیگری را افشا می‌کند که در آن ۴ نظامیان از همین گردان به یک فلسطینی در داخل خودروی خود تیراندازی کردند بعد‌ها نشانه‌هایی از شکنجه در بدن این شهروند فلسطینی شناسایی شد.

در سال ۲۰۱۹ اور هیلر، خبرنگار نظامی کانال دهم عبری ویدیویی را منتشر کرد که نظامیان گردان یادشده یک فلسطینی و فرزندش را کف جیپ خوابانده و آنها را شکنجه می‌کنند.

در این ویدیو یکی از نظامیان پس از ضرب و شتم این پدر و پسر می‌گوید: «ما الان در مهمانی هستیم»؛ و همزمان نظامیان دیگر این دو فلسطینی را زیر مشت و لگد گرفته تا جایی که خون، سر و صورت قربانیان را می‌پوشاند.

در گزارش کانال دهم آمده است یکی از نظامیان عضو این گردان برای شکنجه فلسطینی‌های اسیر از برق استفاده می‌کند. او به گردن زندانیان، برق وصل می‌کرد و سپس آنها را زیر مشت و لگد می‌گرفت.

tags # اسرائیل ، جنگ غزه سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • انصراف آمریکا از تحریم گردان جنایتکار ارتش اسرائیل
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • از «گردانِ آزار» رژیم صهیونیستی چه می‌دانیم؟
  • سربازان گردان «نتصح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • در شش ماه گذشته در یک جنگ دو مرتبه شکست اطلاعاتی خوردیم + فیلم
  • عملیات وعده صادق برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی است
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی
  • دومینوی استعفاها در ارتش اسرائیل بعد از شکست در طوفان الاقصی