Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@04:58:32 GMT

شورای نگهبان عامل دوم رکن نظام است

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۳۳۸۱

شورای نگهبان عامل دوم رکن نظام است

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس گفت: آن چیزی که موجب شده که شورای نگهبان عامل دوم رکن نظام شناخته شود، بحث تایید مصوبات مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری فارس از شیراز، مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس امروز در دیدار سرپرست هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در فارس با اشاره به اینکه تضمین‌کننده حفظ شریعت، ولایت‌فقیه و شورای نگهبان است، اظهار داشت: فقیه، به دلیل اینکه بنا است شریعت ناب را پیاده کند ولایت پیداکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام‌والمسمین محمد استوار میمندی در ادامه به رسالت‌های شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: درست است که تایید صلاحیت‌های کاندیدا به شورای نگهبان محول شده اما رسالت اصلی شورای نگهبان این مورد نیست اگرچه بسیار مهم و حائز اهمیت است، اما آن چیزی که موجب شده که شورای نگهبان عامل دوم رکن نظام شناخته شود بحث تایید مصوبات مجلس شورای اسلامی است.

وی تصریح کرد: مرحوم شیخ فضل‌الله نوری نیز به دنبال تشکیل شورای نگهبان بود البته گاهی ادبیات نیز تفاوت دارد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس به نقل از  آیت‌الله شب‌زنده‌دار بیان کرد:  ما نیز مدل شورای نگهبان را  به شوراهای شهر و روستا تکثیر می‌کردیم، چراکه بسیاری از شکایت‌هایی که به دیوان عالی می‌رسد از مصوبات شوراها و شهرداری است و پس از بررسی مشاهده می‌کنیم که بسیاری از آنان خلاف شرع بین است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس اضافه کرد: همان‌طور که مجلس شورای اسلامی نهادی به‌عنوان شورای نگهبان دارد که از مصوبات مراقبت می‌کند تا خلاف شرع نباشد، لااقل هر استان نیز باید یک شورا داشته باشند تا مصوبات شوراهای اسلامی شهر را نظارت کنند.

انتهای پیام/ م

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس مدیر حوزه های علمیه استان فارس شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۳۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت:  « طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

دیگر خبرها

  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • فراجا وظایف ذاتی و قانونی در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم
  • روحیه جهادی و دانش‌پایه بودن نظام دفاعی عامل برتری قدرت نظامی ایران است
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد
  • هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی