Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، پویش «آجر به آجر» با هدف جذب مشارکت خیرین به مدرسه‌سازی و بهره‌گیری بیشتر از کمک‌های مردمی در امر ساخت و ساز مدارس به اجرا در آمده است. با راه‌اندازی این کمپین خیرین می‌توانند به هر اندازه که در توان دارند و حتی به اندازه پول یک آجر در مدرسه‌سازی سهیم شوند. پویش آجر به آجر به منظور فرهنگ‌سازی در زمینه ساخت مدرسه کلید خورده تا افراد با هر سطح مالی بتوانند در این امر خداپسندانه سهیم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان مرکزی نیز همچون سایر نقاط ایران اسلامی پویش آجر به آجر با استقبال خوبی از سوی خیرین مواجه شده و در یکی از ارزشمندترین این مشارکت‌ها نوجوانی ۱۳ ساله با پیوستن این پویش ساخت یک مدرسه ۶ کلاسه با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان شازند را تقبل کرده است. امیرعباس علی‌بخشی، نوجوانی شازندی ساکن تهران است که با تقبل ساخت یک واحد آموزشی ۶ کلاسه و امضا تفاهم‌نامه، به جمع خیران مدرسه‌ساز شازند از توابع استان مرکزی پیوسته است.

وی اظهار کرد: از اینکه با مشارکت در امر ساخت مدرسه این امکان را برای هم سن و سالان خودم فراهم می‌کنم که آنها هم بتوانند همچون من از امکان تحصیل برخوردار باشند بسیار خوشحالم و از پدر و مادرم که با این اقدام نیک درس کمک به همنوع را به من آموختند قدردانی می‌کنم. اصالتا اهل شهرستان شازند هستیم، در تهران سکونت داریم، در رفت و آمدهایی که به شهر شازند داشتیم بارها وضعیت مدرسه و امکانات دانش‌آموزان این شهر را با تهران مقایسه و از محرومیت دانش‌آموزان شازند رنج می‌بردیم، با راه‌اندازی پویش آجر به آجر پدرم تصمیم گرفت در امر مدرسهسازی مشارکت کند، این طرح را به نام من زد تا درس کمک به دیگران و مشارکت در امور خیر را از نوجوانی به من بیاموزد.‌

امیرعباس گفت: ایران سرزمین بزرگانی همچون سردار سلیمانی‌ها و امیرکبیرها و چمران‌هایی است که برای اعتلا و پیشرفت این آب و خاک از جان خود گذشتند، همه ما وظیفه داریم برای سربلندی ایران بکوشیم، تداوم راه شهید سردار سلیمانی با مشارکت در ساخت ایرانی سربلند امکان‌پذیر است، ساخت ایرانی سربلند از طریق مشارکت در ساخت مدرسه، خانه محرومین و طرح‌های مومنانه امکان‌پذیر است.

کد خبر 533104 برچسب‌ها استان مرکزی جوانان مدرسه و مدارس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی جوانان مدرسه و مدارس آجر به آجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است

دبیر شورای عالی جوانان کشور گفت: شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده و عادت‌زدایی می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو وحید یامین‌پور دبیر شورای عالی جوانان کشور در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در تالار فرهنگ و هنر کرمان با اشاره به مطالعات و فعالیت‌های فرهنگی و هنر را باید از شهید آوینی آغاز کرد گفت:، زیرا با شهید آوینی می‌توان تکلیف خود را با بسیاری از چیز‌ها از جمله علم، تاریخ، سیاست، تلوزیون مشخص کرد.

وی افزود: شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده و عادت‌زدایی می‌کند.

او اظهار کرد:شهید آوینی هم اُفق با امام راحل بود و همان طور که امام جنگ را می‌دید، او هم می‌دید و روایت می‌کرد.

 وی گفت: هنر در ایران زنده است و عموم مردم ما اهل هنر هستند.

یامین پور افزود: شهید آوینی و شهید سلیمانی از کسانی هستند که وقت داشتند، گفت: خون سبب یادآوری خاطره‌هایی می‌شود که هیچ چیز نمی‌تواند آن را زنده کند؛ شاید اگر سردار سلیمانی به شهادت نمی‌رسید به یاد نمی‌آوردیم که همه ما یک ملت هستیم که قلب‌هایمان به هم پیوند دارد؛ این خون یک برق ایجاد و خاطره‌ها را زنده کرد.  
او گفت:حاج قاسم سلیمانی که شهید شد ما به یک‌باره گذشته را به یاد آوردیم و به یاد سیاوش افتادیم.

دبیر شورای عالی جوانان کشور تاکید کرد: بزرگانی همچون فردوسی، حافظ، سعدی، سنایی، مولاناسرآغاز فرهنگ ایران و متعلق به زمان باقی هستند. برخلاف ادعای برخی که می‌گویند ارتباط ایرانی‌ها با سرآغازهایمان گسسته، اما ما با سرآغاز‌ها مرتبط هستیم به همین دلیل همچنان زنده‌ایم و زمین نخورده‌ایم.

او تصریح کرد: یکی از این سرآغاز‌ها عاشورا است که ارتباط با آن قطع نشده و شهیدان آوینی، سلیمانی، حججی با سرآغاز ارتباط داشتند و اگر ارتباط با سرآغاز قطع شود دچار سستی و زوال می‌شویم.

وی با بیان اینکه روایت فتح یک کار نوین از یک روایت غریب بود تصریح کرد: آوینی جنگ را فتح دید نه جنگ، به همین دلیل توانست روایت فتح را خلق کند.  

یامین پور تصریح کرد: نکته ما فقدان انسان‌های هم افق با حقیقت جاری است نه فقدان کسانی که تکنیک‌ها را می‌دانند.

سپس رییس حوزه هنری استان کرمان نیز گفت: آیین هفته هنر انقلاب اسلامی در واقع یک نقطه پایانی بر اتفاقات سال گذشته و آغازی بر اتفاقات پیش‌روی حوزه هنری استان کرمان است.

مجتبی اسدی افزود:جایزه ویژه امسال با نام "ریحانه" هم که در واقع لباس شهیده ریحانه سلطانی‌نژاد از شهدای خردسال حادثه تروریستی ۱۳ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ در گلزار شهدای کرمان است که به‌صورت امانت در دست ماست و هر ساله به هنرمند یا هنرمندان شاخص ایثار و شهادت اهدا می‌شود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از هنرمندان و چهره‌های فعال هنر انقلاب اسلامی در کرمان تجلیل و امین شجاعی به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان کرمان در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

لازم به توضیح است جایزه ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی امسال با نام «ریحانه» به یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان و دختر کاپشن صورتی با گوشواره قلبی به حلقه ادبی قلمه اهدا شد؛ این حلقه ادبی متشکل از نویسندگانی است پس از حادثه تروریستی کرمان روایتگر شهدای این حادثه بودند.

دیگر خبرها

  • کمک ۱۰ میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه
  • اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • بهره برداری از زمین چمن مصنوعی هنرستان شهید حیدریان قم
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت 
  • آغاز عملیات ساخت بلوار شهید سلیمانی در مهریز
  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد
  • جوان‌ترین بازیکن لیگ برتر، جایی دور از تهران!