Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه انتظار داریم گاهی شاهد ابرناکی آسمان، وزش باد نسبتا شدید و همچنین رگبار و رعدوبرق‌های پراکنده در آسمان استان باشیم.

احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امروز روز گرمی را سپری کردیم و همان‌گونه که پیش‌بینی شد شاهد افزایش قابل ملاحظه و محسوس دما در استان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیشینه در شهرهای ساری، پل‌‌سفید و گلوگاه با ۳۹ و قائم‌شهر و آمل با ۳۸ درجه سانتی‌گراد رسید البته دمای احساسی با توجه به رطوبت و شرجی بودن بیشتر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران  بیان کرد: آخرین روز تیر ماه امسال شاهد گرمای کم‌سابقه در استان بودیم که از این نظر رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

اسدی تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امشب با تغییر سوی جریانات شاهد وزش باد در آسما مازندران هستیم که در برخی مناطق می‌تواند شدید باشد.

وی ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه علاوه بر استقرار جریانات مرطوب شمالی و عبور متناوب امواج ناپایدار تراز میانی انتظار داریم گاهی شاهد ابرناکی آسمان، وزش باد نسبتا شدید و همچنین رگبار و رعدوبرق‌های پراکنده در آسمان استان باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با هشدار احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست بنیان، تاسیسات و داربست‌ها، شکستن شاخه درختان، احتمال سیلاب‌های ناگهانی محلی، خاطرنشان کرد: باتوجه به این شرایط باید نسبت به استحکام سازه‌های موقت و داربست‌ها  اقدام لازم به‌عمل آید و همچنین صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه محدود شود.

اسدی درباره وضعیت دمای هوای استان نیز یادآور شد: بیشینه دمای هوای روند کاهشی پیدا می‌کند به‌طوری‌که بین چهار تا ۱۰ کاهش پیدا می‌کند.

وی در پایان گفت: دریای مازندران تا  پایان هفته به‌صورت مواج می‌شود.

انتهای پیام/86034/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران وضعیت هوای مازندران پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۳۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده

ایسنا/مازندران بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان مازندران از روز پنج‌شنبه ۶ تا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آسمان استان صاف و همراه با افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام هواشناسی مازندران آسمان استان در روز پنج‌شنبه ۶ تا تا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود.

اما در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما؛ در مناطق غربی استان از اواخر روز  ابری، بتدریج با بارش پراکنده و وزش باد همراه است.

به گزارش ایسنا مجموع بارندگی از بعدازظهر دوشنبه ۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۵ اردیبهشت بدین شرح است: رینه ۵۶ ، پل سفید ۷۱، کجور ۵۲ ، دلیر ۳۹، بلده۳۸ و قراخیل قائمشهر ۴۰، آلاشت ۳۳، ساری ۳۷ و شیاده بابل ۳۲، بابلسر ۳۱، کیاسر ۵۲، آمل و جویبار ۳۲، دشت ناز ۳۶، بیشه بنه بهشهر ۳۹، کلاردشت ۲۵، سیاه بیشه ۱۹، ایزدشهر ۱۵و گلوگاه ۲۷، رامسر ۱۱، نوشهر۱۰ و تنکابن ۹، ایزدشهر ۱۵، بندر امیرآباد بهشهر ۲۳ میلیمتر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی دانشگاه کالیفرنیا: گرمای بی سابقه در تابستان
  • گرمای بی سابقه در راه است
  • پیش بینی دانشگاه کالیفرنیا: گرمای بی سابقه در تابستان امسال
  • روزهای گرم اردیبهشتی در آسمان مازندران
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • تداوم بارش‌ها و رگبارهای بهاری در یزد تا فردا
  • هوای البرز گرم می‌شود
  • آسمان مازندران امروز ابری و باران پراکنده
  • رگبار باران و وزش باد در مازندران