Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چهل و نهمین جلسه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری گسترش همکاری‌های کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان اسناد و املاک کشور و وزیر علوم بررسی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ چهل و نهمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری صبح امروز با حضور اعضا و دکتر خداییان معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان اسناد و املاک کشور و مهندس ادب مدیر کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری کشور در محل سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری برقرار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات و معرفی جایگاه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری توسط دکتر بهروز مدیر کارگروه ارائه و سپس گسترش تعاملات و همکاری‌های کارگروه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بررسی و پیشنهاداتی نیز مطرح شد.

در چهل و نهمین جلسه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری،  تغییر نام صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی به صندوق پژوهش و فناوری شهید بهشتی و همچنین تغییر سهامداران آن مصوب شد و گزارشی از عملکرد چهار ماهه نخست دبیرخانه ارائه شد.

دکتر منصور غلامی؛ وزیر علوم تحقیقات و فناوری در این جلسه گفت: حفظ و تقویت صندوق‌ها نیاز به همراهی و همکاری برخی از دستگاه‌ها دارد و ارائه تسهیلات بیشتر و کم کردن موانع و محدودیت ها در بحث های اجرایی در دستور کار کارگروه قرار دارد.

وی افزود : تلاش تمامی همکاران و اعضاء کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری بر آن است تا فعالیت صندوق‌ها قانونی و به درستی در سازمان اسناد و املاک کشور ثبت شده، شکل بگیرند و سپس توانمند گسترش یابند.

دکتر غلامی با بیان اینکه بخش نظارت هم ارزیابی‌های جدی و کافی دراین زمینه انجام می دهد، افزود: وظیفه نهادهای پشتیبانی کننده، حفظ، توسعه و گسترش سرمایه جوانان است؛ که در قالب شرکت های دانش بنیان و صندوق های پژوهش و فناوری فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه رویکرد مطلوبی از سوی مسئولان کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری در دور جدید آغاز شده است، گفت: بخش دانش بنیان کشور خیلی جوان است اما توانسته خود را به کشور ثابت کند؛ در این راستا باید محدودیت ها را برای فعالیت اثرگذار و بیشتر شرکت های دانش بنیان کمتر کنیم.

به گفته وزیر علوم همکاری خوبی بین معاونت علمی ریاست جمهوری، پارک های علم و فناوری، وزارت علوم و صندوق نوآوری درکشور شکل گرفته است.

همچنین در این جلسه محمد صادق خیاطیان عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر استانهای کشور دارای صندوق های پژوهش و فناوری هستند؛ گفت: در یکسال و نیم اخیر با تغییر تیم مدیریت، دبیرخانه صندوق‌های پژوهش و فناوری توسعه جدی پیدا کرده است و جنبه های نظارتی بر دستورالعمل‌های این صندوق‌های تخصصی،  بیشتر شده است.

عضو هیات عامل صندوق های نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: با حمایت خوب معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از روند ثبت صندوق‌ها، امیدواریم در سامانه ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری کشور طبقه ای به نام صندوق‌های پژوهش و فناوری ایجاد شود تا  گامی برای  حمایت از صندوق های پژوهش و فناوری باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صندوق های پژوهش و فناوری ماهیت غیر دولتی دارند باید تلاش کرد تا تسهیلات مالی در اسرع وقت به بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان عرضه شود.

خیاطیان با بیان اینکه تاکنون هیچ شکایتی از خدمات ارائه شده توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری ارائه نشده اضافه کرد: امیدواریم این صندوق ها مطابق با استانداردهای روز دنیا و به خوبی به  فعالیت خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

R1356/P/S2,1313/CT12 واژه های کاربردی مرتبط صندوق نوآوری و شکوفایی بیشتر بخوانید... تولید و توسعه ساخت شیرهای صنعتی کنترلی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی توسعه زنجیره صنعت برق خورشیدی کشور با هدایتگری صندوق نوآوری تاکید عاملی بر لزوم توزیع عادلانه تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تولید و توسعه ساخت شیرهای صنعتی کنترلی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی توسعه زنجیره صنعت برق خورشیدی کشور با هدایتگری صندوق نوآوری تاکید عاملی بر لزوم توزیع عادلانه تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی واژه های کاربردی مرتبط صندوق نوآوری و شکوفایی پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ چگونه می‌توان سیارکها را از زمین دور کرد؟ ۲ سخنگوی قوه قضائیه: می‌پذیریم که می‌توانستیم در اطلاع‌رسانی پرونده ۳ اعدامی بهتر عمل کنیم ۳ مرگ ۳ عضو یک خانواده بر اثر غرق‌ شدن در رودخانه ۴ چرا درخواست اعاده دادرسی ۳ اعدامی آبان ۹۸ توسط رئیس دیوانعالی پذیرفته شد؟ /تفاوت مواد ۴۷۷ و ۴۷۴ آیین دادرسی ۵ قتل ۲ فرزند توسط پدر ۶ روزانه ۱۰۰۰ "جنین زنده" در کشور از طریق سقط توسط والدین کشته می‌شوند!/ سقط جنین ۲۰ برابر تلفات سوانح رانندگی کشور! ۷ پژوهشگران دانشگاه آکسفورد به یک واکسن ضد کرونای ایمن دست یافتند ۸ عبور یک سیارک از فاصله ۲ میلیون مایلی زمین مهمترین اخبار اجتماعی روزانه ۱۰۰۰ "جنین زنده" در کشور از طریق سقط توسط والدین کشته می‌شوند!/ سقط جنین ۲۰ برابر تلفات سوانح رانندگی کشور! آمار فوتی‌‌های کرونا باز هم رکورد زد| فوت ۲۲۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته حمله داعش‌وار پیاده‌نظام دشمن به "تولد فرزند سوم یک نماینده مجلس" دولت برای حل مشکلات حمل‌و‌نقل عمومی تهران نه پول می‌دهد نه اجازه تولید و واردات! مهمترین اخبار تسنیم ظریف در مسکو: تمدید توافق ۲۰ساله با روسیه در دستور کار قرار دارد استقبال رسمی روحانی از «مصطفی الکاظمی» دویچه‌وله: توافق راهبردی ایران ــ چین می‌تواند خنثی‌کننده تحریم‌های آمریکا باشد فلسطین| آغاز مرحله آشتی گروه‌های فلسطینی با حضور ابومازن و هنیه قالیباف: اولویت‌های چهارگانه مجلس یازدهم؛ هوشمندسازی، شفافیت، مردمی‌سازی و کارآمدسازی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی صندوق نوآوری و شکوفایی کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صندوق نوآوری و شکوفایی دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۹۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود

محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: چین و کشور‌های غربی در حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات به پیشرفت‌های خوبی رسیده اند که دلیل آن سرمایه‌گذاری‌های خوب و بزرگی طی چندین دهه اخیر بوده است.

وی ادامه داد: برخی کشور‌هایی دیگر مانند هند و ترکیه برنامه‌هایی برای توسعه ارتباطات نسل پنجم یا هوشمندسازی و بحث‌های مرتبط با این حوزه‌های ICT دارند؛ارتباط ما با این کشور می تواند سازنده باشد زیرا شرایط هر دو کشور تقریبا مشابه است.

کرباسی درباره همکاری مشترک با این کشور‌ها، تصریح کرد:هدف معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری توسعه فناوری است؛ تلاش ستادهای این معاونت، بنیاد علم و ...بر توسعه فناوری است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری  با بیان اینکه ایجاد همکاری‌های بین‌المللی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک از برنامه‌های ما در ستاد اتصال پذیری و ارتباطات است، گفت: شناسایی ظرفیت‌های توسعه همکاری‌های بین‌المللی یکی از این اقدامات بوده که هنوز به نتیجه ملموسی نرسیده است.

وی افزود: با مرکز همکاری‌های بین‌المللی معاونت علمی، فناوری واقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و معاونت بین‌الملل وزارت ارتباطات هم ارتباطاتی را شکل دادیم که می‌تواند کمک کننده باشد.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، امیدواریم در قالب یک کارگروه بین‌الملل  فعالیت های ستاد را پیش ببریم زیرا به این موضوع تمرکز داریم.

کرباسی اضافه کرد: اولویت ما حضور چین، هند و روسیه در این کارگروه است البته چین به دلیل غلبه‌ای که بر این بازار دارد شاید تمایلش متفاوت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • حدنگاری اراضی کشاورزی کرمان در اولویت ثبت اسناد و املاک استان
  • ارتقای رتبه علمی اعضای هیئت علمی تغییر می‌کند
  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود
  • هاآرتص: انزوای اسرائیل در حال گسترش است
  • آمادگی مشهد برای راه اندازی شهرجهانی نوآوری و فناوری‌های صنایع فرهنگی کشور