Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزگاری که همه نگران جان سلامت خویش هستند ما پرستاران علاوه بر نگرانی برای سلامت خود نگران وضع بیمارانمان هم هستیم و باید سلامت باشیم تا بتوانیم سلامتی ببخشیم و حق ما این نیست که اینگونه از حقوقمان کاسته شود و زندگیمان دچار بحران گردد. این نوعی ظلم و تبعیض است و در عجبم که چرا کسی از این ظلم عریان هراس ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ اواخر بهمن و اوایل اسفندماه سال پیش بود که وزارت بهداشت رسماً از ابتلای چند نفر از هموطنانمان به ویروس کرونا یا همان کووید ۱۹خبر داد و مردم ما از آن روز درگیر این میهمان شوم و منحوس شدند.

از همان ایام تا به امروز کادر درمان بیمارستانهای تابعه سازمان تامین اجتماعی این سفید پوشان سرو قامت و جهادگران جبهه های سلامت برای سلامت جامعه در شهر و استانمان خط شکن شدند، خود را برای مبارزه و مقابله با این حریف ناشناخته آماده ساختند.

به خوبی می‌دانیم، پرستاری شغلی سخت و جان‌فر‌ساست، چرا که ساعت‌های مدید شیفت و سرپا ایستادن، مراقبت از سلامتی و جان و روان بیماران و رسیدگی به سلامت جسم و روحیه بخشی به آنها و حتی گاهی شاهد مرگ و زندگی، بیمار بودن، کار هرکسی نیست، روحیه ای استوار و توانی پولادین میخواهد. لکن بحران ماه‌های اخیر، و ورود این ویروس پلید و ناشناخته مشقت شغل پرستاری را هرچه که بود، چندین برابر کرد و باری سخت‌تر از قبل روی دوش ما پرستاران گذاشت بعبارتی با ورود این ویروس و ثبت اولین موارد در استان بار درمان بیماران مبتلا به کرونا را روی شانه‌های این قشر سفیدپوش زحمتکش افتاد.

ما پرستاران در روزهای کرونایی، پا‌به‌پای جامعه پزشکی برای خدمت به مردم و بیماران، دست از تلاش بر نداشتیم و حتی دست از جان شستیم و تاکنون نیز تعداد زیادی از همکاران ما به خیل شهدای مدافع سلامت پیوستند.

تا جایی که اخیرا همکار بزرگوارمان زهرا عبدالهی نیز به صف این شهدا پیوست و خستگیمان را صدچندان ساخت، ما پرستارانی که جنس وجودیمان با سایر انسانها یکیست اما اگر بیمار باشیم بازهم باید در محیط کار حاضر بوده و با رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط آلوده به ویروس، به هموطنانمان خدمت کنیم؛ که البته این ایثارگری آرمان و رسم همیشگی ماست،  به هر حال سختی‌های کار در این شرایط حساس، اضطراب و افسردگی مضاعفی را به پرستاران تحمیل نمود به واقع درمان کرونا را باید بسان یک مثلث در نظر گرفت که دارای سه ضلع با کارکرد و وظیفه متفاوت است و اگر قرار است این دشمن پلید نابود شود فقط توسط این سه ضلع از پای در خواهد آمد.

ضلع اول مردم هستند که باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند که متاسفانه آمار مبتلایان این را نشان نمی‌دهد، ضلع دیگر دولت و دولتمردان ما هستند که باید محدودیت‌ها را بیشتر کند و وضعیت درمان را بهبود ببخشند و همزمان معیشت مردم و کادر درمان تامین شود در این راستا دستورات وزارت بهداشت ابلاغ و اعمال شد، تختهای بستری افزایش یافت، بخشهای ویژه کرونا شکل گرفت ولی وضعیت کادر درمان تغییری نکرد.

اما ضلع سوم این مثلث که از قضا قاعده آن را هم شکل می‌دهد کسی نیست جز کادر درمان به‌ویژه پرستاران بیمارستانها که باید حمایت شوند. ولی متاسفانه کار پرستاران افزایش یافت اما حمایت چندانی از پرستاران سازمان تامین اجتماعی صورت نگرفت.

با پذیرش بیماران مبتلا به کرونا و درمان آنها در بیمارستانهای تابعه سازمان تامین اجتماعی بسیاری از پرسنل زحمتکش این بیمارستانها در بخش های مختلف بستری مبتلا به این ویروس شده و خود نیز بیمار شدند و ایثارگران و جانبازان این جبهه به شمار میروند. با این حال صد افسوس این تنها اضطراب ناشی از بیماری و کار نیست که این قشر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

متاسفانه کاهش میزان حقوق و دستمزد کادر درمان سازمان تامین اجتماعی در ماه اخیر که ماهی سخت و مشقت بار بود انگیزه و روحیه ما را نه تنها تقویت نکرد، بلکه زندگی ما را دچار بحران و سختیهای معیشتی کرد و شاید تاکنون وضعیت کادر درمانِ سازمان به این حد زار و نزار نبوده است.

در روزگاری که همه نگران جان سلامت خویش هستند ما پرستاران علاوه بر نگرانی برای سلامت خود نگران وضع بیمارانمان هم هستیم و باید سلامت باشیم تا بتوانیم سلامتی ببخشیم و حق ما این نیست که اینگونه از حقوقمان کاسته شود و زندگیمان دچار بحران گردد. این نوعی ظلم و تبعیض است و در عجبم که چرا کسی از این ظلم عریان هراس ندارد.

در پایان ابتدا از مردم شریف و فهیم میخواهیم با رعایت بهداشت و پروتکل های بهداشتی ما را در نابودی این بیماری ناشناخته یارگیر باشند و ما نیز تا پای جان برای سلامتشان ایستاده ایم ثانیاً از مسئولانی که میبینند و وضعیت ما را درک میکنند میخواهیم به مطالبه بحق ما رسیدگی نمایند، چرا که جنگیدن ، توان رزم روحی و جسمی میخواهد و ما سربازان جبهه سلامت جامعه را ناتوان نسازند.

خدایا تو دانا و تواناترین شاهدین هستی پس گواه باش که ما گفتیم تا در روز قیامت بر ما نهیب نزنی که چرا فریاد نزدید و مطالبه ی حقتان را نکردید. 

جمعی از پرسنل درمان بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی بوشهر

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی ما پرستاران کادر درمان برای سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران

عباس عبادی افزود: در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آن ها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده اند.

وی از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران هایی مانند کرونا و غیره در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن ها در مجلس بتوان اقدمات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آن ها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

وی تصریح کرد: اکنون ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول به خدمت هستند، و نسبت پرستار به تخت، ۹ دهم و نسبت گروه پرستاری به تخت، ۱.۲ است که امیدواریم با افزایش جذب و تربیت نیروی انسانی، فاصله ۱.۲ تا ۱.۸ در سال‌های آتی برطرف شود.

عبادی اظهار داشت: از اقدامات خوب دولت سیزدهم اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است، زیرا این قانون پس از ۱۵ سال مسکوت ماندن و در دوره طرح تحول سلامت که زمان طلایی اجرای این طرح بود و اتفاقاً برخی افراد که امروز منتقد اجرای این طرح هستند در آن دوران مسئولیت داشتند، می‌توانست اجرایی شود اما نشد.

وی افزود: ارزش نسبی خدمات پرستاری در بخش هایی که سختی کار بیشتر است، بالاتر است. در سال جاری، مثلا در بخش های عمومی و داخلی جراحی ارزش نسبی معادل ۸ کا و در بخش های مراقبت های ویژه تا ۳۳.۴ کا هم افزایش پیدا می کند. البته چون تعداد بیماران بخش های عمومی نسبت به بخش های ویژه بیشتر است، نوعی تعادل در پرداختی ها صورت می گیرد؛ در آیین نامه هم پیش بینی شده که نباید بین همکاران پرستار هم رده تفاوت کارانه بیشتر از ۲.۵ برابر باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • نحوه محاسبه اضافه کاری پرستاران اصلاح می‌شود
  • معاینه تخصصی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان سمنان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • نحوه محاسبه اضافه‌کاری پرستاران اصلاح می‌شود