Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت‌اله شهبازی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه ۳۱ درصد کشمش کشور در همدان تولید می‌شود، گفت: به طور متوسط سالانه ۴۶ هزارتن کشمش در استان تولید می‌شود که از این میزان، ۳۶ هزار و ۶۰۰ تن به شکل کشمش صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبا بیان اینکه ۳۳ درصد صادرات کشمش کشور مربوط به این استان است ادامه داد: ۶.۸ درصد باغ‌های انگور کشور به مساحت ۲۱ هزار و ۷۰۰ هکتار در استان همدان قرار دارد ادامه داد: پارسال ۴۰۶ هزار تن انگور از این تاکستان‌ها برداشت شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۲۰ هزار تن تولید انگور استان باشد که رشد خود را در سال‌های گذشته و امسال داشته است.

شهبازی با بیان اینکه شهرستان ملایر با ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیرکشت ۳.۴ درصد را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: سال گذشته این شهرستان با ۲۴۲ هزار تُن تولید انگور، بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در خصوص اجرای طرح فراز در سطح باغ‌های انگور استان نیز بیان کرد: تا پایان سال ۹۷ کل طرح فراز ایجادشده در استان ۲۰ هکتار بود.

او با بیان اینکه سال گذشته با کمک سند راهبردی سه‌ساله استان ۸۵ هکتار سطح زیر کشت طرح فراز افزایش یافت، یادآور شد: در برنامه پیش‌بینی‌شده در سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰، باید ۶۰۰ هکتار طرح فراز در استان ایجاد شود.

شهبازی با تاکید بر اینکه اجرای طرح فراز مورد استقبال باغ‌داران قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هکتار پرونده طرح فراز آماده است که پس از تامین منابع مالی اجرا می‌شود.

این مسئول ادامه داد: متوسط تولید انگور در استان بیش از ۱۹ تن در هکتار است و اجرای طرح فراز عملکرد را تا ۲ برابر افزایش داده و کیفیت را نیز به طرز چشمگیری بالا برده است.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی همدان تولید انگور تولید انگور استان همدان طرح فراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوب مزارع گندم به لطف باران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ عزیزان افزود: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۰ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن است.
وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش بینی وضعیت جوی استان همدان
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی