Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@23:50:41 GMT

کودکان کار باید بدانند برای مرم مهم هستند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۹۳۴۲

کودکان کار باید بدانند برای مرم مهم هستند

کارشناس مسئول کانون‌های دانشجویی استان قم با اشاره به اینکه طرح جوانه‌های غیرت از سال 96 در قم در حال برگزاری است گفت: یکی از اهدافی که اصلی این طرح این است که بتوانیم برای کودکان کار یک روز متفاوت و شاد را رقم بزنیم و به آنها بفهمانیم که برای مردم مهم هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد قادری کارشناس در خصوص اهداف برنامه های جوانه های غیرت در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار داشت: طرح جوانه های غیرت بیش از سه سال است که در قم در حال انجام است جامعه هدف این طرح کودکان کار هستند این برنامه یکی از برنامه هایی بود که از طریق کمیته بشردوستانه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: یکی از اهدافی که اصلی این طرح این است که بتوانیم برای این بچه ها یک روز متفاوت را رقم بزنیم، و کودکان کار با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می شود یک روز متفاوت کنار اعضا داشته باشد و از فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی استفاده کنند و عاری از برنامه های که در روزهای دیگر دارند و باید زحمت می کشند و کار کنند را داشته باشند.

کارشناس مسئول کانون های دانشجویی قم خاطرنشان کرد: هدف اصلی طرح جوانه های غیرت حمایت از قشر ضعیف و آسیب دیده جامعه است جامعه هدف در جوانه های غیرت کودکان کار می باشد ایجاد انگیزه و حس اعتماد به نفس با این طرح  به  کودکان کار داده می‌شود.

قادری عنوان کرد: هدف این است یک روز متفاوت و شاد برای این کودکان  رقم زده شود تا با توجه به برنامه ریزی های انجام می شود کودکان کار از این فعالیت ها بهره ببرند یک روز شاد را سپری کنند.
کودکان کار باید بدانند برای مردم مهم هستند

کارشناس مسئول کانون های دانشجویی قم تأکید کرد:  البته با توجه به شیوع بیماری کرونا چند کارگاه آموزشی برای ارائه نکات بهداشتی در حال  برگزاری است یکی از کارگاه هایی که در حال برگزاری است آشنایی با آسیب‌های اجتماعی است.

وی در پاسخ به این سؤال چه تعداد افراد  حاضر بودند در این مراسم به عنوان کودکان کار حضور پیدا کنند گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده جامعه هدف ما تعداد اعضا بین ۲۰ تا ۲۵ نفر برنامه ریزی انجام شده بود اما با شروع بیماری کرونا و  با توجه به شرایط و فاصله گذاری اجتماعی این تعداد را به ۱۵ نفر رساندیم این تعداد کمتر شد در مجموع با عوامل دوستان 19 نفر در این طرح حضور داشتند.
 
وی بیان داشت: طرح جوانه های غیرت از سال ۹۶ انجام شده است و در استان قم توسط کمیته بشردوستانه دانشجویی طراحی شد، گروه هدف مان کودکان کار و یا خیابانی بودند چندین دوره برنامه برگزار شد که دو دوره آن به صورت تفریحی و آموزشی بود یک دوره افطاری داده شد.

کارشناس مسئول کانون های دانشجویی قم  ادامه داد: البته برنامه های متوالی و  متفاوت دیگری نیز برگزار شد به طور متوسط می توان گفت فقط کودکان کار بدون احتساب خانواده‌هایشان از آغاز طرح بالغ بر ۱۳۰ الی ۱۴۰ نفر از کودکان کار از این طرح استفاده کردند

قادری اظهار داشت: یکی از عواملی که باعث خشونت اجتماعی در جامعه می‌شود نادیده گرفتن بر خی از گروه‌های هدف است این کودکان با توجه به شرایطی که دارند اگر احساس کنند جامعه این گروه را نادیده می گیرد بعد ها به مرور زمان موارد خاص نیز پیش می‌آید به همین خاطر هدف اصلی ما حمایت روانی است.

وی افزود: می‌خواهیم به کودکان کار القا کنیم و به آنها بفهمانیم که جامعه آن‌ها را می‌بیند ما آن‌ها را درک می‌کنیم و برای جامعه عزیز و قابل‌احترام هستید با توجه به اینکه این گروه با آسیب‌های اجتماعی زیادی در محیط کار روبه‌رو می شوند که سعی کردیم در قالب بازی و تفریح آموزش هایی را برای شان تبیین کنیم از جمله آسیب‌های مواد مخدر و دیگر آسیب های اجتماعی و خشونت های اجتماعی را برای این کودکان تبیین کنیم.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: یک روز متفاوت برنامه ریزی کودکان کار انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، تماشاخانه سیارکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز پنجشنبه ۳۰ فروردین تا یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت ۴ روز با اجرای بیش از ۱۰ برنامه میهمان کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار شهرستان خرم آباد خواهد بود.
تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری با هدف ایجاد شور و نشاط در میان کودکان و نوجوانان در تمام طول سال به شهر‌ها و مناطق مختلف کشور سفر می‌کند. 
در این سفر تماشاخانه سیار کانون در محله‌های: پاچنار، بوستان آبشار طلایی، جهانگیر آباد، تپه ماسور، اسبستان، پشته مطهری، فلک الدین، میدان تیر، شمشیرآباد و کوی علی آباد، گل سفید، پشت بازار، اسدآبادی و کرگانه به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • دشمنان بدانند ما از فلسطین آرمان بزرگ اسلام دست نخواهیم کشید
  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • همه چیز درباره دلفیناریوم استانبول
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • جامعه جهانی باید تصمیم ایران در دفاع از خود در برابر اسرائیل را حق محفوظ کشورمان بدانند
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد