Web Analytics Made Easy - Statcounter

جیمی جامپ‌ها از جنس کانگرو‌ مسابقه فوتبال را بهم زدند! +عکس و فیلم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: مسابقه فوتبال لیگ استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام موشک‌ها و پهپاد‌ها «وعده صادق» را رقم زدند؟

عملیات «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق که منجر به شهادت سردار شهید محمدرضا زاهدی، سردار شهید محمدهادی حاجی رحیمی و جمع دیگری از همراهانشان شد، در ساعات پایانی روز شنبه ۲۵ فروردین آغاز شد و اهداف مشخصی در سرزمین‌های اشغالی هدف پهپاد‌های انتحاری و موشک‌های بالستیک و کروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

به گزارش ایرنا، در این عملیات پهپاد‌های شاهد ۱۳۱، شاهد ۱۳۶، موشک‌های بالستیک خیبرشکن و عماد و موشک‌های کروز پاوه مورد استفاده قرار گرفت که این گزارش مروری خواهیم کرد بر تسلیحات بکار رفته در این عملیات که باعث ضربه به بخش عمده‌ای از ساختار و ماشین جنگی رژیم صهیونیستی شد.

** پهپاد‌های شاهد ۱۳۱/۱۳۶

شاهد ۱۳۶ شناخته شده‌ترین عضو خانواده پهپاد‌های شاهد است که طی سال‌های گذشته ظهور و بروز آن در صحنه‌های عملیاتی به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته است. شاهد ۱۳۶ در حقیقت نمونه‌ای با مقیاس ۱.۴ از پهپاد شاهد ۱۳۱ است که به دلیل ابعاد بزرگتر نسبت به شاهد ۱۳۱ از برد بیشتری برخوردار است و برد عملیاتی آن به ۲۰۰۰ کیلومتر می‌رسد.

طول این پهپاد ۳.۵ متر و فاصله دو سر بال ۳ متر است و از موتور پیستونی با قدرت ۵۰ اسب بخار برخوردار است. حداکثر وزن برخاست این پهپاد ۲۵۰ کیلوگرم است و می‌تواند یک سرجنگی ۵۰ کیلوگرمی را حمل کند.

شاهد ۱۳۶ تا ۱۴ ساعت مداومت پرواز دارد و با حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت می‌تواند تا سقف ارتفاع ۱۲ هزار پا پرواز کند.

این پهپاد به دلیل برخورداری از سامانه‌های ناوبری تلفیقی پیشرفته از دقت اصابت بسیار بالایی برخوردار است به طوریکه تصاویر اصابت آن در میدان‌های مختلف رزم همواره مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

** موشک بالستیک خیبرشکن

دیگر سلاح به کار رفته در عملیات وعده صادق، موشک بالستیک خیبرشکن است که یکی از مدرن‌ترین موشک‌های بالستیک ایرانی محسوب می‌شود.

موشک بالستیک سوخت جامد خیبرشکن در بهمن سال ۱۴۰۰ توسط نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد و در نسخه اولیه ۱۴۵۰ کیلومتر برد دارد. خیبرشکن در مقایسه با موشک‌های قبلی در چنین بردی، یک‌سوم وزن دارد و زمان آماده‌سازی آن هم تا یک‌ششم کاهش یافته است.

کلاهک و سرجنگی موشک خیبرشکن از نوع جداشونده است که تا لحظه اصابت به هدف قابلیت هدایت را دارد و همچنین می‌تواند با اجرای مانور سامانه‌های پدافندی و ضدموشکی دشمن را فریب دهد.

در جریان بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی هوافضای سپاه در آبان‌ماه سال گذشته، نمونه دیگری از موشک خیبرشکن به نمایش گذاشته شد که سرجنگی آن متفاوت از نسخه اولیه بود و برد آن نیز به ۱۸۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

همچنین در بهمن‌ماه سال گذشته، در قالب رزمایش پیامبر اعظم ۱۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شبیه‌ساز پایگاه هوایی نواتیم رژیم صهیونیستی -که در عملیات وعده صادق مورد هدف قرار گرفت- مورد اصابت موشک‌های خیبرشکن قرار گرفت.

** موشک بالستیک عماد

عماد نخستین موشک بالستیک سوخت مایع و دوربرد ایران است که به سرجنگی با هدایت‌شونده مجهز شد که این موضوع به وسیله نصب بالک‌ها بر روی سرجنگی عماد رخ داد. نصب بالک بر روی سرجنگی قابلیت هدایت و کنترل موشک تا لحظه اصابت را فراهم می‌کند.

عماد از جمله موشک‌های دوربرد جمهوری اسلامی ایران با برد ۱۷۰۰ کیلومتر است که تا ۷۵۰ کیلوگرم سرجنگی را می‌تواند حمل کند. طول این موشک ۱۵.۵ متر است و وزن آن هم بیش از ۱۷ تن است.

عماد همچنین قابلیت نصب بر روی سیستم پرتاب خشابی موشک‌ها از شهر‌های موشکی زیرزمینی را که تحت عنوان «رگبار موشکی» شناخته می‌شود، دارد.

** موشک کروز پاوه

پاوه یکی از آخرین دستاورد‌های موشکی کشورمان در حوزه کروز است که سال گذشته در خلال یک برنامه تلویزیونی تصاویر آن برای نخستین بار پخش شد و کمی بعد نیز در نمایشگاه دستاورد‌های نیروی هوافضای سپاه با حضور رهبر معظم انقلاب به طور رسمی از آن رونمایی شد.

این موشک برد ۱۶۵۰ کیلومتری دارد و به دلیل قابلیت تعریف نقطه‌راه برای آن می‌تواند از سمت‌های مختلف به هدف خود حمله کند.

برخورداری از این قابلیت باعث می‌شود تا این موشک از سمتی غیر از آن سمتی که دشمن انتظار حمله را دارد به هدف خود نزدیک شود و به این ترتیب باعث فریب و سردرگمی پدافند هوایی دشمن شود.

تاکنون مشخصات رسمی از موشک کروز پاوه منتشر نشده است، اما سرعت این موشک به دلیل برخورداری از موتور‌های توربوجت و یا توربوفن بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

دیگر خبرها

  • ترکیب الهلال برای رسیدن به ستاره پنجم آسیا
  • واکنش جی اوسو نسبت به خیانت سولو به جیمی در اسمکدان/ اخبار WWE
  • آمریکایی‌ها روزی از گزینه نظامیِ روی میز حرف می‌زدند، اما ...
  • بازگشت روماریوی برزیلی به زمین مسابقه!
  • پیروزی مس کرمان برابر شهرداری آستارا در لیگ یک فوتبال
  • اعلام آرای انضباطی ۳ تیم لیگ برتری فوتبال
  • محکومیت سپاهان و شمس آذر از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
  • کدام موشک‌ها و پهپاد‌ها «وعده صادق» را رقم زدند؟
  • ملاقات جذاب قلعه‌نویی و ستاره نامدار ایتالیا(عکس)
  • احضار رونالدو به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عربستان