Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@21:31:11 GMT

آمادگی خمین برای شروع سال تحصیلی جدید

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۵۲۱۰

آمادگی خمین برای شروع سال تحصیلی جدید

پیرحسینلو مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمین در در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از آمادگی این شهرستان برای شروع سال تحصیلی جدید خبرداد.

پیرحسینلو افزود: با عنایت به شیوع ویروس کرونا امسال پروژه مهر متفاوتی خواهیم داشت و آمادگی کامل خود را برای سال تحصیلی جدید اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: در طرح مهر امسال کارگروه بهداشتی را برای بررسی و نظارت بر عملکرد بهداشتی مدارس و کلیه اماکن مرتبط با آموزش و پرورش پیش بینی کرده ایم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمین بیان کرد: در مجموعه شهرستان بعد از ابلاغ از سوی وزارت آموزش و پرورش از ۱۵ شهریورماه مدارس را با رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی خواهیم کرد.

به گفته فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی سال تحصیلی جدید از پانزدهم شهریور ماه آغاز می‌شود و در شهرستان‌های سفید مدارس به صورت عادی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خواهند کرد و دانش اموزان با رعایت ضوابط بهداشتی در سرکلاس درس حضور خواهند یافت.

در شهرستان‌های زرد فعالیت مدارس همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی مقابله با شیوع ویروس کرونا در بین دانش‌آموزان خواهد بود وفعایت مدارس در شهرستان‌های قرمز هم مانند سال گذشته به صورت آموزش از راه دور از طریق فضای مجازی و شبکه شاد خواهد بود.

استان مرکزی ۲ هزار و ۲۶۹ مدرسه دارد که ۲۲۷ هزار دانش آموز دراین مدارس تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدارس استان مرکزی سال تحصیلی جدید سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۵۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حسینی اظهار کرد: مهارت‌آموزی یکی از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و طی تفاهم‌نامه کشوری، طرح ملی ماهر فی‌مابین جمعیت هلال احمر کشور و وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری منعقد شده است.

وی بیان کرد: برنامه‌های مختلف مشارکتی در راستای اجرای این طرح برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و اجتماعی دانش‌آموزان تدوین شده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت: دانش‌آموزان با شرکت در این طرح، حداقل یک مهارت آموزشی را فرا می‌گیرند اما سرفصل‌های آموزشی در مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت است و متناسب با سن دانش آموزان ارائه می‌شود.

حسینی اظهار کرد: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) است که با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

وی افزود: در این دوره آموزشی ۲ ساعته، دانش آموزان و والدین آنها با سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر مانند حفظ خونسردی در حوادث، شماره تلفن‌های اضطراری، نقاط امن و نحوه پناه‌گیری و خروج از نقاط امن آشنا می‌شوند.

مرحله اول اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی تا پایان اردیبهشت ماه امسال اجرا و پس از آن در سال تحصیلی جدید از سر گرفته می‌شود.

کد خبر 6080017

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۱۶هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • عملیات سخت شناور‌کردن تقویم آموزشی
  • توانمندسازی ۵۳درصد از آموزگاران خراسان رضوی
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی کلید خورد | شروع سال تحصیلی بر اساس وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی ١۴٠٣
  • تغییر تقویم آموزشی در انتظار تایید مجلس/آغاز سال تحصیلی براساس شرایط آب‌و هوایی