Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال گفت: در شرایطی که فوتبال در پدیده استعدادیابی دچار سرنوشت شومی شده است اما در فوتسال با چنین مشکلی مواجه نیستیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فوتبال ایران در سالیان اخیر در مقایسه با گذشته با کمبود ستاره مواجه بوده است. در واقع استعدادیابی در این ورزش به درستی انجام نشده و به همین دلیل شاهد کمبود ستاره در این ورزش هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل فوتسال هیچ‌گاه دچار افت نشده و توانسته در هر دوره استعدادهای نوینی را معرفی کند.

حسین شمس در خصوص اینکه چرا فوتبال با افت ستاره مواجه است و این اتفاق در فوتسال رخ نداده به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: علت اینکه فوتسال توانسته در تولید بازیکنان ستاره با مشکل مواجه نشود این است که طرحی در زمان آقای کیومرث هاشمی در آموزش و پرورش راه‌اندازی شد که مدارس فوتسال به خوبی در میان دانش‌آموزان ایجاد شدند و از سال 2012 بازیکنان بزرگی چون مسلم اولاد قباد از فوتسال دانش‌آموزی به تیم ملی رسیده‌اند.

وی افزود: علاوه بر مسابقات دانش‌آموزی که بسیار مؤثر بوده، فردی به نام علی صانعی یک‌تنه در زمینه استعدادیابی فوتسال فعالیت می‌کند و بانک اطلاعاتی در اختیار دارد که در آن هزار بازیکن مستعد از 16 تا 20 سال شناسایی شده‌اند و نسل به نسل به رده‌های مختلف تیم‌های ملی راه پیدا می‌کنند. ضمن اینکه با تشکیل تیم امید، نگرانی در مورد آینده فوتسال وجود ندارد و هر ساله بازیکنان مستعد بیشتری کشف می‌شوند که آماده خدمت به تیم ملی هستند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: فوتبال ایران از زمانی که زمین‌های خاکی جمع شدند، دچار افت شد. نسل فعلی بیشتر در فکر این است که مدل موهای خود را مد روز قرار دهد و حاضر نیست سختی بکشد. در گذشته بازیکنان توپ را روی سنگ کنترل می‌کردند و پاس می‌دادند ولی امروزه روی چمن، بازیکنان سختی نمی‌کشند. البته که در دنیا زمین خاکی نیست ولی اگر ما زمین‌های خاکی را جمع کردیم، نتوانستیم جایگزین مناسبی برای آن تولید کنیم. در واقع اگر لازم است تمامی بازیکنان با تمرین روی چمن پیشرفت کنند، این روش را به درستی اجرایی نکردیم.

وی ادامه داد: بازیکنان خلاقی در فوتبال ایران نظیر علی کریمی ساخته و پرداخته شدند. این بازیکنان برای آنکه به سطح عالی برسند، سختی‌های زیادی را متحمل شدند ولی این اتفاق این روزها کمتر رخ می‌دهد. باید بپذیریم که پول زیاد در فوتبال باعث دردسر شده است. بسیاری بازیکنان هستند که تشنه موفقیت بوده و تلاش زیادی می‌کنند تا دیده شوند اما با دریافت اولین دستمزد بالا، انگیزه کمتری برای زحمت کشیدن دارند. این بازیکنان دیگر میلی به پیشرفت ندارند و در همان سطحی که بودند باقی می‌مانند. فوتبال برای آنکه از سرنوشت شومی که برایش چیده شده خارج شود، باید راهکارهای جدیدی برای استعدادیابی پیدا کند و اجازه ندهد بازیکنانی که می‌توانند اتفاقات مهمی را رقم بزنند، با رسیدن به آرزوهای کوچک، دست از تلاش و کوشش بکشند.

شمس در خصوص رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا و هم‌گروهی ایران با عربستان، تایلند و کره جنوبی تصریح کرد: شرایط تیم ملی ایران بسیار خوب است و این تیم باز هم قهرمان می‌شود. محمد ناظم‌الشریعه بازیکنان جوان را در دو اردو امتحان کرده و از اردوی جدید قرار است بازیکنان مس سونگون و گیتی‌پسند به تیم اضافه شوند. تورنمنت چهارجانبه‌ای هم در کیش برگزار می‌شود که حضور در این جزیره نیاز به ویزا ندارد و تیم‌های خارجی راحت‌تر در این جزیره حاضر می‌شوند.

وی افزود: مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا قرار است از اواسط آبان ماه برگزار شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر آنکه ترکمنستان از میزبانی انصراف داده قرار است میان تایلند و یک کشور از آسیای میانه میزبان را انتخاب کند که با توجه به بهره‌مندی تایلند از امکانات بهتر، شانس این کشور برای میزبانی بیشتر خواهد بود. ضمن اینکه دلیل انصراف ترکمنستان این است که در این کشور بیمار مبتلا به ویروس کرونا یافت نشده است.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: حسین شمس ویروس کرونا تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر هم به سرنوشت اصفهان دچار می‌شود؟

لغو کنسرت‌ها در بوشهر این نگرانی را ایجاد کرده که با ادامه این روند، شاهد تبدیل ماجرای بوشهر، به ماجرایی شبیه به بحران اصفهان باشیم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، لغو کنسرت‌ها در بوشهر، در روزهای گذشته خبرساز شده است. ابتدا کنسرت آرمان گرشاسبی به تاریخ‌های 30 و 31 فروردین 1403 لغو شد، سپس خبر آمد که کنسرت معین زندی در بوشهر لغو شده است؛ زندی قرار بود پنجم تا هفتم اردیبهشت 1403 در بوشهر روی صحنه برود.

حالا به نظر می‌رسد که ماجرای بوشهر درحال تبدیل شدن به بحرانی شبیه به بحرانِ اصفهان است؛ هرچند که علت این بحران‌ها شکل‌شان با هم متفاوت باشد. به این اتفاقات لغو روز پایانیِ فستیوال کوچه را هم اضافه کنید.

کج سلیقگی در لغو کنسرت علیرضا قربانی

در روزهای گذشته مدیرکل ارشاد استان بوشهر در گفت‌وگویی گفته بود: «سیاست ها و قوانین موجود برای برگزاری کنسرت موسیقی مشخص و شفاف است. این روال در استان بوشهر شکل طبیعی خود را طی می کند اما در اقدامی نادر و به دلیل یک سری ناهماهنگی ها در خارج از فضای کاری ارشاد اسلامی استان شاهد لغو مجوزهای برگزاری کنسرت هایی در بوشهر بودیم که موضوع اصلاح و سوتفاهم ایجاد شده رفع شده است.»

حالا اما صحبت‌هایی تازه از عبدالرحیم افروغ مدیرکل ارشاد بوشهر منتشر شده که بخش‌هایی از صحبت‌های او را می‌خوانید:

«مشکل کنسرت آقای گرشاسبی حل شد اما بعد از زمان برگزاری این اتفاق افتاد؛ ما برای برگزاری کنسرت آقای گرشاسبی در آینده مشکلی نداریم.

در حال حاضر قرار است جشنواره موسیقی خلیج فارس را با توجه به فرا رسیدن روز خلیج فارس داشته باشیم.

پس از برگزاری جشنواره کلیه درخواست‌های برگزاری کنسرت را بررسی می‌کنیم و مجوز خواهیم داد.»

بررسی صحبت‌های مدیرکل ارشاد بوشهر نشان می‌دهد که وحدت رویه‌ای برای اعلامِ علت لغو کنسرت‌ها هم وجود ندارد. به نظر می‌رسد که برای حل این مشکل و جلوگیری از ایجاد بحرانی دیگر، لازم است که هر چه سریع‌تر مسئولان وزارت ارشاد وارد عمل شده و این ماجرا را حل و فصل کنند.

فراموش نکنیم که در ماجرای کنسرت‌های علیرضا قربانی در اصفهان که سال گذشته رُخ داد، در نهایت همه دیدند که جلوگیری از برگزاری آن کنسرت‌ها اقدامی اشتباه بوده است. در آن ماجرا ثابت شد که سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و البته دفتر موسیقی این وزارتخانه کاملا درست و به جا بوده است.

به نظر می‌رسد که این بار هم باید وزارت فرهنگ، به طور مستقیم ورود کند تا تصمیم‌گیری نهایی درباره برگزاری اجراهای بوشهر را این وزارتخانه اتخاذ کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش بازیکنان و سرمربی ژاپن به حذف تلخ از جام ملت ها
  • شگفتی بزرگ جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ گربه سیاه ایران حذف شد!
  • حضور بانوان ملی پوش در تمرین امروز پرسپولیس (+عکس)
  • دو بانوی ورزشکار پارادوومیدانی کشور مهمان ویژه تمرین پرسپولیس
  • بانوان ملی‌پوش در تمرین تیم فوتبال پرسپولیس
  • استقلالی‌ها دیگر با لشگرکشی قهرمان نمی‌شوند | جدایی یحیی به نفع پرسپولیس شد | پرسپولیس بهترین تیم ایران است | استقلال امتیاز از دست می‌دهد و...
  • بوشهر هم به سرنوشت اصفهان دچار می‌شود؟
  • پرسپولیس امسال هم قهرمان لیگ می‌شود/ حاشیه‌های استقلال زیاد است
  • صعود دلهره‌آور فوتسال ایران در مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا - تایلند
  • سرنوشت قهرمانی دست استقلال است