Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده کاشمر، کوهسرخ، خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام دولت در زمینه بستن سامانه ثبت وام ازدواج و همچنین محدود کردن پرداخت این تسهیلات به افراد دارای شرایط سنی خاص مورد قبول مجلس نیست زیرا این تصمیم گیری ها با سیاست های اصلی نظام مبنی بر توجه به امر مقدس ازدواج و تحکیم بنیان خانواده در تناقض است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام جواد نیک بین در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: دولت باید به تکالیف قانونی خود در مورد وام ازدواج عمل کند. وی با بیان اینکه مجلس یازدهم برای تسهیل ازدواج جوانان از همه ظرفیت‌های قانونی خود استفاده می‌کند، تصریح کرد: طبق تبصره ۱۶بند الف بودجه سال جاری، بانک مرکزی موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، به هرکدام از زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها از اول فروردین سال ۱۳۹۶ است  و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با اولویت نخست مبلغ ۵۰ میلیون تومان با باز پرداخت۷ ساله و با یک ضامن معتبر این تسهیلات قرض‌الحسنه  را پرداخت کند. حجت الاسلام نیک بین با اشاره به اینکه توجه به امر مقدس  ازدواج و تحکیم بنیان خانواده یکی از رسالت‌های مهم مجلس یازدهم است و باید همه دستگاه ها و سازمان های کشور در این زمینه تلاش کنند، افزود: دولت نباید با سوء مدیریت و تصمیم گیری های هیجانی باعث افزایش سن ازدواج و تجردگرایی در کشور شود. وی ادامه داد: اقدامات دولت در زمینه بستن سامانه ثبت درخواست وام ازدواج و ایجاد صف انتظار و همچنین محدود کردن پرداخت این تسهیلات به افراد ۱۸ الی ۴۰ ساله مورد قبول مجلس نیست زیرا این تصمیم گیری ها با سیاست های اصلی نظام مبنی بر توجه به خانواده و افزایش نرخ جمعیت در تناقض است. نماینده کاشمر، کوهسرخ، خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت پیر و مسن نباید نسبت به موضوع ازدواج جوانان بی توجهی کند، افزود: از طریق ابزارهای نظارتی و قانونی نظیر سوال و تذکر، این موضوع را از دولت پیگیری می کنیم و دولت نیز باید در این زمینه پاسخگو باشد که به چه دلیل سامانه پرداخت تسهیلات ازدواج را مسدود کرده و تسهیلات پرداخت نمی کند. انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تسهیلات ازدواج دولت وام ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۶۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور سران سه قوه، اکثریت اعضا، رئیس کمیسیون‌های مرتبط مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی تشکیل شد، به بررسی بند «ب» ماده ۳ لایحه برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان پرداخت.

به گزارش ایسنا، در بند «ب» ماده ۳ قانون برنامه هفتم به دولت اجازه داده شده بود تا به منظور تسویه بدهی‌های خود و شرکت ملی نفت به صندوق توسعه ملی، نسبت به عقد قرارداد با این صندوق در زمینه اکتشاف، توسعه، استخراج، تولید، فروش و صادرات نفت و گاز با اولویت میدان‌های جدید یا مشترک اقدام کند.

برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر این که این مصوبه را خلاف بخش‌هایی از اساسنامه صندوق توسعه ملی دانستند بر وجود پاره‌ای اشکالات دیگر مثل فقدان ظرفیت‌های تخصصی و نیروی کارشناسی لازم در صندوق توسعه ملی تاکید کردند و آن را به مصلحت ندانستند. در نهایت در زمینه مصلحت موردنظر مجلس با اصلاحات انجام شده کمیسیون اقتصادی رای‌گیری شد که رای لازم را به دست نیاورد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896632

دیگر خبرها

  • وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیونی دولت با کارمزد ۴ درصد | وام قرض الحسنه فوری با اقساط ۲ میلیون تومانی
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه
  • حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • خروج نقدینگی از بانک‌ها عامل پرداخت نشدن وام ازدواج است