Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی شهردار بیرجند گفت: لازم است تفاهم نامه‌ای بین شهرداری و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای مشارکت شهرداری در ایجاد باغ موزه دفاع مقدس استان امضاء شود.

محمدعلی جاوید، امروز سه شنبه 31 تیر در جلسه شورای اسلامی بیرجند با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در استانداری با موضوع ایجاد موزه دفاع مقدس با توجه به اهمیت و جایگاه جهانی ایجاد موزه دفاع مقدس، گفت: با توجه به اینکه تمام پروژه‌های شهرداری برای این دوره تعریف شده‌اند و با تامین اعتبار آن‌ها از محل منابع داخلی شهرداری این پروژهها در حال تکمیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه بودجه 180 میلیارد تومانی برای امسال شهرداری پیش بینی شده است که اگر به 220 میلیارد تومان نیز افزایش یابد به دلیل تورم موجود نمی‌توانیم تمام پروژه ها را به بهره برداری برسانیم، بنابراین از محل اعتبارات داخلی شهرداری نمی‌توانیم کمکی برای ایجاد موزه دفاع مقدس استان انجام دهیم.

شهردار بیرجند بیان کرد: لازمه مشارکت شهرداری در این خصوص امضاء تفاهم نامه‌ای بین شهرداری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این حوزه است تا شهرداری در قالب ارائه لایحه‌ای به شورا چگونگی مشارکت خود را در این زمینه مشخص کند.

جاوید یادآور شد: در این صورت اعضای شورا نیز می‌توانند تصمیم لازم را برای نحوه مشارکت شهرداری در ایجاد پارک موزه دفاع مقدس به شرطی که بدون حصار طراحی شود، را بگیرند؛ این گونه عموم مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی نیز چندی پیش در بازدید از زمین مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برای پیگیری میزان پیشرفت پروژه، اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود در استان برای اجرایی شدن پروژه موزه دفاع مقدس استفاده شود.

وی افزود: جهت‌گیری‌ها کاملا مشخص باشد که تا پایان سال پروژه به چه مرحله‌ای خواهد رسید.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این پروژه باید در قالب برنامه میان مدت و چند ساله اجرا شود، اظهار کرد: آغاز عملیات موزه دفاع مقدس نیازمند اقدامات زیرساختی است که باید در برنامه میان مدت مورد توجه قرار گیرد.

معتمدیان بیان کرد: لازم است کمیته‌های مربوطه برای تامین زیرساخت‌های این مجموعه به زودی تشکیل و کارگروه با اعلام نتایج برگزار شود.

وی  از راه و شهرسازی استان خواست تا با این پروژه همکاری لازم را داشته باشد و تصریح کرد: لازم است با تقسیم کار لازم بین دستگاه‌ها، کار پیشرفت داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: پیشرفت پروژه‌های حوزه دفاع مقدس به ویژه موزه‌ها باید از حالت دولتی صرف خارج و در این راستا لازم است از ظرفیت نهادها، سمن‌ها و خیرین استفاده شود.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی موزه دفاع مقدس موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۱۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با شب میلاد دومین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی (ع) مراسم ضیافت افطاری و اکرام ایتام در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم، حاضرین مهمان سفره اطعام کریمانه امام حسن مجتبی (ع) بودند و شب میلاد آن امام همام را جشن گرفتند.

اجرای برنامه‌هایی چون اجرای تئاتر و مداحی، سخنرانی از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بودند.

کد خبر 6062711 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • تملکات پروژه قبرستان نو قم به ۸۲ مغازه رسید / ضرب‌الاجل تا پایان فروردین برای مالکان
  • بیش از ۵۰ هزار نفر زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید کردند
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس
  • تملکات پروژه قبرستان قم به ۸۲ مغازه رسید / ضرب‌الاجل تا پایان فروردین برای مالکان
  • تملکات پروژه قبرستان قم به ۸۲ مغازه رسید / ضرب‌الاجل ۱۵ روزه برای مراجعه مالکان