Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: توسعه و کشت گیاهان دارویی یکی از راهکارهای عملیاتی جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است.

اسفندیار حسنی مقدم در دیدار با رئیس اداره امور عشایر الیگودرز که شامگاه ۳۱ تیرماه صورت گرفت، با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های استان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشت گیاهان دارویی در استان نهادینه شده، ضروری است منابع طبیعی زمین مورد نیاز برای توسعه کشت گیاهان دارویی را اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: وجود اقلیم‌های متفاوت آب و هوایی از کوهستانی سرد در مناطق شمالی گرفته تا مناطق معتدل مرکزی و گرم و خشک جنوبی، چشمه‌سارها و منابع آب زیرزمینی فراوان از جمله مزیت‌های نسبی استان برای تولید گیاهان دارویی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان‌ افزود: سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان ۲۷۹۱ هکتار با تولید ۱۳ هزار و ۶۹۹ تن است.

حسنی مقدم تأکید کرد: توسعه و کشت گیاهان دارویی یکی از راهکارهای عملیاتی جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطرنشان کرد: کشت گیاهان دارویی علاوه بر ارتقاء درآمد و ایجاد اشتغال برای استان و کشور می‌تواند راهکار برون‌رفت از اقتصاد تک‌محصولی نفت و ارز آوری برای کشور باشد.

گفتنی است، در پایان این دیدار از اعظم لطفی به خاطر پیگیری پرونده‌های عشایر خسارت دیده از سیل سال ۹۸ تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گياهان دارويي اقتصاد مقاومتی جهاد كشاورزي کشت گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: کارگروه اقتصاد دریا محور هنوز در فاز فرایندی است و خروجی عملیاتی نداشته و دلیلش هم شروع کار کارگروه استانی پیش از کارگروه ملی است که جمع‌بندی ملی، طبقه بندی استانی را در این کارگروه تغییر داد و امسال با گذر از این مرحله، عملیات‌های تعریف شده را شروع می‌کنیم.

مهدی دوستی، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، در جمع خبرنگاران با اشاره به تعدد نظام اولویت‌های استان، اظهار کرد: پیشبرد همزمان برنامه‌های اجرایی اقتصاد دریا پایه، تحقق مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری و عملیاتی کردن شعار سال سه کلان اولویت استان هستند.

وی پیگیری مستمر مصوبات سفر و برگزاری جلسات کارگروه اقتصاد دریا محور را در حال انجام اعلام کرد و عنوان کرد: کارگروه اقتصاد دریا محور هنوز در فاز فرایندی است و خروجی عملیاتی نداشته و دلیلش هم شروع کار کارگروه استانی پیش از کارگروه ملی است که جمع‌بندی ملی، طبقه بندی استانی را در این کارگروه تغییر داد و امسال با گذر از این مرحله، عملیات‌های تعریف شده را شروع می‌کنیم.

دوستی حرکت در مسیر تعیین شده توسط مقام معظم رهبری را تکلیف مهم استان دانست و تاکید کرد: برای تحقق شعار سال نیز کارگروهی در حال شکل‌گیری و انسجام است که هدف مشخص این کارگروه تعیین راهبردهای ماندگار در مسیر جهش تولید است.

وی در خصوص راهبردهای تحقق شعار سال، افزود: پیدا کردن راهکارها و نحوه مشارکت مردم در اقتصاد وظیفه‌ی سخت مدیران است اما باید مسیر مشارکت برای مردم مشخص باشد و فراتر از مدل‌های فعلی که مثلاً زمینی برای دامداری در اختیار مردم قرارمی‌گیرد، باشد.

وی در پایان بر پیشبرد همزمان سه کلان اولویت برنامه‌ای استان نیز تاکید کرد و گفت: اعضای شورای مشورتی کارگروه تحقق شعار سال کار خود را شروع کرده‌ اند همچنین بیشتر مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان نیز ابلاغ شده که باید در اجرای همزمان، مردم اثر و راهگشایی این مصوبات را ببینند، به عنوان مثال در حوزه راه‌آهن مصوبات مهمی داریم که می‌تواند به بندر شهید رجایی جانی دوباره دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان