Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، جزئیات برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز را تشریح کرد.

او اظهار کرد: مرحله کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در دهه اول مرداد برگزار می شود و هفت میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در آن شرکت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسیب‌زاده افزود: این مسابقه در پنج مرحله برگزار می‌شود و شهرستان‌های استان تهران و خراسان رضوی میزبانان بخش‌های آوایی و پژوهشی آن هستند. در شرایط فعلی مسابقات را در بخش آوایی با ۲ هزار دانش‌آموز به طور غیرحضوری آغاز کرده ایم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مراسم افتتاحیه از شبکه قرآن پخش خواهد شد، تصریح کرد: ۱۶۰ داور ملی و بین‌المللی در رشته‌های آوایی ۴ رشته قرائت، حفظ، مداحی، اذان و حفظ قرآن به داوری می‌پردازند.

مسیب‌زاده بیان کرد: در مرحله کشوری قرائت، ۹۹ دختر و ۹۹ پسر به مرحله کشوری راه می‌یابند؛ در بخش پژوهشی مسابقات نیز رشته های احکام، انشای نماز، صحیفه سجادیه و تفسیر قرآن را خواهیم داشت. بخش مدیحه سرایی و تواشیح نیز طی سال تحصیلی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

او یادآوری کرد: اختتامیه در بخش آوایی ۱۸ مرداد و در بخش پژوهشی۲۶ مرداد خواهد بود. از هر رشته در ۷ پایه، ۵ نفر انتخاب می شوند و جوایز نفیسی تقدیم آنها خواهد شد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش جشنواره قرآن عترت و نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری گفت: با توجه به همکاری مناسب مدیران مؤسسات قرآن و عترت و پیگیری‌های انجام شده توسط کارشناسان قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و برابر مستندات موجود در سامانه حمد میزان ثبت نام قرآن آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از رشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی گفت: رشد ۲۰ درصدی ثبت نام در سامانه حمد، نشان از علاقه وافر جوانان و نوجوانان به فراگیری قرآن و توجه مدیران مؤسسات قرآن و عترت البرز به آموزش این مهم دارد. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و رشد روزافزون حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت‌های قرآنی، در سال ۱۴۰۳ این میزان از افزایش بیشتری برخوردار خواهد شد.

کد خبر 6088613

دیگر خبرها

  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی